Quantcast
Νέο Toyota Yaris: Η επιτυχημένη ιστορία... συνεχίζεται - enikonomia.gr
share

Νέο Toyota Yaris: Η επιτυχημένη ιστορία… συνεχίζεται

δημοσιεύτηκε:

Η νέα σειρά
Yaris λανσάρεται
και περιλαμβάνει 4 κινητήρια σύνολα, ένα υβριδικό, δύο βενζίνης κι ένα diesel. Όλα τα μοντέλα πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6 και
έχουν ωφεληθεί από τις ρυθμίσεις που περιόρισαν ακόμα περισσότερο τις εκπομπές C02



Στην πρόσφατη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης η Toyota λάνσαρε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης
ύψους 90 εκατομμυρίων Ευρώ για να ενισχύσει την επιτυχία του Yaris, εισάγοντας νέα στιλιστικά στοιχεία
και εκδόσεις, αναβαθμίζοντας την οδική συμπεριφορά και ασφάλεια και λανσάροντας
ένα νέο, πολύ αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.5-L. Καταγράφοντας
ήδη πολύ ισχυρά αποτελέσματα πωλήσεων, το νέο Yaris στοχεύει να
φτάσει σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη.



Ο ερχομός της νέας, σημαντικά ανανεωμένης οικογένειας Yaris θα δώσει περαιτέρω ώθηση στο μικρό hatchback της Toyota. Είναι γεγονός ότι το αυτοκίνητο συνέχισε να αυξάνει το
μερίδιό του στην κατηγορία B (supermini) στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης από το 2011 που
λανσαρίστηκε η τρίτη γενιά του μοντέλου, ξεπερνώντας πέρσι το 6,5% και τις
208.000 μονάδες.



Η επίδοση αυτή αποτελεί μία ισχυρή βάση που θα ενισχύσει
το κύρος του Yaris και θα διευρύνει την απήχησή το σε νέους και όλο και πιο
απαιτητικούς πελάτες σε ένα πολύ ανταγωνιστικό τμήμα της αγοράς. Σχεδίαση,
ποιότητα, επιδόσεις και ασφάλεια είναι πρωταρχικά κριτήρια αγοράς και
βρίσκονται στο επίκεντρο του προγράμματος βελτιώσεων Toyota.



Η υβριδική ισχύς παραμένει ένα μοναδικό επιχείρημα
πωλήσεων για το μοντέλο, ένα σύστημα που αυτή τη στιγμή συγκεντρώνει πάνω από
το 40% όλων των Ευρωπαϊκών πωλήσεων Yaris.



Το Yaris έχει μία ισχυρή Ευρωπαϊκή κληρονομιά, καθώς
κατασκευάζεται στην παραγωγική μονάδα της Toyota (Toyota Motor Manufacturing France) στην Valenciennes από το 2001. Η παραγωγή πέρασε τα τρία εκατομμύρια
μονάδες το 2016, με τα αυτοκίνητα, εκτός της Ευρώπης, να εξάγονται και σε όλο
τον κόσμο, όπως Αφρική, Β. Αμερική και στις αγορές Μ. Ανατολής στην Ασία.



Ένα παγκόσμιο project, με την Ευρώπη στο τιμόνι


Η Toyota ανέθεσε το σχεδιασμό του Yaris στο Ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης,
αντανακλώντας τη δύναμη και την ποιότητα της κατηγορίας Β στην περιοχή. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά που οι
αλλαγές που αποφασίστηκαν για το Yaris στην Ευρώπη θα
υιοθετηθούν στο αδερφικό μοντέλο Vitz που
κατασκευάζεται στην Ιαπωνία.



Επιχειρώντας κάτι πολύ πιο ουσιαστικό από ένα απλό “facelift” στη μέση του κύκλου ζωής, το πρόγραμμα των 90
εκατομμυρίων ευρώ περιλαμβάνει την υιοθέτηση 900 και πλέον νέων εξαρτημάτων για
τη βελτίωση της σχεδίασης, των δυναμικών επιδόσεων και της ασφάλειας του
αυτοκινήτου. Η νέα εμφάνιση με σημαντικές στιλιστικές αλλαγές μπροστά και πίσω,
είναι προϊόν του στούντιο σχεδίασης ED2 της Toyota στη Νότια Γαλλία.




