Quantcast
Αύξηση 5% στον τζίρο αναμένει ο κόσμος του λιανεμπορίου από τις θερινές εκπτώσεις - enikonomia.gr
share

Αύξηση 5% στον τζίρο αναμένει ο κόσμος του λιανεμπορίου από τις θερινές εκπτώσεις

δημοσιεύτηκε:

Σε αύξηση του κύκλου εργασιών, για το σύνολο του λιανικού εμπορίου, κοντά στα επίπεδα του 5% ελπίζει η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) από τις φετινές καλοκαιρινές εκπτώσεις, που ξεκινούν τη Δευτέρα.

Όπως σημειώνει σε δήλωσή του ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Βασίλης Κορκίδης, «οι φετινές θερινές εκπτώσεις ξεκινούν υπό κανονικές συνθήκες και χωρίς άμεσες μνημονιακές εκκρεμότητες, ως εκ τούτου ελπίζουμε να αφήσουν θετικό πρόσημο σε αγοραστική κίνηση και τζίρο στην ελληνική αγορά».

Με την ευκαιρία της διενέργειας των θερινών εκπτώσεων η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, με επιστολή της στις εμπορικές ομοσπονδίες και όλους τους εμπορικούς συλλόγους της χώρας, έδωσε οδηγίες και διευκρινίσεις, τόσο για την έναρξη των θερινών εκπτώσεων όσο και για τη λειτουργία των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή.

Σύμφωνα με το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, οι τακτικές θερινές εκπτώσεις, για φέτος, αρχίζουν τη Δευτέρα, 10 Ιουλίου και θα λήξουν την Πέμπτη, 31 Αυγούστου 2016.

Η ΕΣΕΕ, μετά την εκταμίευση της δόσης των 7,7 δισ. ευρώ της δεύτερης αξιολόγησης, επισημαίνει ότι τουλάχιστον φέτος η αγορά επιστρέφει σε κανονικές συνθήκες και εύχεται στο λιανεμπόριο καλές δουλειές, ενώ προτρέπει τους καταναλωτές να εκμεταλλευτούν τις πολλές ευκαιρίες που υπάρχουν, κάνοντας φθηνές και «έξυπνες» αγορές.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης:

«…Οι φετινές θερινές εκπτώσεις ξεκινούν υπό “κανονικές” συνθήκες και χωρίς άμεσες μνημονιακές εκκρεμότητες, ως εκ τούτου ελπίζουμε να αφήσουν θετικό πρόσημο σε αγοραστική κίνηση και τζίρο στην ελληνική αγορά. Οι καλοκαιρινές εκπτώσεις το δίμηνο Ιουλίου- Αυγούστου, κυμαίνονται συνήθως σε επίπεδα λιανικών πωλήσεων της τάξης των 7 δισ. ευρώ, που αναμένεται να δώσουν μια σημαντική ανάσα στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων με τη προϋπόθεση ότι τα αυξημένα νούμερα του τουρισμού, θα αποτυπωθούν με θετικά αποτελέσματα στο σύνολο του ελληνικού εμπορίου. Στόχος μας μετά την κατά μέσον όρο αύξηση 1,8% του κύκλου εργασιών στο σύνολο του λιανικού εμπορίου το καλοκαίρι του 2016, είναι να επιτύχουμε φέτος μια ακόμα αύξηση κοντά στα επίπεδα του 5%. Εύχομαι σε εμπόρους και καταναλωτές, καλές καλοκαιρινές εκπτώσεις, καλές δουλειές και καλές αγορές…».

Ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων τα τελευταία επτά χρόνια

Ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων τα τελευταία επτά χρόνια κυμαίνεται σε περίπου 7 δισ. ευρώ με χαμηλότερο τζίρο το καλοκαίρι του 2015 στα 6,8 δισ. ευρώ και υψηλότερο το 2014 στα 7,2 δισ. ευρώ. Η αύξηση του τζίρου το 2016 σε σύγκριση με το 2015 ήταν 1,8%, αλλά ο γενικός δείκτης των συνολικών απωλειών του κύκλου εργασιών του διμήνου Ιουλίου/ Αυγούστου από το 2008 μέχρι σήμερα δείχνει -33,6%.

Οι μεταβολές σε (%) του Δείκτη Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο (εποχικά διορθωμένος) για τη περίοδο Ιούλιος/ Αύγουστος της περυσινής εκπτωτικής περιόδου αλλά και συνολικά για τη περίοδο 2008- 2016, ανά ομάδα λιανικού εμπορίου, αναλύονται από την ΕΣΕΕ ως ακολούθως:

– Η ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», κατέγραψε το 2016 άνοδο 9,5%, σε σύγκριση με το προβληματικό 2015, αλλά έχει από το 2008 συνολική μείωση -31,5%.

– Η ομάδα «Έπιπλα, Ηλεκτρικά Είδη και οικιακός εξοπλισμός – Είδη νοικοκυριού», με αύξηση 6,7% το 2016, έχει τεράστιες συνολικές απώλειες που φτάνουν το 60%.

– Η ομάδα «Καύσιμα- Μεταφορές», με μείωση -4,7% το 2016, λόγω πτώσης στις τιμές αγοράς αυτοκινήτων, στα καύσιμα, στη συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, αλλά με αύξηση των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, στις οδικές μεταφορές και στις εγκαταστάσεις διοδίων και παρκόμετρων. Οι συνολικές απώλειες όμως την περίοδο 2008- 2016 είναι -34,3%.

– Η ομάδα «Φαρμακευτικά- καλλυντικά», με οριακή υποχώρηση και το 2016 κατά -0,7%, έχει συνολικές απώλειες οκταετίας -36,1%.

– Η ομάδα «Βιβλία- χαρτικά», κατέγραψε αύξηση πέρυσι 7,6% και συνολικές απώλειες -29%.

– Η ομάδα «Τρόφιμα- ποτά», πέτυχε οριακή αύξηση 0,6% αλλά συνολική μείωση -31,1%.

– Η ομάδα «Μεγάλα καταστήματα τροφίμων» με αύξηση 1,4% το 2016 και μείωση από το 2008 μέχρι σήμερα -20,6%.

– Η ομάδα «Πολυκαταστήματα» με αύξηση πέρυσι 7,7% αλλά με συνολική μείωση τη περίοδο της κρίσης -39,9%.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.