http://www.enikonomia.gr/auto/11752,SYRIZA-8a-allaxei-rizika-h-forologia-sta-aytokinhta.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_72fb39bb524ecf414186184ec54cdf03.jpg Ο υπεύθυνος Φορολογικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Δ. Γελαλής, «ανοίγει» τα χαρτιά της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης σχετικά με τα Τέλη Κυκλοφορίας, Τεκμήρια, Φόρο... 1/20/2015 11:53:00 AM

ΣΥΡΙΖΑ: Θα αλλάξει ριζικά η φορολογία στα αυτοκίνητα!

ΣΥΡΙΖΑ: Θα αλλάξει ριζικά η φορολογία στα αυτοκίνητα!

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@enikonomia.gr

O ΣΥΡΙΖΑ για πρώτη φορά σε Ελληνικό Μέσο Ενημέρωσης ανοίγει τα χαρτιά του σχετικά με τη φορολογία στα αυτοκίνητα και παράλληλα προαναγγέλει μεγάλες αλλαγές σε Τέλη Κυκλοφορίας, Τεκμήρια, Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης αλλά και στο Φόρο Πολυτελείας ώστε να σταματήσουν οι αθρόες καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας και το Δημόσιο να σταματήσει επιτέλους να χάνει έσοδα εις γνώση του.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και υπεύθυνος Φορολογικής Πολιτικής της ΕΚΚΕ Οικονομικών του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, κ. Δημήτρης Γελαλής μιλά αποκλειστικά στο «Enikonomia» για το πως εξελίχθηκε σε μάστιγα της εποχής η φορολογία των αυτοκινήτων και αναλύει τι προτίθεται να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ σε περίπτωση αυτοδυναμίας.
Ωστόσο επισημαίνει πως το θέμα φορολόγησης των αυτοκινήτων αλλά και η οδική λειτουργία και συμπεριφορά τους πρέπει να συζητηθούν από την αρχή...
Παράλληλα αναφέρει μεταξύ άλλων στο «Enikonomia» πως δεν είναι δυνατό να φορολογούνται οι πολίτες που δεν έχουν καθόλου εισοδήματα για το αυτοκίνητο ή το σπίτι που έχουν στην κατοχή τους.



Τέλη Κυκλοφορίας
Ο κ. Γελαλής μιλώντας στο «Enikonomia» εκτιμά πως τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι υπέρογκα και επισημαίνει πως από την έναρξη της οικονομικής κρίσης μέχρι σήμερα οι αυξήσεις ήταν υπέρογκες τα πρώτα 2-3 χρόνια ενώ στα επόμενα η κατάσταση σταθεροποιήθηκε.
Παράλληλα τονίζει πως δεν είναι δυνατό τα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.800 κ.εκ. και άνω να επιβαρύνονται τόσο πολύ σε σχέση με τα υπόλοιπα κάνοντας απαγορευτική τη χρήση τους και οι ιδιοκτήτες τους να καταφεύγουν στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας ή στην «μετανάστευση» της φορολογίας τους σε άλλα γειτονικά κράτη μέλη όπως η Βουλγαρία, κ.ά .
Αλλωστε μόνο τυχαίο δεν θεωρείται το γεγονός πως η μέχρι σήμερα πολιτική της κυβέρνησης οδήγησε σε ακινησία πάνω από 760.000 οχήματα δημιουργώντας έλλειμμα στα κρατικά ταμεία το οποίο υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ μόνο από τα Τέλη Κυκλοφορίας τα τελευταία 5 χρόνια.
Συνεπώς τα Τέλη Κυκλοφορίας πρέπει να αλλάξουν ριζικά ώστε ο άνεργος, ο χαμηλοσυνταξιούχος αλλά και ο χαμηλόμισθος να μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητό του το οποίο δεν αποτελεί είδος πολυτελείας αλλά είδος ανάγκης.

Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης
Εξαιρετικά σοβαρό θεωρεί το θέμα του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης ο κ. Γελαλής ο οποίος τονίζει στο «Enikonomia» πως ο συγκεκριμένος φόρος ψηφίστηκε από την κυβέρνηση Σαμαρά το 2012 και επιβάλλεται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω και ισχύσει κανονικά μέχρι σήμερα. Αποτέλεσμα του συγκεκριμένου μέτρου ήταν να οδηγηθούν σε ακινησία εκατοντάδες χιλιάδες ΙΧ, να απαξιωθεί εντελώς η μεταπωλητική τους αξία και βέβαια να θεωρούνται «πλούσιοι» όσοι είχαν στην κατοχή τους τέτοιου τύπου οχήματα.
Ωστόσο κανείς από την κυβέρνηση δεν έλαβε κανένα μέτρο για την προστασία των ανέργων αλλά και των πολυτέκνων που οι μεν πρώτοι μπορεί κάποια στιγμή να είχαν την άνεση να αποκτήσουν ένα ασφαλές αυτοκίνητο ενώ οι δε να φορολογούνται σαν «βιομήχανοι».
Προσωπικά εκτιμώ πως ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης πρέπει να υπάρχει αλλά να αλλάξουν ριζικά τα κριτήρια επιβολής του τα οποία δεν θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό αλλά την αξία του αυτοκινήτου, την οικονομική κατάσταση του φορολογουμένου αλλά και την οικογενειακή του κατάσταση (πολύτεκνος, άγαμος, κ.λπ.).
Σύμφωνα με τον κ. Γελαλη ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης το μόνο που κατάφερε ήταν να μειώσει περαιτέρω τα έσοδα του κράτους καθώς «πάγωσαν» οι πωλήσεις καινούριων ΙΧ, κατατέθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες πινακίδες, ενώ επίσης χιλιάδες οχήματα κυκλοφορούν με πινακίδες άλλων κρατών-μελών. Ολα τα παραπάνω σημαίνουν μεγάλες απώλειες εσόδων!

Φόρος Πολυτελείας
Ο Φόρος Πολυτελείας επίσης αποτελεί ένα ακόμη «δημιούργημα» της κυβέρνησης Σαμαρά, σύμφωνα με τον κ. Γελαλή, και εκτιμά πως το μόνο που κατάφερε ήταν να δημιουργήσει κανόνες αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά και το κράτος να χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο εξαιτίας των αθέμιτων πρακτικών που χρησιμοποιούν κάποιες εταιρείες.
Αυτό πρέπει να σταματήσει και όσοι φοροδιαφεύγουν να πληρώσουν επιτέλους!

Τεκμήρια Διαβίωσης
Ταινία επιστημονικής φαντασίας θυμίζουν, σύμφωνα με τον κ. Γελαλή, τα Τεκμήρια Διαβίωσης που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα καθώς δεν είναι δυνατό σε ένα μικρό ΙΧ 1.000 κ.εκ. με ετήσιο κόστος χρήσης 1.770 ευρώ το κράτος να καλεί τον ιδιοκτήτη του να καλύψει το ποσό των 4.000 ευρώ.
Αντίστοιχα για ένα δίλιτρο αυτοκίνητο με πραγματικό ετήσιο κόστος 2.750 ευρώ το Κράτος καλεί τους ιδιοκτήτες τους να καλύψουν τεκμήρια ύψους 8.800 ευρώ.
Τα τεκμήρια διαβίωσης είναι πραγματικά εκτός τόπου και χρόνου και βέβαια θα πρέπει να απαγκιστρωθούν από τα κυβικά του κινητήρα και να συνδεθούν με την αξία του οχήματος.
Με λίγα λόγια όποιος έχει στην κατοχή του ένα ακριβό αυτοκίνητο ας έχει και υψηλότερο τεκμήριο. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατό κάποιος με ένα ΙΧ 1.800 κ.εκ. αξίας πάνω από 50.000 ευρώ να μην καταβάλλει Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, το τεκμήριό του να είναι εξαιρετικά χαμηλό όπως επίσης και τα Τέλη Κυκλοφορίας του ενώ αντίθετα ένας πολύτεκνος με ένα δίλιτρο να «πληρώνει» τα «ελλείμματα» που δημιουργούν τα ακριβά αλλά με μικρούς κινητήρες αυτοκίνητα.

