Quantcast
Αντιδράσεις των ιδιοκτητών των σκαφών αναψυχής για το νέο νομοσχέδιο του υπ. Ναυτιλίας - enikonomia.gr
share

Αντιδράσεις των ιδιοκτητών των σκαφών αναψυχής για το νέο νομοσχέδιο του υπ. Ναυτιλίας

δημοσιεύτηκε:

Το υπουργείο Ναυτιλίας θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη, ότι οι
επιχειρήσεις του θαλάσσιου τουρισμού δεν μπορούν να είναι ανταγωνιστικές στην
παγκόσμια αγορά και τυχόν εφαρμογή των άρθρων του νέου πολυνομοσχεδίου, θα
πλήξει την άνθιση του κλάδου με φυγή σκαφών από το ελληνικό νηολόγιο και
απώλεια θέσεων εργασίας – τονίζουν σε κοινή ανακοίνωσή τους, η Ένωση
Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ) και ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών
Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών ‘Ανευ Πληρώματος (ΣΙ.ΤΕ.ΣΑΠ).


Όπως αναφέρουν οι εκπρόσωποι των σωματείων, οι οποίοι συνεδρίασαν
σήμερα για το θέμα του θαλάσσιου τουρισμού ενόψει του νέου σχεδίου νόμου που
έχει τεθεί σε διαβούλευση, η εφαρμογή των νέων άρθρων θα έχει μεταξύ άλλων ως
αποτέλεσμα την αύξηση της γραφειοκρατίας, την παράλογη αύξηση του τέλους πλόων
αλλά και την επιβολή νέων παραβόλων για την ανανέωση των επαγγελματικών αδειών.


Καλούν επίσης το υπουργείο Ναυτιλίας, να αποσύρει άμεσα το σχετικό
νομοσχέδιο, που έχει τεθεί σε διαβούλευση μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου,
υπογραμμίζοντας ότι “αναπόφευκτα θα σταθεί εμπόδιο στην ανάπτυξη του
θαλάσσιου τουρισμού”.


Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ
Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), αντιτίθεται στο άρθρο 75 του πολυνομοσχεδίου, το οποίο
προβλέπει για τα ιστιοπλοϊκά σκάφη μεταφορικής ικανότητας άνω των 12 επιβατών,
να εκναυλώνονται μονάχα όταν υπηρετεί σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα, που βάσει
του νόμου θα πρέπει να είναι ασφαλισμένοι και στο ΝΑΤ. Σημειώνεται πως με το
ισχύον μέχρι σήμερα θεσμικό πλαίσιο, για τα ιστιοπλοϊκά σκάφη μήκους μέχρι 24
μέτρων, δεν απαιτείτο υποχρεωτικά πλήρωμα, ούτε ο χειριστής τους έπρεπε
υποχρεωτικά να κατέχει το βαθμό του πλοιάρχου.


Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του ΣΙΤΕΣΑΠ, Αλ. Μαζαράκης, η εφαρμογή του
άρθρου θα αυξήσει σε μεγάλο βαθμό το λειτουργικό κόστος στα σκάφη αυτά, που
ανέρχονται περίπου σε 1000 σε όλη την Ελλάδα και αποτελούν μικρές οικογενειακές
επιχειρήσεις στα νησιά, και των οποίων πολλοί ιδιοκτήτες ήταν και κυβερνήτες,
ασφαλισμένοι στο ΤΕΒΕ (και πλέον στον ΕΦΚΑ).


Ο κ. Μαζαράκης, όπως αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, πρόσθεσε επίσης,
ότι με το άρθρο 66 θεσπίζεται ειδικό τέλος υπέρ του δημοσίου με την ονομασία
“τέλος πλοίων αναψυχής και ημερόπλοιων” (ΤΕ.Π.Α.Η.), που βαρύνει τα
ιδιωτικά και επαγγελματικά πλοία αναψυχής, καθώς και τα επαγγελματικά
τουριστικά ημερόπλοια.


Το ΤΕ.Π.Α.Η. θα υπολογίζεται ανά τρέχον έτος, η τρέχοντα μήνα από την
ημερομηνία πληρωμής, κάτι που θα αυξήσει με τη σειρά του το κόστος λειτουργίας
όλων των σχετικών σκαφών που ανέρχονται περίπου σε 5.000 σε όλη την Ελλάδα,
ανέφερε ο πρόεδρος της ΣΙΤΕΣΑΠ.


Τόνισε εξάλλου, ότι ένα επιπλέον βάρος για τις επιχειρήσεις του
θαλάσσιου τουρισμού, είναι ότι τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής που διαθέτουν
άδειες σε ισχύ και δεν χρειάζονταν έως σήμερα θεώρηση, πλέον θα υποχρεούνται σε
θεώρηση.


“Κάτι τέτοιο θα αυξήσει τις δαπάνες λειτουργίας, ενώ δεν
πιστεύουμε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας λόγω της
γραφειοκρατίας θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τους ιδιοκτήτες” πρόσθεσε ο
κ. Μαζαράκης.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.