http://www.enikonomia.gr/auto/235523,gkazi-stin-ilektrokinisi-poia-kinitra-kai-foroelafrynseis-tha-dot.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_235523_eefca55063-bb4848c4ddd7c792.jpg Σήμερα θα παρουσιαστεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ηλεκτροκίνηση... 6/5/2020 9:29:53 AM

"Γκάζι" στην ηλεκτροκίνηση: Ποια κίνητρα και φοροελαφρύνσεις θα δοθούν

&quot?Γκάζι&quot? στην ηλεκτροκίνηση: Ποια κίνητρα και φοροελαφρύνσεις θα δοθούν

Σήμερα θα παρουσιαστεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ηλεκτροκίνηση. Το νομοσχέδιο αυτό θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύμφωνα με την εφημερίδα "Καθημερινή", κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρονικού οχήματος, την ανάπτυξη δικτύου φόρτισης τέτοιων οχημάτων αλλά και για την ανάπτυξη παραγωγικών μονάδων τεχνολογίας αιχμής στον κλάδο της ηλεκτροκίνησης. Για την απόκτηση ηλεκτροκινήτων οχημάτων προβλέπονται φορολογικά κίνητρα που ανέρχονται σε 1.200 ευρώ για ιδιώτες και 2.480 ευρώ για εταιρικά αυτοκίνητα. Αν στα νέα κίνητρα προστεθούν και όσα προβλέπονται στον νόμο 4646/2019 για τα οχήματα χαμηλής εκπομπής ρύπων, το συνολικό όφελος για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα των επιχειρήσεων θα ανέλθει σε 3.500 ευρώ.
Σύμφωνα με την εφημερίδα "Καθημερινή", το νομοσχέδιο προβλέπει:
-Απαλλαγές από το εισόδημα για δαπάνες ή παραχώρηση οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50gCO2/Km.
- Προσαυξημένη έκπτωση για συγκεκριμένες δαπάνες οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων.
-Φορολογικές αποσβέσεις στα Μέσα Μεταφοράς μηδενικών ή χαμηλών ρύπων.
-Εξαίρεση αγοράς αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη και δαπάνη απόκτησης περιουσιακών στοιχείων.
-Απαλλαγή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων από πληρωμή τελών κυκλοφορίας.
Η ετήσια δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού για την επιδότηση απόκτησης ή χρηματοδοτικής μίσθωσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων εκτιμάται σε 30-40 εκατ. ευρώ.
Με τα οικονομικά κίνητρα και τις θεσμικές παρεμβάσεις του νομοσχεδίου εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί ο στόχος για ποσοστό διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων στο 30% των νέων ταξινομήσεων έως το 2030. Σήμερα, τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αποτελούν μόλις το 0,33% του στόλου των οχημάτων.
Τα αντικίνητρα
Το νομοσχέδιο προβλέπει αντικίνητρα στην εισαγωγή μεταχειρισμένων οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας ή ακόμη και αναστολή των εισαγωγών για μια διετία.Συγκεκριμένα:
Επιβάλλεται επιπλέον έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος ύψους 4.000 ευρώ εφόσον πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών πρότυπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4.
Αναστέλλεται προσωρινώς η εισαγωγή τους για χρονικό διάστημα ενός έτους , από την ψήφιση του νομοσχεδίου, με δυνατότητα επαναξιολόγησης μετά την παρέλευση του, των οχημάτων Euro3,2 και 1.Tα παραπάνω ισχύουν και για τα ελαφρά φορτηγά.


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