Quantcast
Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για τους... AI ταξιδιωτικούς πράκτορες - enikonomia.gr
share

Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα για τους… AI ταξιδιωτικούς πράκτορες

δημοσιεύτηκε:

To 57% των ταξιδιωτών επιθυμεί έναν AI (τεχνητής νοημοσύνης) πράκτορα που να διαχειρίζεται αυτόνομα τον προγραμματισμό και την κράτηση του ταξιδιού του, όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας της Accenture με τίτλο “Consumer Pulse Survey της Accenture “για το 2025.

Η έρευνα αυτή έγινε τον Ιανουάριο του 2025, τα αποτελέσματα της βασίστηκαν στις απαντήσεις 18.214 καταναλωτών από 14 χώρες, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται οι  ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Κίνα, η Βραζιλία και η Ινδία και έδειξαν τα εξής:

1.Οι παραδοσιακές πλατφόρμες κράτησης

Οι ταξιδιώτες στρέφονται μαζικά προς τα εργαλεία γενετικής AI (gen AI) και παρακάμπτουν  τις online ταξιδιωτικές πλατφόρμες και τα κοινωνικά δίκτυα. Μεταξύ των ενεργών χρηστών gen AI, το 93% δηλώνει πως χρησιμοποιεί τέτοιου είδους εργαλεία για αγορές σχετικές με ταξίδια ή πως προτίθεται να  κάνει χρήση αυτών.

2.Τα ταξιδιωτικά brands

Ταξιδιωτικά brands που προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες απολαμβάνουν υψηλότερη εμπλοκή και προθυμία του καταναλωτή να πληρώσει premium. Συγκεκριμένα, οι πελάτες είναι 1,7 φορές πιο πιθανό να επενδύσουν σε brand που τους «καταλαβαίνει». Το 79% των ερωτηθέντων επιθυμεί συνεργασία με εταιρείες που θυμούνται τις προτιμήσεις τους.

3.Ψηφιακοί Concierge που αποτρέπουν το άγχος της επιλογής

Η Accenture επισημαίνει πως η AI προσφέρει ουσιαστική ανακούφιση από τον καταιγισμό επιλογών, αντιφατικών κριτικών και προσφορών. Οι AI agents λειτουργούν ως «συναισθηματικά ευφυείς σύμβουλοι» που όχι μόνο γνωρίζουν τις ανάγκες, αλλά ενεργούν βάσει ιστορικού, προτιμήσεων και πραγματικού χρόνου.

4.Οι προσδοκίες των ταξιδιωτών από τα εργαλεία AI

Τρεις είναι οι  βασικές προσδοκίες των ταξιδιωτών από τα εργαλεία AI.Αναλυτικά:

  • Το 81% επιθυμεί διαδραστικές εμπειρίες αναζήτησης πριν από την κράτηση.
  • Το 42% θα άλλαζε brand αν υπήρχε AI που προσφέρει βελτιώσεις σε πραγματικό χρόνο.
  • Το 78%  είναι ανοιχτό σε πλήρως αυτόνομους ψηφιακούς βοηθούς που αναλαμβάνουν όλη τη διαδικασία σχεδιασμού.
  • Οι AI agents αποκτούν «πρακτική αυτονομία» που εντοπίζουν προσφορές, κάνουν κρατήσεις, παρακολουθούν αλλαγές πτήσεων και τροποποιούν το πρόγραμμα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.

5. Το μήνυμα 

Eίναι αναγκαίο οι εταιρείες του τουρισμού να μεταβούν στην εποχή της AI. Η ενσωμάτωση έξυπνων, συναισθηματικά ευαίσθητων βοηθών AI αναμένεται να διαμορφώσει νέους τρόπους σύνδεσης με τον πελάτη και να αναβαθμίσει τη συνολική εμπειρία.

Το 86% των ταξιδιωτών δηλώνει πως επιθυμεί να διαμορφώσει ο ίδιος την εμπειρία του – με τη βοήθεια όμως εργαλείων που μειώνουν το άγχος και τον φόρτο πληροφοριών.

Η πρόεδρος του τμήματος ταξιδιών στη Accenture,Emily Weiss είπε πως  «η  AI μπορεί να ξανακάνει το ταξίδι απολαυστικό. ..από την επιλογή  ενός ξενοδοχείου μέχρι την ανακάλυψη εμπειριών που συνδέονται με τον προορισμό. Σε αυτήν την περίπτωση το AI λειτουργεί όχι απλώς ως εργαλείο, αλλά ως έμπιστος συνεργάτης». Οι ψηφιακοί βοηθοί AI στον τουρισμό περνούν από την επιστημονική φαντασία στην πραγματικότητα  και πλέον όσοι δεν προσαρμοστούν τότε  κινδυνεύουν να μείνουν πίσω.

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.