Quantcast
Θεσσαλονίκη: Στο 85% η πληρότητα των ξενοδοχείων το διήμερο της Πρωτοχρονιάς - enikonomia.gr
share

Θεσσαλονίκη: Στο 85% η πληρότητα των ξενοδοχείων το διήμερο της Πρωτοχρονιάς

δημοσιεύτηκε:

Στο 85% ανήλθε η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης για την περίοδο της Πρωτοχρονιάς (31 Δεκεμβρίου του 2019 έως την 1η Ιανουαρίου του 2020 ), όπως τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της συμπρωτεύουσας (ΕΞΘ), Ανδρέας Μανδρίνος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

“Στο κέντρο της πόλης οι πληρότητες μπορεί να ήταν και 100% και σε περιφερειακά ξενοδοχεία μικρότερη, οπότε έτσι προκύπτει η μέση πληρότητα του 85%” σημείωσε και πρόσθεσε ότι η πλειονότητα των επισκεπτών -“πολύ μικρή πλειονότητα όμως”- ήταν ξένοι.

Ωστόσο, η εικόνα αυτή δεν είναι αντιπροσωπευτική του συνόλου του Δεκεμβρίου, ούτε των διανυκτερεύσεων για την περίοδο των Χριστουγέννων. “Τα Χριστούγεννα η μέση πληρότητα δεν ξεπερνούσε το 65%, υπήρξε πτώση. Γιατί; Διότι δεν ήρθαν οι Βαλκάνιοι στην πόλη για τα Χριστούγεννα κι αυτό το κενό δεν μπόρεσε να το καλύψει ο εσωτερικός τουρισμός, καθώς η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων εξακολουθεί να μην είναι ιδιαίτερα καλή” επισήμανε ο κ.Μανδρίνος, ξεκαθαρίζοντας ότι η καλή εικόνα του διημέρου της παραμονής Πρωτοχρονιάς και της πρώτης ημέρας του 2020 δεν είναι αντιπροσωπευτική του Δεκεμβρίου, καθώς μεταξύ άλλων οι καιρικές συνθήκες κράτησαν μακριά τους Βαλκάνιους, που συνήθως καταφθάνουν στην πόλη οδικώς.

Οι γιορτές


Σε άλλες πόλεις και σε άλλες χώρες γιόρτασαν τα Χριστούγεννα του 2019 ή και την έλευση του 2020 περίπου 11.000 ταξιδιώτες από τη Μακεδονία και τη Θράκη, οι οποίοι επέλεξαν οργανωμένα ταξίδια μέσω των ταξιδιωτικών πρακτορείων της Βόρειας Ελλάδας, για να δώσουν άλλο τόνο στις γιορτές. Τα οδικά ταξίδια κυριάρχησαν έναντι των αεροπορικών και οι ταξιδιώτες ζήτησαν ταξιδιωτικά “πακέτα” λιγότερων ημερών για λόγους οικονομίας. Ελάχιστο κατεγράφη το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών από τη Βόρεια Ελλάδα για προορισμούς που έχουν συνδεθεί με τη χειμερινή γιορτινή περίοδο, αλλά στοιχίζουν αρκετά, όπως το …επίσημο σπίτι του Αη-Βασίλη, το παγωμένο Ροβανιέμι.

Πάντως, κόντρα στα συνηθισμένα για την περίοδο των εορτών, αλλά και στη διαφαινόμενη τάση για φθηνότερα “πακέτα”, αρκετοί ήταν αυτοί που επέλεξαν μακρινούς εξωτικούς προορισμούς, χωρίς χιόνι και Αη-Βασίληδες, για να γιορτάσουν την αλλαγή του χρόνου με …ηλιοθεραπεία και βουτιές, αντί να αναζητήσουν το χιόνι, τη θαλπωρή του τζακιού ή τις συγκινήσεις που προσφέρουν οι πίστες των χειμερινών σπορ.

