http://www.enikonomia.gr/auto/253074,karamanlis-exeidikevontai-ta-metra-gia-ton-daktylio-tha-boun-diod.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_253074_a815604b1a-83b79c7f669ffd07.jpg Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής... 10/12/2021 8:08:39 PM

Καραμανλής: Εξειδικεύονται τα μέτρα για τον Δακτύλιο - Θα μπουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας ;

Καραμανλής: Εξειδικεύονται τα μέτρα για τον Δακτύλιο - Θα μπουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας ;

Τις επόμενες ημέρες θα εξειδικευτούν τα μέτρα που θα ληφθούν για τον Δακτύλιο και θα μπει τέλος σε εξαιρέσεις και παραθυράκια που υπάρχουν σε αυτόν, όπως προανήγγειλε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό στα Παραπολιτικά.
Συγκεκριμένα ρωτήθηκε εάν θα ληφθούν μέτρα για την κίνηση που υπάρχει στο κέντρο της Αθήνας. "Είναι γεγονός ότι η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας θα σας έλεγα και σε όλες τις μεγαλουπόλεις της Ευρώπης έχει επιβαρυνθεί. Δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αυτό. Νομίζω ότι όσοι ζούμε στο κέντρο της πόλης βιώνουμε καθημερινά μια κατάσταση που τείνει να γίνει αφόρητη. Το θέμα αυτό και εδώ πρέπει να είμαι ξεκάθαρος δεν αντιμετωπίζεται μόνο από ένα, δύο υπουργεία ή μόνο από τον δήμο και την Περιφέρεια. Νομίζω ότι χρειάζεται να κάτσουμε όλοι σε ένα τραπέζι να ενώσουμε δυνάμεις και να κάνουμε έναν σοβαρό ολοκληρωμένο σχεδιασμό. Γι' αυτό και εμείς ως υπουργείο Μεταφορών ανακοινώσαμε ότι κάνουμε δεκτό ένα πάγιο αίτημα του Συλλόγου Συγκοινωνιολόγων. Που τι λέει αυτό; Απλούστατα να δημιουργηθεί ένας θεσμός έτσι ώστε όλοι αυτοί οι φορείς να μπορούν να κάθονται στο ίδιο τραπέζι και να βρίσκουν λύσεις στα προβλήματα, κάτι το οποίο γίνεται σε όλο τον κόσμο και σε όλες τις προηγμένες χώρες της Ευρώπης. Αυτό λοιπόν είναι ένα Παρατηρητήριο Μεταφορών", απάντησε και παρέθεσε ένα παράδειγμα με ένα μέτρο που εάν ληφθεί σε μια περιοχή της Αθήνας μπορεί να επηρεάσει την κίνηση σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής. Όπως είπε εάν ληφθεί ένα μέτρο στον δήμο Χολαργό, αυτό μπορεί να επηρεάσει την κίνηση σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής , σημείωσε χαρακτηριστικά.
"Εμείς εδώ και πάρα πολύ καιρό επειδή ξεκινάνε και τα έργα της γραμμής 4. καταλαβαίνουμε ότι αυτό θα δημιουργήσει και αρκετά κυκλοφοριακά προβλήματα γιατί είναι ένα σημαντικό και μεγάλο έργο στο κέντρο της Αθήνας, το οποίο πρέπει να γίνει αλλά θα δημιουργήσει μια αναταραχή και αυτό ποτέ δεν το κρύψαμε. Έχουμε ένα πρόγραμμα ολοκληρωμένο το οποίο έχουμε ονομάσει "Aνάσα για την Αθήνα" .Έχουμε λοιπόν βραχυπρόθεσμα μέτρα και μακροπρόθεσμα μέτρα ", συμπλήρωσε και υπενθύμισε ότι έχει ανακοινωθεί ότι ο δακτύλιος θα μπει σε λειτουργία στις 25 Οκτωβρίου .
" Με μια μεγάλη διαφορά όμως, επειδή ο δακτύλιος.... το ακούω αυτό να λέγεται από πολλούς είναι ένα ξεπερασμένο μέτρο, τα λεγόμενα μονά- ζυγά τα θυμόμαστε από την δεκαετία του '80... .εδώ θα γίνει μια προσπάθεια και θα το εξειδικεύσουμε αυτό τις επόμενες ημέρες και θα προσπαθήσουμε να κλείσουμε τα τεράστια παράθυρα που υπάρχουν".

