Quantcast
Κορκίδης: Μειωμένος ο τζίρος στις χειμερινές εκπτώσεις - enikonomia.gr
share

Κορκίδης: Μειωμένος ο τζίρος στις χειμερινές εκπτώσεις

δημοσιεύτηκε:

Για το 75% των αγορών της Αττικής, οι πωλήσεις κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, για το 20% στα ίδια επίπεδα και μόνο για το 5% αυξήθηκαν, σύμφωνα με τηλεφωνική έρευνα σε 20 τοπικούς εμπορικούς και επαγγελματικούς συλλόγους της περιφέρειας Αττικής, καθώς και σε μικρό δείγμα επιχειρήσεων χονδρικής γενικού εμπορίου. Την έρευνα πραγματοποίησε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) από 28 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2019.

Από την έρευνα επιβεβαιώνεται η προτίμηση του κόσμου στους εμπορικούς δρόμους του Κέντρου της Αθήνας, ενώ ενισχύθηκε η τάση μετακίνησης του τζίρου από τις μικρότερες εμπορικές επιχειρήσεις στις μεγαλύτερες, τους πολυχώρους και τα πολυκαταστήματα. Η μετακίνηση ξεπέρασε το 8%, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο του 4,2% που είχε καταγράψει η ΕΛΣΤΑΤ το 2018.

Το σύνολο των πωλήσεων, σύμφωνα με την έρευνα, σε Αθήνα, Πειραιά και τις τοπικές αγορές της περιφέρειας Αττικής, κατά την εκπτωτική περίοδο μειώθηκε μεσοσταθμικά 10-20% και ελάχιστα σε υψηλότερα επίπεδα (+5%) σε σχέση με πέρυσι. Το ποσοστό 20% των επιχειρήσεων που διατήρησε τα ίδια επίπεδα τζίρου δεν είναι ικανοποιητικό και δεν δείχνει μία επαρκή σταθεροποίηση της ιδιωτικής κατανάλωσης στις μεγάλες αγορές της Αττικής.

Στα ίδια επίπεδα πωλήσεων κινήθηκε η αγορά της Γλυφάδας, Ιλίου, Αγίας Παρασκευής και Περιστερίου. Σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκε η αγορά της Αθήνας, του Πειραιά, Κηφισιάς, Αμαρουσίου, Γαλατσίου, Κερατσινίου, Νίκαιας, Κορυδαλλού, Μοσχάτου, Παλαιού Φαλήρου, Νέας Σμύρνης, Νέας Ιωνίας, Χαλανδρίου, Πατησίων, Σαλαμίνος και Μεγάρων. Αύξηση του τζίρου δηλώθηκε μόνο στην αγορά της Καλλιθέας.

Επιπλέον, οι επιχειρήσεις χονδρικού εμπορίου με έδρα στην Αττική, παρά την αύξηση του τζίρου τους στη διάρκεια του διμήνου, περιγράφουν συνεχείς μεταβολές και αυξομειώσεις από τις διάφορες αμφίρροπες δυνάμεις, ενώ επισημαίνουν ότι η εσωτερική αγορά παρουσιάζει από μήνα σε μήνα το «φαινόμενο του ακορντεόν».

Δήλωση Bασίλη Κορκίδη

“Η άνοδος της καταναλωτικής εμπιστοσύνης για επτά συνεχόμενους μήνες, δημιούργησε σε όλους την εντύπωση ότι θα ευνοήσει τις εξελίξεις στο λιανικό και χονδρικό εμπόριο, που σε ετήσια βάση το 2018 σημείωσε αύξηση +2,1% σε τζίρο και 1,5% σε όγκο πωλήσεων.

Όμως το πρώτο δίμηνο του 2019 δεν είχε την ίδια δυναμική, δείχνοντας σημάδια καταναλωτικής κόπωσης, χωρίς μάλιστα να αποτυπώνει τις συνθήκες αύξησης του κατώτατου μισθού από την 1η Φεβρουαρίου 2019.

Απόδειξη είναι ότι οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις, τουλάχιστον από τα στοιχεία των αγορών της Αττικής, ήρθαν και έφυγαν απαρατήρητες.

Το αρνητικό πρόσημο των φετινών χειμερινών εκπτώσεων επιβεβαιώνει ότι οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν εθιστεί στις διαρκείς εκπτώσεις και προσφορές όλο τον χρόνο και δεν έλκονται πλέον από τις τακτικές εκπτώσεις.

Εκτός από τη μείωση του τζίρου των εμπορικών καταστημάτων τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο κατά τουλάχιστον -10%, παρατηρείται και μία έντονη μετατόπιση 8% του τζίρου από τους μικρότερους στους μεγαλύτερους του λιανικού εμπορίου της Αττικής».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.