share

Alfa Romeo Stelvio 2,2D Q4: Μια ιταλίδα καλλονή με ελάχιστο κόστος χρήσης

δημοσιεύτηκε:

Του Γιώργου Κ. Ανδρή


[email protected]




Το πρώτο SUV της Alfa Romeo Stelvio ξεχωρίζει χάρη στη
συναρπαστική οδηγική εμπειρία, τις εξαιρετικές επιδόσεις και το σπορ στυλ.


Τώρα η πετρελαιοκίνητη έκδοση του κορυφαίου ιταλικού
μοντέλου έρχεται να μάθε στον ανταγωνισμό τι σημαίνει και χαμηλό κόστος χρήσης!


Ωστόσο η ιταλίδα καλλονή με μοναδική σχεδίαση μαγνητίζει τα
βλέμματα είτε κινείται είτε είναι σταθμευμένη. Πολλοί δε ήταν εκείνοι που μας
είπαν ότι φέρει κάποια σχεδιαστικά στοιχεία από ανταγωνιστικά μοντέλα της
Porsche αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί «αντιγραφή» τους.


Ωστόσο για να αποκτήσει κανείς την πετρελαιοκίνητη Alfa
Romeo Stelvio Q4 με τους 280 ίππους θα πρέπει να καταβάλλει 57.700 ευρώ ενώ
παράλληλα να «αντέξει» τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που ανέρχεται σε 530 ευρώ ωστόσο
τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας «χρυσώνουν» το χάπι καθώς υπολογίζονται σε μόλις
152,4 ευρώ.


Να υπενθυμίσουμε βέβαια πως ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης μειώνεται
κατά 30% μετά την πρώτη 5ετία στα 371 ευρώ και μόλις το αυτοκίνητο κλείσει 10
χρόνια ζωής τότε αυτομάτως καταργείται.


Οπότε το συνολικό κόστος για Τέλη Κυκλοφορίας και Φόρο
Πολυτελούς Διαβίωσης τα πρώτα 5 χρόνια υπολογίζονται σε 682,4 ευρώ, από 5 έως
10 έτη σε 523,4 ευρώ και μετά την δεκαετία σε μόλις 152,4 ευρώ.


Επίσης σε όλα τα παραπάνω να τονίσουμε και την υψηλή
μεταπωλητική αξία που προσδίδουν τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Alfa Romeo οπότε
η απόκτηση της Stelvio γίνεται ακόμη πιο δελεαστική για όσους λατρεύουν το ιταλικό design, τις κορυφαίες
επιδόσεις αλλά και την μοναδική συμπεριφορά που διαθέτουν τα ιταλικά μοντέλα.



Σπορ design


Οι συμπαγείς διαστάσεις της Stelvio (μήκος 4,68μ., ύψος
1,67μ. και πλάτος 2,16μ.) αποπνέουν έντονο δυναμισμό. Εξωτερικά, το γοητευτικό
περίγραμμα περικλείει τέλεια την παράδοση, τον σχεδιασμό και τις επιδόσεις που
αποτελούν αναπόσπαστα κομμάτια της ιστορίας της μάρκας. Ουσιαστικά, η ξεχωριστή
σχεδίασή της εκφράζει τρία ουσιώδη χαρακτηριστικά του Alfa Romeo design: την αίσθηση
των αναλογιών, την απλότητα και την υψηλή ποιότητα στο φινίρισμα των
επιφανειών. Με βάση τα ίδια συστατικά δημιουργήθηκε η Giulia, που αποτελεί το
νέο σημείο αναφοράς της Alfa Romeo και προάγγελο του μέλλοντος της μάρκας.


Η ίδια ακριβώς σπορ έμπνευση διακατέχει το απλό και στυλάτο
εσωτερικό, το οποίο δίνει την αίσθηση ενός κουστουμιού κομμένου και ραμμένου
στα μέτρα του μοντέλου με χειροποίητη φροντίδα και υλικά υψηλής ποιότητας:
δέρμα (και σαγρέ), ξύλο και υφασμάτινες επενδύσεις που έχουν επιλεγεί για να
ικανοποιήσουν όραση και αφή και έχουν συναρμολογηθεί με τρόπο που αναδεικνύει
την ανθρώπινη παρέμβαση.


Η καμπίνα διαθέτει έντονο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, γεγονός
που υπογραμμίζεται από το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ (που φιλοξενεί τον
κεντρικό άξονα μετάδοσης της κίνησης-diagonal tunnel), το ελαφρώς κυματοειδές
ταμπλό και το άμεσο, μικρό, δερμάτινο τιμόνι που προσαρμόζεται αποτελεσματικά
σε όλους τους τρόπους οδήγησης.


