Quantcast
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Ακριβό, παρά τις επιδοτήσεις - Το μερίδιο στην ελληνική αγορά - enikonomia.gr
share

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Ακριβό, παρά τις επιδοτήσεις – Το μερίδιο στην ελληνική αγορά

δημοσιεύτηκε:

Πολυτέλεια δυστυχώς για την πλειονότητα των Ελλήνων αλλά και συνολικά των Ευρωπαίων παραμένει η αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς παρά τις όποιες επιδοτήσεις, οι οποίες δόθηκαν και στην Ελλάδα, το κόστος αγοράς είναι σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και διπλάσιο από αυτό ενός συμβατικού (βενζινοκίνητου αυτοκινήτου).

Έτσι, αν και στην Ευρώπη πάνω από ένα στα πέντε αυτοκίνητα είναι πλέον ηλεκτρικό (αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό), σε περισσότερα από τα μισά κράτη-μέλη της Ε.Ε. το αντίστοιχο μερίδιο αγοράς είναι κάτω από 10%.

Υψηλά είναι τα μερίδια αγοράς μόνο στις βορειοευρωπαϊκές χώρες, με πρώτη τη Σουηδία, όπου πάνω από τα μισά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2022 ήταν ηλεκτρικά, κάτι που συνδέεται σε πολύ μεγάλο βαθμό, όπως επισημαίνει ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), κυρίως με τα εισοδήματα.

Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι τα υψηλότερα μερίδια αγοράς καταγράφονται στις σκανδιναβικές χώρες, οι οποίες έχουν υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα αλλά και εδραιωμένη συνολικά τη χρήση «πράσινης» τεχνολογίας σε πολλές εκφάνσεις της καθημερινότητας.

Όπως αναφέρει η Καθημερινή, στην Ελλάδα, το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν το 2022 7,9% ποσοστό που θα ήταν αρκετά χαμηλότερο εάν δεν υπήρχαν και οι επιδοτήσει στο πλαίσιο του προγράμματος “Κινούμαι ηλεκτρικά”.

Το εν λόγω πρόγραμμα και συγκεκριμένα το “Κινούμαι ηλεκτρικά 2” “τρέχει” για ολόκληρο το 2023 μέχρις εξαντλήσεως του προϋπολογισμού (που έχει οριστεί στα 50 εκατ. ευρώ) μέσω του οποίου επιδοτείται κατά 30% η αγορά ή μίσθωση μόνο αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος επί της λιανικής τιμής προ φόρων και μέχρι του ποσού των 8.000 ευρώ. Το παραπάνω μερίδιο αγοράς αποτελεί ένα από τα χαμηλότερα στην Ε.Ε. και το μικρότερο μετά την Κύπρο στη νότια Ευρώπη. Eξαίρεση αποτελεί η Πορτογαλία, η οποία παρά το χαμηλό σχετικά κατά κεφάλην καθαρό εισόδημα έχει υψηλό μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που φτάνει το 21,70%. Ο λόγος είναι ότι στη χώρα εφαρμόζονται κίνητρα αγοράς (επιδοτήσεις) και φορολογικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήδη από το 2017.

 

 

 

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.