Ποιοι δεν θα περνάνε από το δακτύλιο ;
Σε ερώτηση ποιοι δεν θα περνάνε από τον δακτύλιο είπε ότι αυτό θα το " εξειδικεύσουμε με τους συναρμόδιους υπουργούς τις επόμενες ημέρες και θα ενημερώσουμε τους πάντες έτσι ώστε να γνωρίζουν όλοι από τις 25 Οκτωβρίου που θα βγει η ΚΥΑ. Γιατί η ΚΥΑ είναι αρμοδιότητα και άλλων υπουργείων .Θα υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο .Δεν θα κάνουμε πράγματα τα οποία είναι απότομα ".
Ωστόσο την ίδια στιγμή ξεκαθάρισε ότι θα μπει ο δακτύλιος από τις 25 Οκτωβρίου " και στα μονά, ζυγά και θα υπάρξουν οι εξαιρέσεις που υπήρχαν είναι πολλές ".
"Θα σας το εξειδικεύσουμε αυτό .Οι εξαιρέσεις της ΚΕΔΕ του 2017 είναι 3,5 σελίδες. Νομίζω ότι πρέπει ότι κάπως πρέπει να το μαζέψουμε αυτό", συμπλήρωσε.

Θα μπουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας ;

Επίσης ρωτήθηκε εάν θα μπουν διόδια στο κέντρο της Αθήνας. " Δεν ε΄χουμε πάει στο μέτρο αυτό ακόμα", απάντησε ωστόσο επεσήμανε ότι γίνεται μια προσπάθεια να κάνουμε σε πρώτη φάση με τον Δακτύλιο, σε δεύτερη φάση με την διεύρυνση των γεωγραφικών ορίων του Δακτυλίου .Σε άλλη φάση θα δείτε να κάνουμε προσπάθειες έτσι ώστε να δώσουμε την δυνατότητα να μην έχουμε 9 στα 10 αυτοκίνητα μόνο με 'έναν οδηγό. Δηλαδή να δώσουμε ώθηση σε αυτό που λέγεται car bullying και car sharing .Υπάρχουν πολλά μέτρα που μπορούμε να κάνουμε και να θεσπίσουμε για να αποφύγουμε τα τέλη διέλευσης τα οποία όμως είναι μια πρόταση που δεν σας κρύβω ότι έχει πέσει στο τραπέζι".
Ωστόσο σημείωσε ότι δεν συζητάμε αυτήν την πρόταση " σε σε αυτή την φάση διότι απλώς σε εξηγώ ότι πρέπει να πάμε βήμα -βήμα , να δούμε πως θα αντιμετωπίσουμε αυτό το πολύ σημαντικό πρόβλημα ", δηλαδή το κυκλοφοριακό .

Στην ερώτηση εάν τα μέτρα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν είναι αποτελεσματικά, υπάρχει το ενδεχόμενο η πρόταση αυτή να συζητηθεί, . " Τα συγκοινωνιακά συστήματα και τα προβλήματα που έχουμε στις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης και στην Αθήνα με το θέμα το κυκλοφοριακό είναι δυναμικά ", εκτίμησε ότι δηλαδή σήμερα " παίρνουμε ένα μέτρο το οποίο μπορεί να κριθεί ότι είναι ανεπαρκές και πρέπει να πάρουμε βιοτικό μέτρο .Δεν νομίζω ότι θα φτάσουμε εκεί. Όμως συζητάμε" και " μπορούμε να φτάσουμε σιγά σιγά στον περιορισμό κάποιων παλιών ρυπογόνων αυτοκινήτων ή φορτηγών στο κέντρο της Αθήνας .Αυτή είναι μια πρόταση που έχει γίνει στο παρελθόν δεν είναι κάτι καινούργιο".





Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