Διόδια
Ενα επίσης πολύ σοβαρό ζήτημα που έχει να κάνει με την αυτοκίνηση αλλά και την οδική ασφάλεια αποτελούν τα διόδια.
Ο κ. Γελαλής εκτιμά πως δεν είναι δυνατό το κόστος μετάβασης με αυτοκίνητο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη μετ' επιστροφή να κοστίζει 60 ευρώ μόνο για διόδια τη στιγμή που αεροπορικές εταιρείες διαθέτουν εισιτήρια με μόλις 29 ευρώ! Το αποτέλεσμα των υψηλών διοδίων είναι να δημιουργούνται μεγάλες απώλειες εσόδων για το κράτος ενώ από την άλλη μεριά η χρήση των παλαιών επαρχιακών οδικών δικτύων από την συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών επιβαρύνει την οδική ασφάλεια.

Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ

10/19/2015 9:31:36 PM
Ως συνταξιούχος των 1033 ευρω βρεθηκα με ένα Volvo xc70 βενζινη 2530 κυβικα(αγορα μεταχειρισμενο 20000 ευρω το 2009.Για ανταλλαγη το παιρνουν μονον 5000 ευρω . Μονον για φετος πληρωσα 880 τελη κυκλοφοριας και 1330 αυξημενο φορο πολυτελειας λογω του ότι ξεπερνα κατα 30 c.c τα 2500 cc. Τα σχολια δικα σας.....
ΚΟΥΡΤΗΣ ΧΑΡΙΛΑΟΣ
5/10/2015 1:58:18 AM
Πριν από 3 χρόνια περίπου είχα στείλει email στο Υπ.Οικ. να μου εξηγήσουν πως ένα Skoda 2.000 cc αξίας 22.000 ευρώ με έκπτωση πολυτέκνου, πληρώνει 660 ευρώ τέλη & φόρο πολυτελείας 330 ευρώ. Ενώ μια Mercentes ή BMW 1.800cc αξίας 60.000+ πληρώνει 330 ευρώ τέλη και μηδέν φόρο πολυτελείας. Είμουν περίεργος αν αυτοί οι φωστήρες με αυτές τις ιδέες έπερναν μισθό. Φυσικά δεν πήρα απάντηση. Και πιστεύω ούτε αυτοί θα το λύσουν, γιατί η αίσθηση του σωστού και του δίκαιου είναι επιλεκτική & φυσικά υποκειμενική. Σαν πολύτεκνος για να έχω όφελος 6.000 έπρεπε να πάρω 2.000cc και το πιό προσιτό ήταν το Skoda. Aν όμως είχα 60.000 και έπερνα Mercentes θα γλύτωνα 15.000 από δασμούς και δεν θα είχα χαράτσια λόγω κυβικών. Πάλι λοιπόν για τους πλούσιους γίνεται το παιχνίδι.....
Λεωνίδας
5/1/2015 12:54:31 AM
Τα μέχρι τώρα παράλογα, άδικα, υπέρογκα, καταπιεστικά, απαγορευτικά τέλη κυκλοφορίας δείχνουν την αναισθησία των κυβερνώντων στις πραγματικές ανάγκες των φτωχών, συνταξιούχων, εργατών, υπαλλήλων, που λόγω οικονομικής αδυναμίας αναγκάζονται να διατηρούν και συντηρούν ένα παλαιό αυτοκίνητο για για τις ανάγκες τους. Ιδικότερα για κατοίκους απομεμακρισμένων οικισμών και χωριών για τους οποίους το αυτοκίνητο αποτελεί αναγκαίο μέσο για την διατήρηση μιάς στοιχιώδους ποιότητας ζωής: να μπορούν να πάνε γρήγορα σε γιατρό, να αγοράζουν τρόφιμα, κλπ. κλπ. Στο ορεινό χωριό μου, ήμαστε τρείς οικογένειες που μοιραζόμαστε ένα μικρό αυτοκίνητο 1400 του 93 μοντ. που έχει σχεδόν διαλυθεί λόγω του κακοτράχαλου χωματόδρομου ενώ υπάρχουν σε ακινησία άλλα σε πολύ καλή κατάσταση 2 παλαιά (μοντ 1992 και 1994) 4χ4 της κατηγορίας των 2400 κ.ε. ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ..... ΣΥΡΙΖΑ ΠΑΡΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΨΕ ΤΟΥΣ ΑΔΥΝΑΜΟΥΣ ΜΕ ΕΡΓΑ !!!! ΣΤΕΡΕΨΑΜΕ !!!
Κώστας Ζ
2/16/2015 11:47:31 AM
