http://www.enikonomia.gr/economy/158589,xeperna-ta-200-dis-evro-o-tziros-ton-deka-vasikon-katigorion-proi.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_158589_5d9821040e-af458245026020ea.jpg Υπερέβη το ποσό των 200 δισ. ευρώ ο τζίρος των δέκα βασικών κατηγοριών προϊόντων-"μαϊμού", σύμφωνα με την πρόσφατη... 7/2/2017 10:38:10 AM

Ξεπερνά τα 200 δισ. ευρώ ο τζίρος των δέκα βασικών κατηγοριών προϊόντων-"μαϊμού"

Ξεπερνά τα 200 δισ. ευρώ ο τζίρος των δέκα βασικών κατηγοριών προϊόντων-&quot?μαϊμού&quot?

Υπερέβη το ποσό των 200 δισ. ευρώ ο τζίρος των δέκα βασικών κατηγοριών προϊόντων-"μαϊμού", σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ και του Γραφείου Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) που χαρτογραφεί τη διακίνηση των λεγόμενων "μαϊμούδων" στη διεθνή αγορά.

Σύμφωνα με το πόρισμα, η Ελλάδα είναι "κόμβος", αν και όχι ο μεγαλύτερος, για δύο από τις δέκα κατηγορίες προϊόντων (ο διεθνής τζίρος των οποίων υπερβαίνει τα 200 δισ. ευρώ) που αποτελούν στόχο της βιομηχανίας απομιμήσεων.

Συγκεκριμένα, για το φωτογραφικό εξοπλισμό - ιατρικά μηχανήματα, κατηγορία στην οποία περιλαμβάνονται και τα γυαλιά ηλίου, η Ελλάδα βρίσκεται στην έβδομη θέση της λίστας με τις χώρες προέλευσης απομιμήσεων και στη δέκατη για τα προϊόντα που προορίζονται για την ευρωπαϊκή αγορά.

Αντίστοιχα, για τα αθλητικά είδη - παιχνίδια, η Ελλάδα είναι στη δωδέκατη θέση των χωρών προέλευσης και στην όγδοη για την ευρωπαϊκή αγορά.

Οι άλλες οκτώ κατηγορίες προϊόντων που αποτελούν στόχο της βιομηχανίας απομιμήσεων, είναι τρόφιμα, φάρμακα, καλλυντικά - αρώματα, δερμάτινα είδη - τσάντες, ρούχα, παπούτσια, κοσμήματα και ηλεκτρονικά είδη. Κατηγορίες, στις οποίες η Ελλάδα κατατάσσεται χαμηλά στη λίστα των χωρών προέλευσης ή των ενδιάμεσων σταθμών διακίνησης.

Στις εννιά από τις δέκα κατηγορίες απομιμήσεων, η Κίνα είναι η κύρια χώρα και ακολουθούν Ινδία, Ταϊλάνδη, Τουρκία, Μαλαισία, Πακιστάν και Βιετνάμ. Στον τομέα της διακίνησης, οι σημαντικότεροι κόμβοι είναι το Χονγκ - Κονγκ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σιγκαπούρη, ενώ για την ευρωπαϊκή αγορά οι κύριες πύλες εισόδου είναι η Αλβανία, η Αίγυπτος, το Μαρόκο και η Ουκρανία.

Εντυπωσιακές είναι, εξάλλου, οι τεχνικές διακίνησης, αλλά και απόκρυψης των απομιμήσεων που χρησιμοποιούν οι παραγωγοί/διακινητές των προϊόντων αυτών, προκειμένου να φθάσουν στον τελικό καταναλωτή.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα προϊόντα μεταφορτώνονται διαδοχικά από/σε πλοία, σιδηροδρόμους, φορτηγά ή ακόμη και αεροπλάνα, μεγάλα φορτία "σπάνε" σε μικρότερα και αντίστροφα, με στόχο να χαθούν τα ίχνη και να τεθούν εμπόδια στον έλεγχο.

Όσο για τις τεχνικές απόκρυψης, οι συνηθέστερες είναι η τοποθέτηση των απομιμήσεων στο βάθος του κοντέινερ και η ανάμιξή τους με γνήσια προϊόντα. Όμως, έχουν εντοπιστεί και πιο εξελιγμένες τεχνικές, όπως η αποστολή των προϊόντων σε κομμάτια και η συναρμολόγησή τους στη χώρα προορισμού, η ξεχωριστή αποστολή των προϊόντων από τη συσκευασία κ.α.


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