http://www.enikonomia.gr/auto/55610,SEEAE-Esoda-180-ekat-eyrw-apo-thn-paratash-eisagwghs-metaxeirismenwn-IX-Euro5.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_929033cd7d34fba213e6e0ffce6f7c12.jpg Τις θετικές συνέπειες στην αγορά αυτοκινήτου στα έσοδα του κράτους, στο περιβάλλον και στους καταναλωτές από τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκίνητων παρουσίασε... 4/8/2016 5:02:00 PM

ΣΕΕΑΕ: 'Eσοδα 180 εκατ. ευρώ από την παράταση εισαγωγής μεταχειρισμένων ΙΧ Euro5

ΣΕΕΑΕ: 'Eσοδα 180 εκατ. ευρώ από την παράταση εισαγωγής μεταχειρισμένων ΙΧ Euro5

Τις θετικές συνέπειες στην αγορά αυτοκινήτου στα έσοδα του κράτους, στο περιβάλλον και στους καταναλωτές από τις εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκίνητων παρουσίασε σε Συνέντευξη Τύπου ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ).

Ειδικότερα σε σχετική ανακοίνωση ανακοινώθηκε ότι: «Στην Ελλάδα τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα αποτελούσαν παραδοσιακά το 8-9% των συνολικών εισαγωγών. Αυτό στρέβλωνε την αγορά δημιουργούσε μονοπωλιακό καθεστώς και συνέβαινε γιατί η εκάστοτε κυβέρνηση υιοθετούσε πάντοτε νομοθετικά μέτρα υπέρ των έραβε κοστούμι στα μέτρα 10 εισαγωγικών πανίσχυρων επιχειρηματικών ομίλων, εις βάρος του εισαγόμενου μεταχειρισμένου αυτοκινήτου.

Ο εξορθολογισμός της αγοράς λειτουργεί πάντα υπέρ των κρατικών εσόδων, της ομαλής ροής της αγοράς και δίνει επιχειρηματικές ευκαιρίες με ίσους όρους σε όσους θέλουν να επενδύσουν στον κλάδο. Το οικονομικό επιτελείο σκέφτεται να δώσει παράταση ούτως ώστε να εξακολουθεί να ισχύει ο υπολογισμός επιβολής του Τ.Τ. κατά την εισαγωγή των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που ίσχυε έως 31-03-2016.

Παρά το γεγονός ότι η κληρονομούμενη από παλαιότερες κυβερνήσεις νομοθετική πρακτική της σύνδεσης του τρόπου υπολογισμού του ΤΤ με την αλλαγή της αντιρρυπαντικής οδηγίας είναι εσφαλμένη, αντικοινοτική, (δεν συμβαίνει σε καμία χώρα της ΕΕ), και προκαλεί αθέμιτες στρεβλώσεις στην αγορά του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, εμείς συναινούμε στην παράταση του μέτρου.

Αν και το σωστό είναι να μην αφορά η εκάστοτε αλλαγή της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, στον τρόπο υπολογισμού του Τ.Τ. στο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, όπως συμβαίνει εξ’ άλλου σε όλες τις χώρες της Ε.Ε..

Αλλά δυστυχώς το έχουμε κληρονομήσει από τις παλιότερες κυβερνήσεις, είναι προκλητικά αντικοινοτικό και στρεβλώνει την αγορά. Σημειώνουμε ότι για 8ο συνεχόμενο έτος το καινούριο αυτοκίνητο επιδοτείταιε με το μέτρο της απόσυρσης, δημιουργώντας πολύ ευνοϊκό καθεστώς για το καινούριο αυτοκίνητο, εις βάρος του εγχώριου και εισαγόμενου μεταχειρισμένου, της ίδιας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Η θετική κατάληξη του αιτήματός μας για παράταση, θα αποφέρει:

1. Έσοδα για το κράτος περίπου 180 εκ. ευρώ αφού η πρόβλεψη για πωλήσεις εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, βάσει των πωλήσεων του 1ου δίμηνου του 2016, είναι 30,000 αυτοκίνητα με 6,000 ευρώ έσοδα μέσο όρο από ΦΠΑ και Τ.Τ.

2. Θα λειτουργήσει θετικά στην αντιρρύπανση και την οδική ασφάλεια, γιατί θα δώσει την ευκαιρία σε όσους δεν έχουν την δυνατότητα την οικονομική να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο, να απαλλαγούν από το σαραβαλάκι τους και να αγοράσουν ένα σύγχρονο, ασφαλές, πολύ φιλικότερο προς το περιβάλλον εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο.

3. Δημιουργεί υγιή ανταγωνισμό προς όφελος των καταναλωτών».

Παράλληλα ο ΣΕΕΑΕ δημοσιοποίησε και συγκριτικά παραδείγματα ίδιων αυτοκινήτων με τους φόρους που πληρώνουν:



Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