Quantcast
Σπίρτζης: Έτοιμο το μετρό Θεσσαλονίκης το 2020 - enikonomia.gr
share

Σπίρτζης: Έτοιμο το μετρό Θεσσαλονίκης το 2020

δημοσιεύτηκε:

Την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών σε δυο
εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης επιθεώρησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών,
Χρήστος Σπίρτζης σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως το έργο θα ολοκληρωθεί στο
σύνολο του το 2020 μέχρι και την επέκταση της Καλαμαριάς. Αναφερόμενος δε στις
τελευταίες εξελίξεις γύρω από τον ΟΑΣΘ, ο κ. Σπίρτζης επεσήμανε πως οι
εργαζόμενοι θα πληρωθούν σύντομα ύστερα από την συμφωνία για την απόδοση του
ΦΠΑ, όμως γνωστοποίησε πως δεν πρόκειται να δοθεί προκαταβολή της κρατικής
επιχορήγησης. Αναλυτικά:



Για το Μετρό



«Δεκαπέντε μήνες πριν συζητούσαμε στην Αθήνα για να
μην απολυθούν οι λιγοστοί εργαζόμενοι που ήταν στο δρόμο. Σήμερα έχουμε ένα
άλλο έργο, έχουμε μια άλλη εικόνα, χιλιάδες εργαζόμενοι δουλεύουν στους σταθμούς
του Μετρό στην κύρια γραμμή για να ολοκληρωθούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα
έργα Πολιτικού Μηχανικού μέχρι το Μάρτιο του 2017 και το 2020 να έχει
ολοκληρωθεί το έργο μέχρι και την επέκταση της Καλαμαριάς. Δεν είναι μόνο για
το έργο, αλλά και για την πόλη, για τους πολίτες. Μια απλή επίσκεψη μπορεί να
δείξει τον πλούτο της πολιτιστικής κληρονομιάς που αποκαλύπτεται κάθε μέρα. Δεν
είναι κάτι σπάνιο, άλλα μπροστά στα μάτια μας βρήκαν αρκετά νομίσματα της
βυζαντινής περιόδου. Θα είναι πραγματικά ένας θησαυρός για την πολιτιστική
κληρονομιά και της χώρας και της Θεσσαλονίκης. Οπότε πάμε καλά, πάμε να
ολοκληρώσουμε το έργο και να δούμε και τις επεκτάσεις, για να έχει η
Θεσσαλονίκη αστικές συγκοινωνίες που της αρμόζουν και όχι αυτό που ζει αρκετές
δεκαετίες», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης.



Για το Σταθμό Βενιζέλου



«Είχαμε μια πολύ μεγάλη καθυστέρηση από το
παρελθόν, είχαμε και ιδιαίτερα ευρήματα. Έχει βρεθεί μια άλλη τεχνική λύση από
αυτή που είχε συζητηθεί στην πόλη για χρόνια. Θα έχουμε μια μικρή καθυστέρηση
στον σταθμό Βενιζέλου, η οποία όμως δεν θα καθυστερήσει το έργο και τη
λειτουργία του αλλά θα αναδείξει ιδιαίτερα την ιστορία της Θεσσαλονίκης. Εκεί
γίνεται συνεργασία και με άλλους φορείς, όχι μόνο με την Αττικό Μετρό, για να
υπάρχει πραγματικά ένα ιστορικό μνημείο που οι επισκέπτες θα το βλέπουν και θα
το καμαρώνουν»


«Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών έκανε σήμερα
επιθεώρηση σε δύο χαρακτηριστικούς σταθμούς του μετρό της Θεσσαλονίκης. Σε έναν
στον οποίο βρίσκονται σε εξέλιξη αρχαιολογικές εργασίες, κι αυτός είναι ο
σταθμός Αγίας Σοφίας, και σε ένα σταθμό που βρίσκονται σε εξέλιξη
κατασκευαστικές εργασίες, κι αυτός είναι ο σταθμός Παπάφη», σημείωσε ο κ. Μυλόπουλος.


«Αυτή τη στιγμή, από τα τέλη Μαρτίου που ξεκινήσαμε
το έργο της Θεσσαλονίκης, το οποίο ήταν σταματημένο επί χρόνια, όπως θυμόμαστε
όλοι, βρισκόμαστε σε όλα τα μέτωπα σε πλήρη εξέλιξη, δηλαδή, από τις 28 Μαρτίου
και μετά, που για πρώτη φορά εγκαινιάσαμε το ΤΒΜ (πάλι ο υπουργός ήταν εδώ στο
σταθμό της Ν. Ελβετίας), ο μετροπόντικας έχει καλύψει 2.300 μέτρα υπόγειας
σήραγγας συνολικά. Αυτή τη στιγμή μας μένει μόνο ένα 8% του συνολικού μήκους
της σήραγγας να καλυφθεί από το ΤΒΜ, τον μετροπόντικα και υπολογίζουμε ότι μετά
τις γιορτές, το πολύ μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, θα έχει διανοιγεί το σύνολο των
διδύμων υπογείων σηράγγων», κατέληξε.


Αναφορικά με τον ΟΑΣΘ, ο κ. Σπίρτζης είπε πως «οι
εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ θα πληρωθούν, γιατί καταλήξαμε σε συμφωνία σε σχέση με
τις διαφορές που υπάρχουν για τον ΦΠΑ με τον ΟΑΣΘ. Η συμφωνία που έγινε είναι
αυτά τα χρήματα η διοίκηση του ΟΑΣΘ να τα διαθέσει για την πλήρη εξόφληση των
δεδουλευμένων των εργαζομένων. Τα χρήματα θα κατατεθούν γρήγορα». Ερωτηθείς αν
πρόκειται να κατατεθεί προκαταβολή της κρατικής επιχορήγησης προς τον ΟΑΣΘ, ο
κ. Σπίρτζης τόνισε: «Προκαταβολικά η επιχορήγηση δεν προβλέπεται να δοθεί. Δεν
έχουμε καμία τέτοια συμφωνία. Αυτό που θα γίνει είναι, βάσει της συμφωνίας, ότι
θα αποδοθεί ο ΦΠΑ όπως δικαιούται να τον πάρει ο ΟΑΣΘ».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.