Την ιδιωτικη μετακινηση την εχουν καταστησει ασυμφορη.Παντου το κρατος βλεπει πολυτελεια για να μας τσακιζει στους φορους.Για δειτε σε αλλες χωρες πως αντιμετωπιζουν το θεμα αυτοκινητο διοτι εδω το εχουν τερματισει το θεμα.Απο τις ακριβοτερες τιμες στα καυσιμα,τα μεγαλυτερα τελοι κυκλοφοριας του κοσμου,τεκμηρια εκτος πραγματικοτητας.Δικαιοσυνη θα υπαρξει ποτε η πρεπει το κρατος να εισπρατει παντα οσα του λειπουν με οποιο θεμιτο και αθεμιτο τροπο επιθυμει????
Νικος
2/13/2015 7:04:54 PM
Το ιχ που αγοράστηκε με είδη φορολογημενα χρήματα (φόρος εισοδήματος)και όχι μαύρα(ποθεν έσχες) δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση αντικείμενο που πρέπει να εκμεταλλευεται κάθε κυβέρνηση του "ελλαδιστάν" για να βγάζει και αλλα και άλλα χρήματα. Το αν θα αγοράσεις χρυσές λύρες ή διαμέρισμα ή ιχ με τις οικονομίες σου,δεν τεκμηριωνει τα ετήσια έσοδειματα σου ( πχ. εγώ είμαι παλαβός και θέλω να έχω μια φερράρη στο σαλόνι μου και ας μην έχω να φάω). Τα χρήματα από τα διοδια τα τέλη και τους παράνομους φόρους εισαγωγής (πληρώνουμε και πρόστιμο στην ΕΕ.) δεν είναι για να γεμίζουν τα δυστυχώς άδεια ταμεία του κράτους αλλά σύμφωνα με τους νόμους για να αξιωποιούνται μόνο στα έξοδα του δημοσίου για τα αυτοκίνητα (δρόμοι, γέφυρες κλπ.) και για την αντιμετώπιση της ρύπανσης που δημιουργείται από αυτά. Απλά, ωραία και δημοκρατικά, δεν έιμαστε αγελάδες! Καλύτερα να μην γνωρίζεται πόσο φθηνά είναι τα τέλη στις πλούσιες χώρες, θα κλάψεται!
Κυριακος
1/21/2015 3:16:11 PM
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΣΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΙΧ ΚΑΘΩΣ ΜΕ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΙΧ ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΧΑΝΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΣΟΔΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΕΛΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ(ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ-ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΚΛΠ) ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1929-2357 κε ΤΑ ΤΕΛΗ ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ΣΕ 660 ΕΥΡΩ ΔΗΛΑΔΗ ΥΠΕΡΔΙΠΛΑΣΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΤΕΛΗ ΤΗΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 17639-1928 ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ 300 ΕΥΡΩ. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1929-2357 ΛΟΓΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΦΟΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ 440 ΕΥΡΩ ΔΗΛΑΔΗ ΕΝΑ ΙΧ 2000 κε ΠΛΗΡΩΝΕΙ 1100 ΕΥΡΩ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΔΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΠΟΥ Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ 5000 ΕΥΡΩ. ΕΝΩ ΕΝΑ ΙΧ 1800 κε ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΜΟΝΟ 300 ΕΥΡΩ ΚΑΙ Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΙΠΛΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΡΙΠΛΑΣΙΑ Π.Χ ΕΝΑ ΙΧ ΒΜW 2000 ke ΑΞΙΖΕΙ 5000 ΕΥΡΩ ΕΝΩ ΜΙΑ ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ 1800 κε ΑΞΙΖΕΙ 15000 ΕΥΡΩ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΟΝΤΑΙ ΙΧ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 1929 ΚΕ.
Εξαρχος