Quantcast
Διπλώματα οδήγησης: Οι αλλαγές που εξετάζονται από την Ε.Ε. για οδηγούς άνω των 70 ετών - enikonomia.gr
share

Διπλώματα οδήγησης: Οι αλλαγές που εξετάζονται από την Ε.Ε. για οδηγούς άνω των 70 ετών

δημοσιεύτηκε:

Παρεμβάσεις στην ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης  μελετά η Ε.Ε.  Όπως αναφέρει η εφημερίδα “ΤΑ  ΝΕΑ” η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι τώρα σε φάση διερεύνησης για το εάν θα πρέπει μετά τα 70 έτη να ανανεώνεται το δίπλωμα μόνο με τον έλεγχο των γιατρών ή εάν θα πρέπει ο οδηγός να ξαναδίνει εξετάσεις οδήγησης (π.χ. σήματα και πορεία). Σημειώνεται δε πως δεν υπάρχει όριο ηλικίας για τους οδηγούς στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες της Ευρώπης.

Οι νόμοι ορίζουν ότι με τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας οι οδηγοί πρέπει να εξετάζονται από 2 γιατρούς ανά τριετία, ενώ με τη συμπλήρωση των 80 χρονών κάθε 2 έτη απαιτείται  η εξέταση του οδηγού από περισσότερες  ειδικότητες γιατρών. Εφόσον οι γιατροί, ωστόσο, δώσουν το «πράσινο φως», τότε  μπορεί κάποιος να οδηγήσει μέχρι… τα βαθιά του γεράματα. Αυτό που προκαλεί ανησυχία, όμως, είναι το πόσο συχνά οι εξετάσεις αυτές είναι ακριβείς και εξονυχιστικές.

Τι προβλέπει ο ΚΟΚ στη χώρα μας

Στη χώρα μας βάσει του ΚΟΚ και της σχετικής νομοθεσίας τα διπλώματα οδήγησης που έχουν εκδοθεί  μετά τις 18/1/2013 λήγουν έπειτα από 15 χρόνια. Όσα διπλώματα έχουν εκδοθεί πριν από αυτήν την ημερομηνία (18/1/2013) ανανεώνονται με τη συμπλήρωση του 65ου έτους  της ηλικίας, οπότε οι οδηγοί θα πρέπει να κριθούν ικανοί προς οδήγηση έπειτα από ιατρικές εξετάσεις  από οφθαλμίατρο και  παθολόγο. Εάν δεν υπάρχει κάποια άλλη πάθηση, τότε το δίπλωμα οδήγησης ανανεώνεται για 3 χρόνια. Αυτή η διαδικασία εφόσον δεν συντρέχουν παθολογικά  αίτια, επαναλαμβάνεται ανά τριετία και διαρκεί μέχρι και τα 80 έτη.

Μετά τη συμπλήρωση των 80 χρόνων απαιτείται υποχρεωτικός ιατρικός έλεγχος από οφθαλμίατρο, παθολόγο, ωτορινολαρυγγολόγο και ψυχίατρο ενώ η έγκριση  για οδήγηση  διαρκεί  έως 2 χρόνια.  Σε περίπτωση προβλημάτων υγείας επιβάλλονται περιορισμοί όπως για παράδειγμα  απαγόρευση οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο ή οδήγηση μόνο τις πρωινές ώρες. Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, η μεγαλύτερη ποινή που μπορεί  να επιβληθεί  σε κάποιον οδηγό -αποκλειστικό  υπαίτιο ενός θανατηφόρου ατυχήματος – είναι τα πέντε χρόνια φυλάκισης (ενώ η αναστολή αποφασίζεται κατά περίπτωση από το δικαστήριο).

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.