Επίσης, διατίθεται μια σειρά έγχρωμων οθονών TFT για τον
πίνακα οργάνων που παρέχουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ ο οδηγός έχει
στη διάθεσή του περιστρεφόμενα χειριστήρια για εύκολη και άμεση χρήση του
επιλογέα Alfa DNA και του συστήματος Alfa Connect.


Ανάλογα με την έκδοση, το Alfa Connect διαθέτει μια οθόνη
υψηλής ανάλυσης 6.5 ιντσών ή 8.8 ιντσών, με ενσωματωμένη λειτουργία πλοήγησης
3D, που αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον τομέα του infotainment
και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Magneti Marelli.




210 ίπποι



O ιδιαίτερος χαρακτήρας της Alfa Romeo Stelvio αναδεικνύεται
μέσα από ένα ξεχωριστό στυλ, έναν πλήρη βασικό εξοπλισμό, αλλά και τον κορυφαίο
πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2,2 λίτρων ο οποίος αποδίδει 210 ίππους.


Ο κινητήρας παρά το γεγονός πως αποτελεί μηχανικό σύνολο
πετρελαίου αποτελεί έκφραση της σπορ προσωπικότητας του SUV, δίνοντας, ακόμα
και στον πιο έμπειρο οδηγό, τη δυνατότητα να ζήσει μοναδικές στιγμές οδηγικής
συγκίνησης σε διαφορετικούς τύπους οδοστρώματος.


Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων
8-σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive.


Όσον αφορά στις επιδόσεις η Stelvio από στάση αγγίζει τα
πρώτα 100 χλμ. σε μόλις 6,6 δευτερόλεπτα και η τελική της ταχύτητα
προσδιορίζεται στα 215 χλμ./ώρα.



Ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο έρχεται από τον τομέα
της κατανάλωσης όπου η Stelvio καταφέρνει να κινηθεί καταναλώνοντας μόλις 5 λίτρα για κάθε
100 χιλιόμετρα!




Σπορ διαθέσεις


Η Alfa Romeo Stelvio φέρνει τα μυστικά της ιταλικής αίσθησης
στον οδηγό ότι έχει τον πλήρη έλεγχο του δρόμου, χάρη στον νέο επιλογέα Alfa
DNA, αλλά και κυρίως χάρη στην υπερυψωμένη θέση οδήγησης, η οποία δεν επηρεάζει
το εξαιρετικό επίπεδο της οδηγικής απόλαυσης που περιμένει κανείς από μία
πραγματική σπορ Alfa Romeo.


Η εκκίνηση του κινητήρα πραγματοποιείται από το κουμπί
εκκίνησης πάνω στο τιμόνι της, παραπέμποντας σε Ferrari.


Πίσω από το τιμόνι έχουν τοποθετηθεί τα paddles αλλαγής
σχέσεων που επίσης θυμίζουν Ferrari.


Στο εθνικό οδικό δίκτυο η Stelvio αποδείχθηκε «τρένο» καθώς
ακόμη και όταν το ταχύμετρο ξεπερνούσε τα 200 χλμ./ώρα κινούνταν με απόλυτη
ασφάλεια και άνεση ενώ παρέμενε ευθύβολη ακόμη και όταν έπνεαν ισχυροί
πλευρικοί άνεμοι.


Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο η σφικτή ανάρτηση της Stelvio δεν
επιτρέπει στο αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις ακόμη και μετά από μεταφορές
βάρους, η τετρακίνηση δουλεύει γρήγορα, αποτελεσματικά και θυμίζοντας ενίοτε
κάτι από πίσω κίνηση, ενώ τέλος το τιμόνι είναι γρήγορο και σε ενημερώνει
συνεχώς για το που κοιτάνε οι τροχοί.


Μέσα στην πόλη η Stelvio αποδείχθηκε ευέλικτη και
ευκολοοδήγητη ενώ η ύπαρξη καμερών κάνει τη διαδικασία παρκαρίσματος
«παιχνιδάκι».


Εκτός δρόμου η Stelvio αποδείχθηκε πως αποτελεί ένα off-road όχημα που
δεν δυσκολεύεται να «αναρριχηθεί» στα βουνά διατηρώντας την πολυτέλεια στην καμπίνα
επιβατών. Και τι εννοούμε με αυτό; Πως η Stelvio κινήθηκε σε σκληροτράχηλους
δρόμους και οι επιβάτες στην καμπίνα επιβατών δεν άκουγαν το παραμικρό καθώς οι
αναρτήσεις με τα υψηλά ελαστικά σε ζάντες 18 ιντσών έκαναν εξαιρετική δουλειά!





ΥΠΕΡ



Σχεδίαση



Εξοπλισμός



Τετρακίνηση



Κιβώτιο 8 σχέσεων


Κόστος χρήσης





ΚΑΤΑ



Αίσθηση πεντάλ φρένου

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.