Quantcast
Αυτοκινητοβιομηχανία: Πώς επηρεάζεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία - enikonomia.gr
share

Αυτοκινητοβιομηχανία: Πώς επηρεάζεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία

δημοσιεύτηκε:

Και η αυτοκινητοβιομηχανία έχει επηρεαστεί από τον πόλεμο που γίνεται στην Ουκρανία.

Όπως αναφέρει το Automotive News Europe, ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει προκαλέσει διακοπές σε εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων και ώθησε τις εταιρείες να αναστείλουν τις αποστολές στη Ρωσία και προκαλεί μεγάλα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η Hyundai δεν είναι βέβαιη πότε θα ξαναρχίσει η ρωσική παραγωγή. Δεν έχει αποφασίσει πότε θα αρχίσει να λειτουργεί στο εργοστάσιό της στην Αγία Πετρούπολη της Ρωσίας, επικαλούμενη τα συνεχιζόμενα προβλήματα με την παράδοση εξαρτημάτων.

Η Audi θα μειώσει τη γερμανική παραγωγή λόγω της κρίσης στην Ουκρανία. Η παραγωγή των μοντέλων Α4 και Α5 στο εργοστάσιο της Audi στο Ίνγκολστατ της Γερμανίας, αναστέλλεται από τις 7 έως τις 11 Μαρτίου. Στο Neckarsulm, η παραγωγή των μοντέλων Α6 και Α7 σταμάτησε από τις 7 έως τις 18 Μαρτίου. Περαιτέρω περικοπές παραγωγής είναι πιθανό να ακολουθήσουν, ανακοίνωσε η Audi.

“Μαχαίρι” στις βάρδιες των εργαζομένων στα ευρωπαϊκά εργοστάσια της “βάζει” η Mercedes-Benz

Η Mercedes-Benz αναγκάζεται να μειώσει τις βάρδιες στα ευρωπαϊκά εργοστάσια της. Η Mercedes-Benz αναμένει να μειώσει την παραγωγή σε ορισμένα ευρωπαϊκά εργοστάσιά της, καθώς οι προμήθειες ανταλλακτικών που παράγονται στην Ουκρανία είναι περιορισμένες. Η αυτοκινητοβιομηχανία είπε ότι θα προσαρμόσει τον προγραμματισμό των βαρδιών της σε μεμονωμένα εργοστάσια και πως έχει στόχο να αποφύγει τις πλήρεις στάσεις παραγωγής.


Οι εξαγωγές VW, Porsche, Bentley στη Ρωσία σταμάτησαν λόγω κυρώσεων. Ο Όμιλος Volkswagen προσχώρησε στην έξοδο των εταιρειών του από τη Ρωσία, αναστέλλοντας τις εξαγωγές και την τοπική παραγωγή στη χώρα ως απάντηση στην εισβολή στην Ουκρανία. Η κίνηση επηρεάζει τα δύο εργοστάσια της VW στη Ρωσία που παράγουν μοντέλα της μάρκας Volkswagen και της Skoda, δήλωσε η εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων και των πολυτελών αυτοκίνητων Porsche, Lamborghini και Bentley, που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στην ελίτ της Ρωσίας.

Η VW προειδοποιεί για περισσότερες περικοπές παραγωγής καθώς η κρίση στην Ουκρανία πλήττει τους προμηθευτές της. Η Volkswagen αναμένει να αδρανοποιήσει προσωρινά περισσότερα εργοστάσια, συμπεριλαμβανομένου του κύριου εργοστασίου της στο Βόλφσμπουργκ, καθώς οι επιπτώσεις από τις ελλείψεις βασικών ανταλλακτικών από προμηθευτές στην Ουκρανία αυξάνονται.

Η παραγωγή αυτοκινήτων στην Ευρώπη καταρρέει καθώς η ροή των καλωδίων σταματάει. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, η BMW και η Porsche, προσπαθούν να αποκτήσουν καίριες καλωδιώσεις για την κατασκευή των αυτοκινήτων τους, καθώς οι προμηθευτές στη δυτική Ουκρανία έχουν κλείσει λόγω της ρωσικής εισβολής στη χώρα. Η έλλειψη σε καλώδια έχει σαν αποτέλεσμα να σταματήσει η παραγωγή σε εργοστάσια αυτοκινήτων στη Γερμανία.

Η Volkswagen θα σταματήσει την παραγωγή σε εργοστάσια ηλεκτρικών οχημάτων

Η Volkswagen θα σταματήσει την παραγωγή αυτή την εβδομάδα σε δύο εργοστάσια ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία που έπληξε τις παραδόσεις εξαρτημάτων. Η παραγωγή συμπαγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία VW, Audi και Cupra που κατασκευάζονται στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου VW θα επηρεαστεί.


Η Porsche αναστέλλει την παραγωγή Macan, Panamera λόγω της σύγκρουσης στην Ουκρανία. Η Porsche διακόπτει την παραγωγή της στο εργοστάσιό της στη Λειψία, η οποία κατασκευάζει τα Macan και Panamera καθώς η σύγκρουση στην Ουκρανία διακόπτει την αλυσίδα εφοδιασμού της.

