Quantcast
ΕΕ: Τα φθηνά ΙΧ χάνουν τη μάχη από Audi, BMW και Mercedes-Benz - enikonomia.gr
share

ΕΕ: Τα φθηνά ΙΧ χάνουν τη μάχη από Audi, BMW και Mercedes-Benz

δημοσιεύτηκε:

Audi, BMW και Mercedes-Benz είναι πιο πιθανό να πουλάνε περισσότερα αυτοκίνητα κάθε μήνα στην Ευρώπη από ό, τι άλλες φθηνότερες εταιρείες αυτοκινήτων.

Οι τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν το μερίδιο τους στην ευρωπαϊκή αγορά σε ποσοστό 17% από 10% που ανέρχονταν προν δύο δεκαετίες.

Έχουν καταφέρει να «εκδημοκρατίσουν» την πολυτέλεια και έχουν αυξήσει τον όγκο των πωλήσεών τους χωρίς να θυσιάζουν τα υψηλά περιθώρια κέρδους τους.

«Οι φιλοδοξίες των ανθρώπων είναι πολύ υψηλότερες σήμερα σε σχέση με παλαιότερα» ανέφερε ο επικεφαής των πωλήσεων της BMW Ian Robertson στο Automotive News Europe.

Αλλά μήπως η αύξηση της παρουσίας σημαίνει ότι ένα premium brand κινδυνεύει να βλάψουν την εικόνα της;

«Όχι», λέει ο επικεφαλής πωλήσεων της Mercedes κ. Ola Kaellenius. «Αν παραδώσει μια πολύ αυθεντική εμπειρία της Mercedes σε κάθε τομέα, τότε είμαστε απολύτως εντάξει όσον αφορά την εκπλήρωση υπόσχεσης της μάρκας μας. Έχουμε λίγο πάνω από 2% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων, έτσι δεν ανησυχούν για την αποκλειστικότητα της μάρκας» σχολίασε ο Kaellenius στο Automotive News Europe.

 

 

Θολός ορισμός

Ολοένα και πιο θολός γίνεται ο ορισμός της πολυτέλειας αναφέρουν αναλυτές από την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων καθώς στο παρελθόν η ιδιοκτησία ενός πολυτελούς αυτοκινήτου συνδέονταν αποκλειστικά με μάρκες πολυτελείας τα οποία λίγοι μπορούσαν να αποκτήσουν.

Η Mercedes και η BMW εκτιμάται ότι θα είναι η δεύτερη και η τρίτη πιο πολύτιμες μάρκες αυτοκινήτων στον κόσμο, μετά την Toyota. σύμφωνα με τον Millward Brown (κορυφαία εταιρεία έρευνας αγοράς που δημοσιεύει την ετήσια κατάταξη), εκτιμώντας πως η BMW αξίζει 26,3 δισ. δολ.και η Mercedes-Benz αξίζει 21,8 δισ. δολ.

«Αν κάποιο από τα στοιχεία αυτά στην πραγματικότητα αντανακλάται στους λογαριασμούς των εμπορικών σημάτων, θα επισκιάσει τα ιδία κεφάλαια.

Προς το παρόν, δεν φαίνεται να υπάρχει καμία απόδειξη ότι η ζήτηση των πελατών φθίνει καθώς και οι τρεις Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίσουν να έχουν περιθώρια λειτουργικού κέρδους γύρω στο 10%!

 

 

Επιπτώσεις των εκπομπών CO2

Ένας άλλος παράγοντας πίσω από την αύξηση των γερμανικών πολυτελών αυτοκινήτων αφορά στα νέα αυστηρά όρια CO2 που θέτει η ΕΕ.

Για να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις της Κομισιόν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχώς αυξάνουν τον αριθμό των μικρών μοντέλων που διαθέτουν στην γκάμα τους.

Η Mercedes-Benz εκτιμά πως θα εισάγει από δύο έως πέντε μοντέλα τα πέντε τελευταία χρόνια και η συγκεκριμένη κατηγορία θα αποτελεί το 42% των παγκόσμιων πωλήσεων έως το 2025 έναντι 33% που ανήλθε πέρσι.

Στην BMW το ποσοστό των μικρών μοντέλων ανέρχεται σε περίπου 40% συμπεριλαμβανομένων και των Mini.


Σκληρός ανταγωνισμός

Οι πολυτελείς μάρκες της Γερμανίας αντιμετωπίζουν επίσης σκληρό ανταγωνισμό από άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν αναβιώσει όπως η Volvo, η Jaguar, η Land Rover και η Alfa Romeo.

Η Fiat Automobiles Chrysler 5 δισ. ευρώ στην Alfa Romeo, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τις ετήσιες πωλήσεις της σε 400.000 μέχρι το 2018, από 68.000 το 2014.

O διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler κ. Sergio Marchionne, ανέφερε πως η νέα Alfa Romeo Giulia είναι καλύτερη από τους Γερμανούς ανταγωνιστές της. Ο ίδιος εκτιμά πως η Alfa θα  ανακτήσει γρήγορα στην Ευρώπη και μια προϊοντική επίθεση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Γιώργος Κ. Ανδρής

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.