Δυναμική εμφάνιση


Η σχεδίαση είναι
θέμα ζωτικής σημασίας για τους πελάτες της κατηγορίας B και η ομάδα του
Ευρωπαϊκού κέντρου σχεδίασης ED2 της Toyota θέλησε να δώσει στο νέο Yaris μία πιο δυναμική
εμφάνιση με περισσότερο ‘νεύρο’, που παράλληλα θα αποπνέει φινέτσα και
ποιότητα. Για το σκοπό αυτό, τα εμπρός και πίσω τμήμα του αυτοκινήτου αποκτά
νέα σχεδιαστική δομή με ισχυρότερη τρισδιάστατη ποιότητα, μεγαλύτερη έμφαση
στις οριζόντιες γραμμές για τη δημιουργία οπτικού πλάτους, και χαμηλότερο
κέντρο βάρους.



Το αποτέλεσμα είναι ένα πιο δυναμικό και συναρπαστικό
σχήμα που μεγιστοποιεί τις αρετές των σχεδιαστικών αρχών της Toyota, Keen Look και Under Priority.



Ο επανασχεδιασμός του εμπρός τμήματος περιλαμβάνει νέο
εμπρός προφυλακτήρα που δημιουργεί ένα σχήμα ‘καταμαράν’ με φαρδιά τμήματα να
ρέουν προς τα κάτω από τις μονάδες των προβολέων, πλαισιώνοντας τη φαρδιά,
τραπεζοειδή μάσκα. Έτσι δημιουργείται μία πιο έντονη φυσιογνωσία με
τρισδιάστατη εντύπωση, αίσθηση αυξημένου πλάτους και στιβαρού πατήματος. Η
απέριττη σχεδίαση της περιοχής γύρω από το κεντρικό έμβλημα της Toyota επιτείνει τη συνολική δυναμική εντύπωση.



Η μάσκα αποκτά νέα στοιχεία που συμβάλλουν στην πιο
δυναμική εμφάνιση του νέου Yaris, με κυψελοειδή σχεδίαση για τις δίχρωμες εκδόσεις και
διάταξη οριζόντιων μπαρών για τις υπόλοιπες που και πάλι χαρίζει μία πιο
εντυπωσιακή, τρισδιάστατη εικόνα. Τα ενσωματωμένα κελύφη των προβολέων ομίχλης
εκατέρωθεν της μάσκας έχουν επίσης επανασχεδιαστεί, με πιο συμπαγή υποδοχή και
κάθετη γραμμή που ακολουθεί το περίγραμμα του προφυλακτήρα – περιλαμβάνοντας
ένα λαμπερό, χρωμιωμένο διακοσμητικό σε ανώτερες εκδόσεις εξοπλισμού που προαιρετικά
διατίθεται για τις μεσαίες εκδόσεις Mid.

Το προφίλ του νέου
Yaris παράγει πρόσθετο δυναμισμό με μεγαλύτερη έμφαση να
δίνεται στη μεσαία γραμμή του αμαξώματος από μπροστά μέχρι πίσω. Εδώ, η πίσω
πόρτα και τα πίσω φώτα συμβάλλουν στη δημιουργία μιας αίσθησης μεγαλύτερου
μήκους και στιβαρότητας στο προφίλ του αυτοκινήτου. Υπάρχει επίσης ένα κάτω
διακοσμητικό πόρτας που προσδίδει πιο σπορ εμφάνιση, οδηγώντας το βλέμμα ομαλά
στη γραμμή των πίσω φώτων με φινίρισμα piano black ή chrome, ανάλογα με την έκδοση Chic.



Η γκάμα ζαντών του νέου Yaris περιλαμβάνει
τρία νέα σχέδια: ένα ασημί τάσι 15-ιντσών για την έκδοση Live, μία πολυάκτινη ζάντα αλουμινίου 15-ιντσών για τις εκδόσεις Active & Style και μία νέα ζάντα αλουμινίου 16 ιντσών με ειδικό φινίρισμα
για την έκδοση Chic.
Πίσω, η πιο έντονη αίσθηση ποιότητας αντανακλάται στη
ισχυρότερη κεντρική μάζα, που δημιουργείται από τη νέα σχεδίαση πίσω πόρτας που
φτάνει μέχρι την οριζόντια διάταξη των πίσω
φώτων που εκτείνονται από τα πίσω φτερά μέχρι την πόρτα. Ανάλογα με την
έκδοση εξοπλισμού, τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν φως στοπ LED και πίσω φώτα με οδηγούς, επιβεβαιώνοντας την premium ποιότητα του Yaris ενώ, όπως τα εμπρός φώτα, παρουσιάζουν μία ιδιαίτερη νυχτερινή ταυτότητα.



