Quantcast
Ξεπερνά τα 200 δισ. ευρώ ο τζίρος των δέκα βασικών κατηγοριών προϊόντων-"μαϊμού" - enikonomia.gr
share

Ξεπερνά τα 200 δισ. ευρώ ο τζίρος των δέκα βασικών κατηγοριών προϊόντων-“μαϊμού”

δημοσιεύτηκε:

Υπερέβη το ποσό των 200 δισ. ευρώ ο τζίρος των δέκα βασικών κατηγοριών
προϊόντων-“μαϊμού”, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ και του
Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) που χαρτογραφεί
τη διακίνηση των λεγόμενων “μαϊμούδων” στη διεθνή αγορά.


Σύμφωνα με το
πόρισμα, η Ελλάδα είναι “κόμβος”, αν και όχι ο μεγαλύτερος, για δύο
από τις δέκα κατηγορίες προϊόντων (ο διεθνής τζίρος των οποίων υπερβαίνει τα
200 δισ. ευρώ) που αποτελούν στόχο της βιομηχανίας απομιμήσεων.

Συγκεκριμένα, για το φωτογραφικό εξοπλισμό – ιατρικά
μηχανήματα, κατηγορία στην οποία περιλαμβάνονται και τα γυαλιά ηλίου, η Ελλάδα βρίσκεται
στην έβδομη θέση της λίστας με τις
χώρες προέλευσης απομιμήσεων και στη
δέκατη για τα προϊόντα που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά.


Αντίστοιχα, για τα αθλητικά είδη – παιχνίδια, η Ελλάδα είναι
στη δωδέκατη θέση των χωρών προέλευσης και στην όγδοη για την ευρωπαϊκή αγορά.

Οι άλλες οκτώ κατηγορίες προϊόντων που αποτελούν στόχο
της βιομηχανίας απομιμήσεων, είναι τρόφιμα, φάρμακα, καλλυντικά – αρώματα,
δερμάτινα είδη – τσάντες, ρούχα, παπούτσια, κοσμήματα και ηλεκτρονικά είδη.
Κατηγορίες, στις οποίες η Ελλάδα κατατάσσεται χαμηλά στη λίστα των χωρών
προέλευσης ή των ενδιάμεσων σταθμών διακίνησης.


Στις εννιά από
τις δέκα κατηγορίες απομιμήσεων, η Κίνα είναι η κύρια χώρα και ακολουθούν
Ινδία, Ταϊλάνδη, Τουρκία, Μαλαισία, Πακιστάν και Βιετνάμ. Στον τομέα της
διακίνησης, οι σημαντικότεροι κόμβοι είναι το Χονγκ – Κονγκ, τα Ηνωμένα Αραβικά
Εμιράτα και η Σιγκαπούρη, ενώ για την ευρωπαϊκή αγορά οι κύριες πύλες εισόδου
είναι η Αλβανία, η Αίγυπτος, το Μαρόκο και η Ουκρανία.


Εντυπωσιακές είναι, εξάλλου, οι τεχνικές διακίνησης,
αλλά και απόκρυψης των απομιμήσεων που χρησιμοποιούν οι παραγωγοί/διακινητές
των προϊόντων αυτών, προκειμένου να φθάσουν στον τελικό καταναλωτή.


Σύμφωνα με την έκθεση, τα προϊόντα μεταφορτώνονται διαδοχικά
από/σε πλοία, σιδηροδρόμους, φορτηγά ή ακόμη και αεροπλάνα, μεγάλα φορτία
“σπάνε” σε μικρότερα και αντίστροφα, με στόχο να χαθούν τα ίχνη και
να τεθούν εμπόδια στον έλεγχο.


Όσο για τις τεχνικές απόκρυψης, οι συνηθέστερες είναι η
τοποθέτηση των απομιμήσεων στο βάθος του κοντέινερ και η ανάμιξή τους με γνήσια
προϊόντα. Όμως, έχουν εντοπιστεί και πιο εξελιγμένες τεχνικές, όπως η αποστολή
των προϊόντων σε κομμάτια και η συναρμολόγησή τους στη χώρα προορισμού, η
ξεχωριστή αποστολή των προϊόντων από τη συσκευασία κ.α.







share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.