Κυρίως οδικά ταξίδια και ολιγοήμερα “πακέτα”. Ποια ήταν η εικόνα πριν από την κρίση

Την εικόνα περιέγραψε ο πρόεδρος ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Μακεδονίας-Θράκης, Βύρων Θεολόγης στο ΑΠΕ-ΜΠΕ : “Στις γιορτές του 2019-2020 ήμασταν στα επίπεδα του 2018-2019, με πολύ μικρή άνοδο, την οποία αποδίδουμε στη βελτίωση της ψυχολογίας των πολιτών. Βέβαια, τα πακέτα πέντε ημερών έγιναν μετά την κρίση πακέτα των τεσσάρων και τα πακέτα των τεσσάρων έγιναν των τριών, αλλά πλέον βλέπουμε ότι οι άνθρωποι αρχίζουν να επιτρέπουν στον εαυτό τους ένα ταξίδι τον χρόνο”.

Όπως τόνισε, μεγάλη άνοδος σημειώθηκε στα οδικά ταξίδια προς Πράγα, Βουδαπέστη, Σόφια και Βελιγράδι, καθώς “αφενός είναι πραγματικά φθηνά και αφετέρου κάποια από τα ξενοδοχεία στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης εκτός από πρωινό προσφέρουν και ένα ακόμη γεύμα”. Για την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, προσθέτει το σύνολο των 11.000 ταξιδιωτών, το 60% επέλεξε οδικά ταξίδια μέσω των ταξιδιωτικών πρακτορείων της Βόρειας Ελλάδας και το 40% αεροπορικά.

Ποια ήταν η εικόνα πριν από την κρίση; “Πολύ καλύτερη! Τέτοιες ημέρες πριν από την κρίση είχαμε περίπου 22.000 ταξιδιώτες, ενώ και η αναλογία αεροπορικών-οδικών ταξιδιών ήταν η αντίστροφη σε σχέση με σήμερα, δηλαδή 70% αεροπορικά και 30% οδικά. Προ κρίσης, νοικιάζαμε για τις γιορτές ολόκληρα αεροσκάφη, τώρα πια μισθώνουμε λίγες θέσεις” επεσήμανε.

Είναι ευχαριστημένοι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες από την κίνηση της περιόδου; “Ναι, είμαστε! Είμαστε, γιατί μπορέσαμε και διατηρήσαμε την ελπίδα στον Έλληνα ότι δικαιούται και μπορεί να κάνει ένα ταξίδι. Βέβαια, για να το πετύχουμε αυτό, δουλέψαμε πολύ. Κυρίως έπρεπε να κάνουμε κρατήσεις πάρα πολύ νωρίς, γιατί για να πετύχεις τόσο χαμηλές τιμές, χρειάζεται να κινηθείς εννέα έως 12 μήνες πριν κι αυτό απαίτησε κόπο και επένδυση χρημάτων από πλευράς μας. Επιπλέον, προβλήματα μας δημιούργησε η διακοπή των πτήσεων της Astra Airlines λίγες εβδομάδες πριν από τη γιορτινή περίοδο, γιατί είχαμε κι εκεί αεροπορικό έργο” εξήγησε ο κ.Θεολόγης.

Παραδοσιακά δημοφιλείς και νέοι, ανερχόμενοι προορισμοί

Πρόσθεσε ότι, και φέτος, οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για την περίοδο των εορτών ήταν η Βιέννη, η Πράγα και η Βουδαπέστη, ενώ φέτος “τράβηξε πολύ” -όπως χαρακτηριστικά λέει- η Βαρκελώνη, ενώ πολλοί επέλεξαν την Κύπρο. Γενικά (και εκτός της περιόδου των εορτών) σε αναδυόμενους προορισμούς για τους ταξιδιώτες από τη Βόρεια Ελλάδα εξελίσσονται η Μάλτα και η Ιορδανία, λόγω της έναρξης απευθείας πτήσεων από τη Θεσσαλονίκη.

“Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι είχαμε με την ευκαιρία των εορτών και αρκετά ταξίδια προς εξωτικούς προορισμούς, πολλά από τα οποία έγιναν από νιόπαντρα ζευγάρια, που παντρεύτηκαν, π.χ., στη διάρκεια του 2019 και κράτησαν χρήματα για να κάνουν το γαμήλιο ταξίδι τους στην περίοδο των εορτών” κατέληξε.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.