Quantcast
Fiat 500X Cross: Μοναδικό ιταλικό στιλ και εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης - enikonomia.gr
share

Fiat 500X Cross: Μοναδικό ιταλικό στιλ και εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης

δημοσιεύτηκε:

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

[email protected]

 

Με μοναδικό ιταλικό στιλ, πετρελαιοκινητήρα με 120 ίππους, κατανάλωση μόλις 4,1 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 106,82 ευρώ το νέο Fiat 500X Cross έρχεται να «ταράξει» τα νερά. Μοναδικό μειονέκτημα η τιμή απόκτησής του η οποία κυμαίνεται στις 21.470 ευρώ αλλά θα πρέπει να τονίσουμε την υψηλή μεταπωλητική αξία που διαθέτει το ιταλικό μοντέλο λόγω της πετρελαιοκίνησης αλλά και του εξαιρετικά χαμηλού κόστους χρήσης.

 

Μοναδική εμφάνιση

Το Fiat 500X Cross σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο καθώς η μυώδης εμφάνισή του σε συνυασμό με το ιταλικό του ταπεραμέντο «μαγνητίζει» τα βλέμματα των περαστικών.

Ειδικά η έκδοση Cross που δοκίμασε το Enikonomia με «τονισμένο» τον off road χαρακτήρα του μοντέλου δημιουργούν ένα πολύ όμορφο σύνολο. Ειδικότερα η Fiat έχει τοποθετήσει στην έκδοση Cross πιο «δυναμικούς» προφυλακτήρες, ενώ και το ύψος του αμαξώματος είναι αυξημένο κατά 8 χλστ. Όλα αυτά ενισχύονται ακόμα περισσότερο από την απόσταση από το έδαφος, η οποία αγγίζει τα 179 χλστ.

Το εσωτερικό, είναι και αρκετά μεγάλο διαθέτει σύγχρονη αισθητική και επαρκέστατο χώρο. Ο οδηγός θα βρει αμέσως τη σωστή θέση οδήγησης, ενώ θα εκτιμήσει δεόντος την άπλετη ορατότητα καθώς και την εργονομία. Η οθόνη αφής του συστήματος UConnect είναι εύχρηστη, βάζοντας κι εκείνη το λιθαράκι της στη δημιουργία μιας user friendly και προσεγμένης εικόνας.
Ιδιαίτερης μνείας χρίζει και η ποιότητα κατασκευής καθώς έχει γίνει εκτεταμμένη χρήση μαλακών και σκληρών πλαστικών του ταμπλό που δίεχνουν να αντέχουν στο πέρασμα του χρόνου.

 

120 ίπποι

Ο 1,6 λτ. MultijetII turbodiesel του 500Χ της δοκιμής μας με απόδοση 120 ίππων και 320 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. κινεί άνετα το αυτοκίνητο χωρίς να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες καυσίμου. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου κιβωτίου με σωστή κλιμάκωση και αίσθηση.

Ο περιστροφικός διακόπτης Mood Selector αναλόγως του προγράμματος που επιλέγει ο οδηγός, επιδρά στον κινητήρα, τα φρένα, το σύστημα διεύθυνσης και το κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης (στην περίπτωση της αυτόματης μετάδοσης ή τετρακίνησης).

Οσον αφορά στις επιδόσεις του 500X Cross για να αγγίξει τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση χρειάζεται 10,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα προσδιορίζεται στα 186 χλμ./ώρα.

Η εργοστασιακή μέση κατανάλωση είναι 4,1 lt/100 km (με αντίστοιχες εκπομπές CO2 109 g/km), ενώ στην πράξη η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε σε περίπου 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα. Τέλος όσον αφορά στις εκπομπές C02 προσδιορίζονται σε 109 γρ./χλμ. κάτι το οποίο «μεταφράζεται» σε 106,82 ευρώ για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας.

 

 

Εντός και εκτός πόλης

Το Fiat 500X Cross παρά τον «όγκο» του καταφέρνει να κινηθεί με απόλυτη ασφάλεια και άνεση εντός και εκτός πόλης.

Ειδικότερα στο εθνικό οδικό δίκτυο ο οδηγός αν κινείται στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε θα εκτιμήσει ιδιαίτερα την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και την σταθερότητα που προσδίδει το αυτοκίνητο. Παράλληλα τα αποθέματα ροπής του πετρελαιοκινητήρα αλλά και η ιπποδύναμή του επιτρέπουν να κινηθεί με ασφάλεια ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχυμέτρου ξεπερνά τα 180 χλμ.ώρα.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Fiat 500X Cross κινείται με άνεση και η σκληρή ανάρτηση εμποδίζει τις κλίσεις του αμαξώματος. Επίσης η αυξημέη ροπή του κινητήρα βοηθά πολύ κυρίως στα ανηφορικά κομμάτια του δρόμου. Το σύστημα διεύθυνσης χαρακτηρίζεται λίγο «ελαφρύ» αλλά είναι άμεσο και αποτελεσματικό.

Οταν ο οδηγός κινηθεί στο όριο το 500Χ Cross έχει προοδευτικές αντιδράσεις δίνοντας το περιθώριο για διορθώσεις.

Μέσα στην πόλη το ιταλικό μοντέλο είναι ευκολοοδήγητο, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας κάνει τη διαδικασία στάθμευσης «παιχνιδάκι». Παράλληλα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος ενδείκνυται για πεζοδρόμια ή λακκούβες…

Εκτός δρόμου το 500Χ Cross έχει περισσότερες δυνατότητες από άλλα δικίνητα αλλά αν υπήρχε η τετρακίνηση θα πήγαινε ένα βήμα παραπάνω…

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.