Η Nissan αναστέλλει τις εξαγωγές οχημάτων στη Ρωσία και αναμένει στάσεις στη παραγωγή της. Η Nissan ανέστειλε τις εξαγωγές οχημάτων προς τη Ρωσία λόγω των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα που σχετίζονται με τη σύγκρουση στην Ουκρανία. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία πούλησε 53.000 οχήματα στη Ρωσία πέρυσι, αναμένει «περαιτέρω προκλήσεις» που θα οδηγήσουν σε διακοπές της τοπικής παραγωγής.

Εν τω μεταξύ, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας, η AvtoVAZ, θα σταματήσει την λειτουργία των εργοστασίων της στο Togliatti και στο Izhevsk από τις 9 έως τις 11 Μαρτίου, καθώς αντιμετωπίζει ελλείψεις στις προμήθειες ηλεκτρονικών εξαρτημάτων.

Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν για περισσότερες επιπτώσεις στην παραγωγή από την κρίση στην Ουκρανία

Η ένωση γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών VDA δήλωσε ότι οι συνέπειες από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία διαταράσσουν τις μεταφορές καθώς και τις οικονομικές συναλλαγές και ότι προετοιμάζεται για ελλείψεις σε μια σειρά πρώτων υλών. Ανέφερε ότι ο αντίκτυπος από τη σύγκρουση στη ναυτιλία, τις σιδηροδρομικές και αεροπορικές μεταφορές επιδεινώνει τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού σε μια εποχή που τα επίπεδα αποθεμάτων ήταν ήδη χαμηλά.

Η Toyota αναστέλλει την παραγωγή και τις εισαγωγές οχημάτων στη Ρωσία. Η Toyota θα σταμάτησε την παραγωγή στο ρωσικό εργοστάσιό της από την Παρασκευή, ενώ οι εισαγωγές οχημάτων στη χώρα έχουν επίσης σταματήσει επ’ αόριστον λόγω διαταραχών στην αλυσίδα εφοδιασμού. Η Toyota είναι η κορυφαία ιαπωνική μάρκα της Ρωσίας, παράγει περίπου 80.000 οχήματα στο εργοστάσιό της στην Αγία Πετρούπολη, το οποίο απασχολεί 2.000.

Η Honda ανέστειλε τις πωλήσεις οχημάτων στη Ρωσία. Η Honda Motor Co σταματά τις εξαγωγές αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στη Ρωσία και ενσωματώνεται στην αυξανόμενη λίστα παγκόσμιων εταιρειών που επιλέγουν να μην δραστηριοποιηθούν στη χώρα μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Η Ford ανέστειλε τις ρωσικές επιχειρήσεις μετά την εισβολή στην Ουκρανία. Η Ford Motor, ως απάντηση στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, είπε ότι ενημέρωσε τον εταίρο της κοινοπραξίας Sollers ότι αναστέλλει αμέσως τις δραστηριότητές της στη Ρωσία μέχρι νεωτέρας.



Οι μετοχές της Renault

Οι μετοχές της Renault συντρίβονται από τις ανησυχίες για την έκθεση της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Ρωσία. Οι μετοχές της Renault, της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που είναι περισσότερο εκτεθειμένη στη Ρωσία, υποχώρησαν στο χαμηλότερο κλείσιμό τους από τον Νοέμβριο του 2020, καθώς χώρες σε όλο τον κόσμο κλιμακώνουν τα μέτρα τιμωρίας του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν για την εισβολή στην Ουκρανία.


Οι βρετανικές αυτοκινητοβιομηχανίες Jaguar Land Rover και Aston Martin διέκοψαν τις αποστολές οχημάτων στη Ρωσία, καθώς οι κυρώσεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία είχαν δημιουργήσει αυξανόμενα εμπορικά εμπόδια για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η Stellantis, συγκροτεί ομάδες εργασίας καθώς εντείνονται οι επιπτώσεις της κρίσης στην Ουκρανία στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Η Stellantis έχει δημιουργήσει δύο ομάδες εργασίας για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία. Μία από τις ομάδες εργασίας έχει αναλάβει τη παρακολούθηση των κυρώσεων που επιβλήθηκαν από τις ΗΠΑ και τους δυτικούς συμμάχους τους στη Ρωσία και πώς η αυτοκινητοβιομηχανία θα συμμορφωθεί με αυτές. Η άλλη παρακολουθεί το προσωπικό της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ουκρανία. Οι εργαζόμενοι ήταν ασφαλείς από την τελευταία ενημέρωση.

Οι Volvo, GM, VW, Daimler Truck ανέστειλαν τις αποστολές στη Ρωσία. Η Volvo ανακοίνωσε ότι θα αναστείλει τις αποστολές αυτοκινήτων στη ρωσική αγορά μέχρι νεωτέρας, ενώ η Volkswagen ανέστειλε προσωρινά τις παραδόσεις σε τοπικές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων που βρίσκονται ήδη στη Ρωσία. Η Daimler Truck δήλωσε επίσης ότι θα παγώσει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες στη Ρωσία με άμεση ισχύ, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας της με τη ρωσική εταιρεία κατασκευής φορτηγών Kamaz.

