http://www.enikonomia.gr/auto/115149,fiat-tipo-16d-dynami-anesi-kai-oikonomia.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_115149_118256bab6-9a1c947082fe6533.jpg H κορυφαία έκδοση του Fiat Tipo με τον πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρου με 120 ίππους αποδείχθηκε πως αποτελεί μια τίμια επιλογή που δεν υστερεί σε δύναμη αλλά... 9/5/2016 5:10:00 AM

Fiat Tipo 1.6d: Δύναμη, άνεση και οικονομία

Fiat Tipo 1.6d: Δύναμη, άνεση και οικονομία

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]


Η κορυφαία έκδοση του Fiat Tipo με τον πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρου με 120 ίππους αποδείχθηκε πως αποτελεί μια τίμια επιλογή που δεν υστερεί σε δύναμη ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην οικονομία.

Μάλιστα με 18.740 ευρώ, ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και υψηλή μεταπωλητική αξία το Fiat Tipo επέστρεψε δυναμικά και επιδιώκει να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία που ανήκει.

Nα υπενθυμίσουμε πως η πρώτη γενιά του Fiat Tipo αναμφισβήτητα αποτέλεσε ένα αυτοκίνητο ορόσημο, το οποίο σημείωσε πολύ υψηλές πωλήσεις στην Ελλάδα εξαιτίας της μοναδικής του σχεδίασης αλλά και του hi-tech πίνακα οργάνων που είχε για την εποχή του.




Δυναμική σχεδίαση

Το νέο Fiat Tipo σίγουρα δεν θυμίζει σε τίποτα το μοντέλο που είχε πρωτοκυκλοφορήσει πριν από δεκαετίες καθώς αποτελεί ένα σεντάν μοντέλο με σύγχρονη και επιθετική σχεδίαση.

Στο εμπρόσθιο μέρος η μεγάλη μάσκα και στενόμακρα φωτιστικά σώματα δημιουργούν ένα «επιθετικό» σύνολο αν κοιτάξει κανείς από πλάι το αυτοκίνητο θα αντιληφθεί τις έντονες καμπύλες που έχουν δώσει οι ιταλοί σχεδιαστές.

Στο πίσω μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα τα οποία δίνουν ένα τόνο πολυτέλειας και θυμίζουν τα αντίστοιχα του τελευταίου Saab 9-5.



Υψηλή δόση τεχνολογίας

Στην καμπίνα επιβατών το νέο Tipo πραγματικά ακολουθεί τα χνάρια του προγενέστερου μοντέλου καθώς οι ιταλοί έχουν εφοδιάσει το μοντέλο με υψηλή δόση τεχνολογίας.

Παράλληλα στο ταμπλό και σε άλλα μέρη έχει γίνει εκτενής χρήσης μαλακών υλικών που συναντά κανείς σε ακριβότερα μοντέλα.

Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί το γνωστό σύστημα UconnectTM, που είναι εφοδιασμένο με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, σύστημα hands-free με Bluetooth, audio streaming, text reader και αναγνώριση φωνής, θύρες AUX και USB, χειριστήρια στο τιμόνι και, κατόπιν παραγγελίας, με κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης TomTom.

Επίσης ανάμεσα στα αναλογικά όργανα έχει τοποθετηθεί επίσης μια οθόνη στην οποία εμφανίζονται διάφορες μετρήσεις που επιλέγει ο οδηγός.

Στον τομέα του εξοπλισμού το νέο Tipo δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλα αντίστοιχα αλλά ακριβότερα μοντέλα τα οποία να τονίσουμε πως δεν έχουν την άνεση που προσδίδει η καμπίνα επιβατών αλλά και ο χώρος αποσκευών που κυμαίνεται στα 520 λίτρα! Παράλληλα στην καμπίνα υπάρχουν αρκετές έξυπνες λύσεις που διευκολύνουν τη ζωή οδηγού και επιβατών και πολλοί αποθηκευτικοί χώροι (συνολικής χωρητικότητας 12 λτ.).




120 ίπποι!

Το Fiat Tipo της δοκιμής με τον 1,6 MTJ κινητήρα πετρελαίου του ομίλου Fiat είναι και το πιο ισχυρό της γκάμας αποδίδει 120 ίππους και 320 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ.

Στην πράξη ο κινητήρας «ακούγεται», αλλά τραβάει γερά και πρόθυμα από χαμηλά κινώντας με χαρακτηριστική άνεση το αμάξωμα των 1.345 κιλών χάρη και στο σωστά κλιμακωμένο 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων.

Παρά την απουσία συστήματος Start/Stop, το Tipo είναι αρκετά οικονομικό με μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ.


Οικονομικό και άνετο

Το νέο Fiat Tipo σε καμία περίπτωση δεν θα βάλει «φωτιά» στο δρόμο, άλλωστε δεν είναι και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου τέτοιος, αλλά σίγουρα θα μεταφέρει τους επιβάτες του με άνεση, ασφάλεια και οικονομικά στον προορισμός τους.

Στο εθνικό οδικό δίκτυο αν οδηγός του κινείται στα όρια του Κ.Ο.Κ. το Tipo κινείται «αθόρυβα» και οικονομικά ενώ αν το πιέσει αυξάνεται ο θόρυβος…

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο το ιταλικό μοντέλο έχει εντελώς προβλέψιμες αντιδράσεις ενώ η ανάρτηση προσδίδει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Παράλληλα το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές.

Ωστόσο αν αποφασίσει κανείς να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς τότε θα αναγκαστεί να καταφεύγει συχνά στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Μέσα στην πόλη το νέο Tipo παρά το αυξημένο μήκος του αποδείχθηκε ευέλικτο και άνετο ενώ η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας μετατρέπει τη διαδικασία παρκαρίσματος σε παιχνιδάκι.

Επίσης η ανάρτηση φιλτράρει σε υψηλό βαθμό τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος.


ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Οικονομία

Εξοπλισμός

Χώροι

Τιμή

ΚΑΤΑ

Θόρυβος κινητήρα τις υψηλές στροφές

Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