Quantcast
Έρχονται τα αυτοκίνητα υδρογόνου στην Ελλάδα - 'Ολα όσα αναφέρει η ΚΥΑ - enikonomia.gr
share

Έρχονται τα αυτοκίνητα υδρογόνου στην Ελλάδα – ‘Ολα όσα αναφέρει η ΚΥΑ

δημοσιεύτηκε:

Έρχονται τα αυτοκίνητα υδρογόνου στην Ελλάδα.

Σημειώνεται πως με Κοινή Υπουργική Απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές, Μιχάλη Παπαδόπουλου, του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωνσταντίνου Σκρέκα, και του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νικόλαου Ταγαρά διαμορφώνονται το θεσμικό πλαίσιο για την αδειοδότηση και λειτουργία των πρατηρίων υδρογόνου, καθώς και οι τεχνικές προδιαγραφές που αφορούν στη χωροθέτηση και τους όρους ασφαλείας που πρέπει να πληρούν οι εγκαταστάσεις, .

Με την έκδοση της εν λόγω ΚΥΑ, με θέμα «Καθορισμός όρων, προϋποθέσεων και τεχνικών προδιαγραφών για την εγκατάσταση πρατηρίων υδρογόνου για την κίνηση οχημάτων οδικών μεταφορών» καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις και οι τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση πρατηρίων υδρογόνου για την κίνηση οχημάτων οδικών μεταφορών.

Καθίστανται εφικτή η δημιουργία εγκαταστάσεων πρατηρίων υδρογόνου, γεγονός που θα επιτρέψει την κυκλοφορία οχημάτων υδρογόνου (μηδενικών εκπομπών), ενώ ανοίγει ο δρόμος για τη διείσδυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον τομέα των μεταφορών, μέσω της καθαρής παραγωγής (πράσινου) υδρογόνου.

Ταυτόχρονα, η Ελλάδα ευθυγραμμίζεται με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη στον τομέα των οδικών μεταφορών, καθώς τίθενται οι βασικές προϋποθέσεις για την ελεύθερη κυκλοφορία των οχημάτων υδρογόνου σε όλο το μήκος του ευρωπαϊκού δικτύου.

Ειδικότερα, η Απόφαση καθορίζει τους όρους, τις προϋποθέσεις, τις τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση και λειτουργία αμιγών ή μικτών πρατηρίων υδρογόνου σε αέρια φάση δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσεως, συμπεριλαμβανομένων των πρατηρίων που υλοποιούνται με εξοπλισμό ενιαίας μονάδας μέγιστης αποθήκευσης 2,5 τόνων (tn), ως προς τη διάθεση υδρογόνου για χρήση στις οδικές μεταφορές.

Η απόφαση

Με την παρούσα Απόφαση καθορίζονται:

α) Oι ελάχιστες εσωτερικές και εξωτερικές αποστάσεις ασφαλείας των χαρακτηριστικών στοιχείων των εγκαταστάσεων των αμιγών ή μικτών πρατηρίων υδρογόνου δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσεως.

β) Oι όροι και οι προϋποθέσεις για την ασφαλή κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και επιθεώρηση των κτιριακών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων των αμιγών ή μικτών πρατηρίων υδρογόνου δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσεως.

γ) Oι τεχνικές προδιαγραφές των κτιριακών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων των αμιγών ή μικτών πρατηρίων υδρογόνου δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσεως.

δ) Tο σύνολο των εγκαταστάσεων ενός αμιγούς ή μικτού πρατηρίων υδρογόνου δημόσιας ή ιδιωτικής χρήσεως.

Επιπλέον, με την έκδοση της ΚΥΑ διασφαλίζεται η δυνατότητα χρηματοδότησης πολλών Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, που έχουν ήδη ενταχθεί στο πλαίσιο ευρύτερων Ευρωπαϊκών Δράσεων και στα οποία συμμετέχουν πολλοί δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς, με σκοπό τη διάδοση της χρήσης του υδρογόνου.

Η δήλωση Παπαδόπουλου

Με αφορμή την ΚΥΑ, ο Μιχ. Παπαδόπουλος, δήλωσε: «Με την έκδοση της ΚΥΑ που περιγράφει τις προϋποθέσεις αδειοδότησης και λειτουργίας των πρατηρίων υδρογόνου διαμορφώνουμε τις συνθήκες για τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου Μεταφορών στην Ελλάδα. Σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τον υπουργό κ. Κωνσταντίνο Σκρέκα και τον υφυπουργό κ. Νικόλαο Ταγαρά, θέτουμε τις βάσεις για τη δημιουργία πρατηρίων διάθεσης υδρογόνου, με αυστηρούς όρους ασφάλειας και μέριμνα για τον έλεγχο των εγκαταστάσεων. Επίσης, με την εξασφάλιση της συμμετοχής στα σχετικά Ευρωπαϊκά Προγράμματα, η Ελλάδα παραμένει στο προσκήνιο του εκσυγχρονισμού του ενεργειακού μείγματος ακολουθώντας τη στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για τη χρήση των εναλλακτικών καυσίμων και την προώθηση των πράσινων μεταφορών».

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.