http://www.enikonomia.gr/auto/246524,daktylios-poia-ochimata-tha-kykloforoun-elefthera-kai-choris-peri.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_246524_2cbfb1c9d3-bc464618830f6d9d.jpg Ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς θα μπορούν να κυκλοφορούν στον δακτύλιο της Αθήνας 4/1/2021 3:05:32 PM

Δακτύλιος: Ποια οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς

Δακτύλιος: Ποια οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς

Ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς θα μπορούν να κυκλοφορούν τα ηλεκτρικά οχήματα στον δακτύλιο της Αθήνας. Αυτό αναφέρεται σε Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, των υφυπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργου Αμυρά, Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριου Οικονόμου και Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Ωστόσο την ίδια στιγμή παραμένει η προϋπόθεση της επίτευξης χαμηλών εκπομπών ρύπων για τα υβριδικά και τα συμβατικής τεχνολογίας οχήματα (με κινητήρες βενζίνης ή diesel) . Με την ΚΥΑ (ΦΕΚ 1221 Β/30-3-2021) εναρμονίζονται οι προϋποθέσεις εισόδου στον «πράσινο» δακτύλιο με την εφαρμογή του νέου παγκόσμιου προτύπου μέτρησης εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που ισχύει από 1/1/2021. Αναλυτικά, στον δακτύλιο επιτρέπεται η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:
Α) των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. έως και την 31/12/2020.
Β) των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. έως και την 31/12/2020.
Γ) των οχημάτων τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.

Η δήλωση Σδούκου
Η γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, δήλωσε σχετικά: «Η στροφή στις "πράσινες" μετακινήσεις κρατά το κλειδί για πιο βιώσιμες πόλεις. Η Ελλάδα κάνει αποφασιστικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, εναρμονιζόμενη με τις πλέον σύγχρονες διεθνείς πρακτικές ως προς τις εκπομπές ρύπων. Με την υιοθέτηση του διεθνούς προτύπου WLTP, τα «καθαρά» ηλεκτρικά οχήματα, ανεξαρτήτως αν είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή ηλεκτρικά με εξωτερική φόρτιση, εισέρχονται ελεύθερα στον πράσινο δακτύλιο της Αθήνας, δίνοντας το σήμα ότι προχωρούμε σταθερά και με συνεκτικό σχεδιασμό προς λιγότερο ρυπογόνες μετακινήσεις».


Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