Quantcast
ΕΟΠΥΥ: «Ξεμπλοκάρουν» οι πληρωμές στους παρόχους - enikonomia.gr
share

ΕΟΠΥΥ: «Ξεμπλοκάρουν» οι πληρωμές στους παρόχους

δημοσιεύτηκε:

Με ταχείς ρυθμούς εξελίσσεται η πρώτη τελική εκκαθάριση
υποβολών των παρόχων του ΕΟΠΥΥ και ήδη έχουν ενταλματοποιηθεί και αποζημιωθεί
απαιτήσεις ύψους περίπου 75 εκατ. ευρώ μόνο για τον μήνα Ιανουάριο.

Το ποσό
αυτό αφορά απαιτήσεις διαγνωστικών κέντρων, ιατρικών επισκέψεων, ιδιωτικών
κλινικών και φυσικοθεραπευτών.

Ταυτόχρονα, σε εξέλιξη είναι και η διαδικασία
εκκαθάρισης των απαιτήσεων για τον μήνα Φεβρουάριο που αναμένεται να
ολοκληρωθεί τις επόμενες ημέρες. Ενδεικτικά έχει ήδη αποζημιωθεί ή έχουν εκδοθεί
εντάλματα πληρωμών (μέχρι το μεσημέρι της Πέμπτης) για 3.133 υποβολές (από
3.627) συμβεβλημένων διαγνωστικών κέντρων ύψους 26 εκατ. ευρώ, 4.496 υποβολές
συμβεβλημένων Ιατρών (από 5.239) ύψους 8,8 εκατ. ευρώ, 100 υποβολές ιδιωτικών
κλινικών (σε σύνολο 105) ύψους 30 εκατ. ευρώ και 1.990 υποβολές συμβεβλημένοι
Φυσικοθεραπευτές (από 2.037) ύψους 8,6 εκατ. ευρώ.


Οι υποβολές


Οι υποβολές που δεν έχουν ενταλματοποιηθεί σχεδόν στο 90%
των περιπτώσεων αφορούν εκκρεμότητες των παρόχων, όπως φορολογική ενημερότητα.


Ακολουθούν, μέρα με τη μέρα, πληρωμές προς τους λοιπούς
συμβεβλημένους παρόχους. Για παράδειγμα, έχουν ήδη ενταλματοποιηθεί 2.900 (από
τις οποίες 1.700 έχουν αποζημιωθεί) ιατρικές επισκέψεις σε συμβεβλημένους με
τον Οργανισμό γιατρούς, σε σύνολο 5.240 και η εκκαθάριση γίνεται στο 100% των
υποβολών των παρόχων σε αντίθεση με το πρόσφατο παρελθόν, όπου οι πάροχοι
υπέβαλαν τόνους χαρτιού, με δικαιολογητικά για διάστημα πολλών ετών (περίπου
100.000.000 σελίδες ανά έτος), τα οποία στοιβάζονταν σε κούτες στις Περιφερειακές
Διευθύνσεις του Οργανισμού σε όλη την Ελλάδα. Κατόπιν, οι πάροχοι λάμβαναν το
90% των απαιτήσεών τους με πρόχειρο λογιστικό έλεγχο, δηλαδή χωρίς τον
οποιοδήποτε ουσιαστικό έλεγχο, ενώ για το υπόλοιπο 10% ανέμεναν την τελική
εκκαθάριση, η οποία όμως ουδέποτε ολοκληρώθηκε.


Σύμφωνα με την πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ κ. Σωτήρη Μπερσίμη,
«επιτέλους, μπήκε ένα τέλος στη διαιώνιση της απαράδεκτης κατάστασης
αποζημίωσης των παρόχων με πρόχειρο λογιστικό έλεγχο και του χαρτοβασιλείου με
το οποίο το συγκεκριμένο σύστημα ήταν συνυφασμένο». Ειδική αναφορά έκανε ο κ.
Μπερσίμης στους εργαζόμενους του ΕΟΠΥΥ «στην Κεντρική Υπηρεσία και τις
Περιφερειακές Διευθύνσεις από άκρη σε άκρη της Ελλάδας. Δούλεψαν με πείσμα και
αφοσίωση και η επιτυχής μετάβαση στη νέα διαδικασία δεν θα μπορούσε ποτέ να
πραγματοποιηθεί χωρίς αυτούς. Τους ευχαριστώ θερμά. Η τελική επιτυχία αποτελεί
δικαίωση των κόπων τους», δήλωσε χαρακτηριστικά.


Αξίζει να σημειωθεί ότι τη νέα διαδικασία έχουν υποδεχθεί, σύμφωνα με την Ημερησία, και οι πάροχοι υγείας, οι οποίοι εδώ και πολλά χρόνια διεκδικούσαν να
αποζημιώνονται στο 100% των υποβολών τους και όχι να γίνεται παρακράτηση του
10%. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ιδιωτικής
Πρωτοβάθμιας Υγείας (ΠΟΣΙΠΥ) κ. Θ. Χατζηπαναγιώτου, ακόμη και σήμερα το 10% για
χρονιές ακόμη και πριν την δημιουργία του ΕΟΠΥΥ δεν έχει καταβληθεί στους
παρόχους. Αναφερόμενος στη νέα διαδικασία σημείωσε πως κινείται προς τη σωστή
κατεύθυνση προσθέτοντας ότι κάποια μικρά προβλήματα που προκύπτουν είναι
αναμενόμενα: «είναι μια νέα διαδικασία, εξελίσσεται και εμφανίζει κάποιες…
παιδικές ασθένειες».


Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του ΥΓΕΙΑ Ανδρέας
Καρταπάνης χαρακτήρισε τη νέα διαδικασία «ευχής έργον» σημειώνοντας πως
σταμάτησε η προηγούμενη διαδικασία της προκαταβολής και ουσιαστικά του
μηδενικού ελέγχου. Σημείωσε πάντως ότι θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπους ώστε το
δείγμα όπου γίνεται ο έλεγχος να είναι πιο αντιπροσωπευτικός. Επίσης, ο κ.
Καρταπάνης προτείνει η υποβολή των απαιτήσεων να γίνεται ηλεκτρονικά,
διαδικασία ωστόσο που δεν είναι αποδεκτή από το Ελεγκτικό Συνέδριο (ζητάει
έντυπα έγγραφα).


Οσοι αμφισβητούν κάνουν ένσταση


Δικαίωμα ένστασης κατά των πορισμάτων Ιατρικού Ελέγχου,
έχουν οι Πάροχοι Υγείας του ΕΟΠΥΥ εφόσον αμφισβητούν τα αποτελέσματα. Ήδη η
διοίκηση του Οργανισμού προχώρησε στη συγκρότηση Ομάδας Εργασίας για την
εξέταση των ενστάσεων και όπως αναφέρεται στη σχετική απόφαση, μετά την
ολοκλήρωση του Ιατρικού και Διοικητικού ελέγχου της υποβολής κάθε παρόχου
εκδίδεται Πράξη Εκκαθάρισης.


Σε περίπτωση κατά την οποία, η Πράξη Εκκαθάρισης προβλέπει
περικοπή, το αναλυτικό περιεχόμενο του αποτελέσματος γνωστοποιείται στον
πάροχο, ο οποίος έχει στη διάθεσή του τις εξής επιλογές:


Α) σε περίπτωση αποδοχής των αποτελεσμάτων του ελέγχου, και
κατ’ επέκταση της προβλεπόμενης περικοπής στο αρχικώς αιτούμενο ποσό, καλείται
να προσκομίσει το σχετικό πιστωτικό τιμολόγιο ώστε να προχωρήσει η διαδικασία
της πληρωμής του.


Β) σε περίπτωση αμφισβήτησης, να υποβάλει αίτηση
επανεξέτασης εντός τριών εργασίμων ημερών από την ημερομηνία κοινοποίησης προς
αυτόν των αποτελεσμάτων του ελέγχου. Η αίτηση έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα στην
εξέλιξη της διαδικασίας εκκαθάρισης της εν λόγω υποβολής του παρόχου, ο δε
έλεγχος δύναται να επεκταθεί στο σύνολο της υποβολής.


Για την υποβολή ένστασης θα κατατίθεται παράβολο υπέρ ΕΟΠΥΥ,
ποσού ίσο με το 2% της αξίας της σχετικής υποβολής.


Τα αποτελέσματα της Ομάδας Εργασίας Αξιολόγησης Ενστάσεων,
υποβάλλονται με εισήγηση του Προέδρου της Ομάδας στο Δ.Σ. του Οργανισμού προς
έγκριση. Μετά τη λήψη της σχετικής απόφασης του Δ.Σ., τα αποτελέσματα
αξιολόγησης των ενστάσεων κοινοποιούνται στον πάροχο και στην αρμόδια
Περιφερειακή Διεύθυνση. Στην περίπτωση που συνεχίζουν να υφίστανται περικοπές
ανά υποβολή, ο πάροχος οφείλει να προσκομίσει το πιστωτικό τιμολόγιο για το
ποσό της περικοπής ώστε να προχωρήσει η διαδικασία πληρωμής.


Σημειώνεται ότι ο πάροχος δεν έχει τη δυνατότητα να
υποβάλλει νέα ένσταση ή συμπληρωματικά έγγραφα για υποβολή της οποίας η
αξιολόγηση έχει εκκινήσει ή έχει ολοκληρωθεί από την αρμόδια ομάδα αξιολόγησης
ενστάσεων εκκαθάρισης.


Τα οφέλη της νέας διαδικασίας


Οι πάροχοι υπόκεινται άμεσα στη διαδικασία ελέγχου και
τελικής εκκαθάρισης των υποβολών τους και τους καταβάλλεται το 100% της
απαίτησής τους, εφόσον δεν υπάρχει περικοπή.


Οι πολίτες δεν συνωστίζονται πια ανάμεσα στα χαρτόκουτα όταν
επισκέπτονται τις υπηρεσίες του Οργανισμού. Οι εργαζόμενοι δουλεύουν σε
ανθρώπινες συνθήκες.


Ο Οργανισμός εξοικονομεί πόρους, μιας και δεν χρειάζονται
πια χώροι αποθήκευσης του τεράστιου όγκου αρχείων σε κάθε Περιφερειακή
Διεύθυνση του Οργανισμού.


Ο ΕΟΠΥΥ λειτουργεί σύγχρονα με το αρχείο του ψηφιοποιημένο
και χρηστικό. Αυτό θα μας βοηθήσει να λειτουργούμε αποδοτικά προς όφελος των
πολιτών.






share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.