Ο προμηθευτής τεχνολογίας αυτοκινήτων Aptiv μετέφερε την παραγωγή μεγάλου όγκου από την Ουκρανία. Η Aptiv μετέφερε την παραγωγή μεγάλου όγκου ανταλλακτικών για οχήματα εκτός Ουκρανίας τους τελευταίους δύο μήνες πριν από τις εχθροπραξίες, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Kevin Clark.


«Μαύρο κουτί» από το καλοκαίρι και στα αυτοκίνητα


Αλλάζουν όλα τα τεχνικά δεδομένα από τις 6 Ιουλίου στο αυτοκίνητο, καθώς όλα τα νέας γενιάς αυτοκίνητα θα έχουν «μαύρο κουτί», που θα δίνει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα, τόσο για τον τρόπο με τον οποίο οδηγεί κάποιος, όσοι και για τις συνθήκες λίγα δευτερόλεπτα πριν από ένα ατύχημα.

Οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι από τις 6 Ιουλίου να παρέχουν στα αυτοκίνητα που θα πάρουν έγκριση τύπου, συσκευές καταγραφής των δεδομένων οδήγησης. Αυτή η συσκευή θα μπορεί να δίνει απαντήσεις στις συνθήκες που επικράτησαν λίγο πριν από το ατύχημα, καθώς και κάποια δεδομένα των συνθηκών οδήγησης του αυτοκινήτου, ώστε να δοθεί μια πιο σαφής εικόνα για την υπαιτιότητα των εμπλεκομένων οδηγών σε ένα ατύχημα.

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε ότι το «μαύρο κουτί» αποτελούσε αποκλειστικότητα των αεροπλάνων. Έτσι από τις 6 Ιουλίου όσα αυτοκίνητα λαμβάνουν έγκριση τύπου για να βγουν προς πώληση θα πρέπει υποχρεωτικά να έχουν το «μαύρο κουτί». Η απόφαση αυτή δεν αφορά προς το παρόν τα αυτοκίνητα που έχουν λάβει έγκριση κυκλοφορίας και κυκλοφορούν σήμερα. Όμως από τις 7 Ιουλίου του 2024 θα υπάρχει η υποχρέωση από τους κατασκευαστές και στα καινούρια αυτοκίνητα που θα πωλούνται από εκείνη την περίοδο και έπειτα, να έχουν «μαύρο κουτί».

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία η αλλαγή αυτή έχει ως στόχο την αύξηση του επιπέδου ασφάλειας. Το Electronic Data Recorder (EDR),το μαύρο κουτί δηλαδή, είναι μια συσκευή καταγραφής δεδομένων συμβάντων (EDR), παρόμοια με το «μαύρο κουτί» των αεροπλάνων η οποία θα καταγράφει πληροφορίες που σχετίζονται μόνο με τα ατυχήματα.

Στην περίπτωση του EDR, υπάρχει μεγάλη συζήτηση για το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων. Όμως το EDR θα καταγράφει μόνο την δυναμική κατάσταση του οχήματος πριν από τη σύγκρουση και σε καμία περίπτωση δεν θα καταγράφει ήχο ή βίντεο. Η καταγραφή θα έχει να κάνει για κάποια ελάχιστα δευτερόλεπτα, ενώ μετά τη σύγκρουση θα ενεργοποιείται ένα αυτόματο σύστημα ειδοποίησης σύγκρουσης (ACN).

Οι πληροφορίες θα είναι εμπιστευτικές και θα εξασφαλίζεται η ανωνυμία τους. Μάλιστα δεν θα περιέχουν κανένα στοιχείο αναγνώρισης του αυτοκινήτου, του ιδιοκτήτη ή του οδηγού του. Θα μπορούν όμως να χρησιμοποιηθούν από τις δικαστικές αρχές σε περίπτωση ατυχήματος, προκειμένου να βγουν σωστές αποφάσεις για την υπαιτιότητα ενός οδηγού.

Το «μαύρο κουτί» στα αυτοκίνητα θα καταγράφει από την ταχύτητα του αυτοκινήτου και το φρενάρισμα έως και την ακριβή θέση του αυτοκινήτου. Σημειώνεται ότι ήδη σε πολλές χώρες του εξωτερικού χρησιμοποιείται το «μαύρο κουτί» εδώ και πολλά χρόνια από χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Επίσης, σε παλαιότερη έρευνα, είχε αποδειχθεί πως οι οδηγοί που είχαν τοποθετήσει το μαύρο κουτί στο αυτοκίνητό τους ήταν πιο προσεκτικοί και συμμετείχαν σε λιγότερα τροχαία ατυχήματα από τους οδηγούς που δεν διέθεταν καταγραφέα δεδομένων. Μάλιστα οι θάνατοι των νέων οδηγών που είχαν στο όχημά τους «μαύρο κουτί» μειώθηκαν σε ποσοστό περίπου 30%.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.