Quantcast
Ξενοδοχεία και επισιτισμός: Νέα απάντηση της κυβέρνησης για τις ελλείψεις προσωπικού - enikonomia.gr
share

Ξενοδοχεία και επισιτισμός: Νέα απάντηση της κυβέρνησης για τις ελλείψεις προσωπικού

δημοσιεύτηκε:

Για το εάν θα προχωρήσει σε παρεμβάσεις η κυβέρνηση στον ξενοδοχειακό κλάδο και τον επισιτισμό προκειμένου να  μην υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού  ρωτήθηκε ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών. 

” Είναι ένας από τους τομείς που οι επιχειρήσεις  ψάχνουν εργαζόμενους και δεν βρίσκουν. Είμαστε σε διαρκεί επικοινωνία με τους εκπροσώπους των εταιρειών αυτών, είμαστε σε συνεχή επικοινωνία και με τα θεσμικά τους όργανα”  απάντησε ο κ. Οικονόμου.

Εν συνεχεία μίλησε για τις πρωτοβουλίες που έλαβε η κυβέρνηση για τον κλάδο το προηγούμενο διάστημα . ” Έχουμε πάρει πρωτοβουλίες το προηγούμενο διάστημα που θα έδιναν περαιτέρω κίνητρα για τον κόσμο να εργαστεί στο συγκεκριμένο κομμάτι”.

” Είμαστε εδώ για να συζητήσουμε για ιδέες και να δούμε πώς και εμείς πως από πλευρά του κράτους θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε προς την κατεύθυνση αυτή.  Να θυμίσω ότι ταυτόχρονα με τα κίνητρα που δώσαμε και με το πλαίσιο το  θεσμικό που διαμορφώσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα πάντοτε πρέπει όλοι να έχουν κατά νου ότι πρέπει να συμπεριφέρονται στους εργαζόμενους στο συγκεκριμένο κλάδο με την αξιοπρέπεια που απαιτείται και που τους πρέπει και με τα δικαιώματα που πρέπει να έχει ο εργαζόμενος σε κάθε χώρο εργασίας. Αναφέρθηκε σε αυτό και ο Πρωθυπουργός χθες. Υπάρχουν παραδείγματα ευτυχώς δεν είναι ο κανόνας  που κάποιοι πρέπει να είναι πολύ περισσότερο προσεκτικοί και να σέβονται τις υποχρεώσεις απέναντι στους εργαζόμενους σε όλο το φάσμα της εργασιακής τους σχέσης” συμπλήρωσε.

Δείτε παρακάτω το σχετικό ΒΙΝΤΕΟ

Κικίλιας για ελλείψεις στον τουριστικό κλάδο: Η εισήγηση μου είναι να δοθεί επιδότηση της εργασίας και όχι της ανεργίας

Νωρίτερα για τα κενά που παρατηρούνται έπειτα από δύο και πλέον έτη πανδημίας σε επαγγελματικούς κλάδους που σχετίζονται με τον τουρισμό μίλησε και ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας σε τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΙ.  Όπως είπε ο ο κ. Κικίλιας οι εργαζόμενοι στον τουρισμό είναι οι πρεσβευτές της χώρας μας στο εξωτερικό και, ως εκ τούτου, οι θέσεις εργασίας πρέπει να είναι ποιοτικές και καλά αμειβόμενες. ” Πρόκειται για ένα ζήτημα που έχουμε συζητήσει, πολλές φορές, με τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό Εργασίας, έχοντας μάλιστα ανακοινώσει ένα συγκεκριμένο πλέγμα δράσεων προς αυτή την κατεύθυνση. Η δική μου εισήγηση, από εδώ και πέρα, θα είναι επιδότηση της εργασίας και όχι της ανεργίας. Δηλαδή, εάν -για παράδειγμα- ένας ξενοδόχος ή ένας καταστηματάρχης απασχολεί έναν εγγεγραμμένο άνεργο για 6, 7 ή 8 μήνες, είναι προτιμότερο -για τους υπόλοιπους μήνες του έτους- να επιδοτείται η συνέχιση της εργασίας του και όχι να δίνεται ένα επίδομα από το ταμείο ανεργίας” συμπλήρωσε ο υπουργός Τουρισμού.

Οι ελλείψεις στον ξενοδοχειακό τομέα και στην εστίαση

Σύμφωνα με το MEGA,  εκτιμάται ότι είναι περισσότερες από 50.000 κενές  θέσεις εργασίας τόσο στον ξενοδοχειακό τομέα όσο και στην εστίαση. Όπως αναφέρουν ξενοδόχοι στο MEGA ελλείψεις προσωπικού υπάρχου στις παρακάτω ειδικότητες:

  • Ξενοδοχοϋπάλληλοι
  • Σερβιτόροι
  • Ρεσεψιονίστ
  • καμαριέρες
  • Σομελιέ
  • Μπάρμαν
  • Βοηθητικό προσωπικό για καθαρισμό (πισίνας – παραλίας)

Ο πυρήνας του προβλήματος

Ο πυρήνας του προβλήματος που δημιουργεί αυτές τις τεράστιες ελλείψεις  προσωπικού στους συγκεκριμένους κλάδους είναι για τους παρακάτω λόγους:

  • Η αλλαγή προσανατολισμού λόγω πανδημίας. Χωρίς δουλειά έμειναν πολλοί σε αυτές τις ειδικότητές κατά τη κρίση της πανδημίας με αποτέλεσμα να στραφούν σε άλλα επαγγέλματα. Κάποιοι ζούσαν κατά τη κρίση της πανδημίας με  το επίδομα των 534 ευρώ και κάποιοι άλλοι δεν είχαν καθόλου χρήματα  στην τσέπη τους .
  • «Brain Drain» και στον τουρισμό.  Ορισμένοι εργαζόμενοι του κλάδου μετανάστευσαν στο εξωτερικό  για να εργαστούν. Μάλιστα ιδιοκτήτης  ξενοδοχείου ανέφερε στο MEGA πως  μέσα σε 1 χρόνο ο ίδιος έχασε 2 υπαλλήλους σε πολύ βασικές θέσεις, σε επιτελικές θέσεις στο ξενοδοχείο του.
  • Κακές συνθήκες διαμονής. Είναι το πιο σύνηθες πρόβλημα όπως αυτό προκύπτει από όσα  αναφέρουν  οι εργαζόμενοι  των δύο κλάδων στo MEGA. Τα καταλύματα που διαμένουν δεν πληρούν ούτε τις απαραίτητες προϋποθέσεις και πολλές φορές αναγκάζονται να μένουν πάρα πολλοί εργαζόμενοι κάτω από την ίδια στέγη.
  • Χαμηλές αποδοχές. Είναι ένα πρόβλημα που το αναφέρουν οι εργαζόμενοι στο MEGA.
  • Μεγάλος όγκος εργασίας – δύσκολα ωράρια. Πολλές φορές έχουν δύσκολα ωράρια εργασίας και δεν πληρώνονται για τις παραπάνω ώρες που εργάζονται.
  • Δεν πληρώνονται για όλον τον χρόνο. Η  σεζόν για τους εργαζόμενους των κλάδων αυτών σημαίνει εργασία για 5 με 6 μήνες  με αποτέλεσμα τους επόμενους 4 με 5 μήνες να μένουν χωρίς εργασία.

    Δείτε παρακάτω το σχετικό ΒΙΝΤΕΟ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.