Ακολουθώντας τη σχεδιαστική φιλοσοφία του εμπρός
τμήματος, μία αρχιτεκτονική “catamaran” δημιουργήθηκε στο πίσω τμήμα, με νέο προφυλακτήρα
πλήρως εναρμονισμένο αισθητικά με τις γραμμές της πίσω πόρτας, δίνοντας την
αίσθηση ενός χαμηλού κέντρου βάρους. Η ισχυρή σχεδιαστική ποιότητα
υποστηρίζεται από τον επανασχεδιασμό της περιοχής που πλαισιώνει την πινακίδα
κυκλοφορίας και την προσθήκη μαύρων διακοσμητικών λεπτομερειών στον κάτω
προφυλακτήρα, με ανακλαστήρα που πλαισιώνεται από οριζόντιες και κάθετες
μπάρες.



Δύο νέες αποχρώσεις
έχουν προστεθεί στη γκάμα του Yaris – Hydro Blue και Tokyo Red, ανεβάζοντας το
συνολικό αριθμό σε δέκα.



Μοντέρνο εσωτερικό


Η έμφαση στις αλλαγές του εσωτερικού
ήταν να διατηρηθεί η τολμηρή και μοντέρνα εμφάνιση της καμπίνας, με νέες
ταπετσαρίες και διάκοσμο και αναβαθμισμένα όργανα και χειριστήρια με στόχο τη
βέλτιστη εργονομία και απόδοση HMI (human-machine interface).



Ο πίνακας οργάνων του οδηγού έχει νέα διάταξη δύο
αναλογικών οργάνων που πλαισιώνουν μία νέα έγχρωμη οθόνη TFT πολλαπλών πληροφοριών 4,2 ιντσών – στάνταρ από την έκδοση Active. Διαφορετικές πληροφορίες και δεδομένα οχήματος μπορούν
να επιλέγονται και να ρυθμίζονται μέσω των διακοπτών ελέγχου στο τριάκτινο
τιμόνι, το οποίο φέρει νέα διακοσμητικά σε piano black (από τη Active και πάνω). Ένα νέο χρωμιωμένο διακοσμητικό πλαισιώνει τα
όργανα, προσδίδοντας μία πρόσθετη νότα ποιότητας.



Άλλες αλλαγές αφορούν τους νέους αεραγωγούς τύπου
φτερωτής, τον μπλε φωτισμό οργάνων και μία πιο σύγχρονη εκδοχή της οθόνης
πολυμέσων και των χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα, μαζί με δύο νέους
διακόπτες που είναι πιο απέριττοι σε εμφάνιση και πιο εύχρηστοι σε λειτουργία.



Το νέο Yaris προσφέρει στους πελάτες περισσότερες επιλογές σε επίπεδο φινιρίσματος, με νέες
ταπετσαρίες και ασορτί διάκοσμο και χρώματα που εναρμονίζονται με το εσωτερικό
της καμπίνας.



Η βασική έκδοση συνδυάζει ένα γκρι ένθετο στο ταμπλό με
νέα, μαύρη υφασμάτινη ταπετσαρία με χαρακτηριστικό το καρό σχέδιο για την πλάτη
και τα μαξιλάρια των καθισμάτων. Στη νέα έκδοση Active το ύφασμα έχει
ένα κομψό μαύρο/γκρι γεωμετρικό μοτίβο και το ένθετο στο ταμπλό και τις πάνω
επενδύσεις των θυρών έχουν μία σκούρα γκι απόχρωση με soft φινίρισμα μοτίβο
animal print. Στις εκδόσεις Style χρησιμοποιείται η ίδια ταπετσαρία, με μαύρο ταμπλό και επένδυση θυρών.



Στις Δίχρωμες εκδόσεις (Bi-tone) του νέου Yaris, υπάρχει ειδικός εσωτερικός διάκοσμος για κάθε επιλογή
εξωτερικής απόχρωσης: μπλε με blue/black, μπορντό με red/black, γκρι με bronze/black και μαύρο με white/black. Χρωματικές πινελιές υπάρχουν στο ένθετο του ταμπλό και
τις επενδύσεις θυρών καθώς και στα ένθετα των πλατών των καθισμάτων και τη
μπορντούρα των πλατών των καθισμάτων και των μαξιλαριών.



Βελτιωμένη απόδοση υβριδικού συστήματος


Το Yaris παραμένει μοναδικό στην κατηγορία B που διατίθεται με υβριδικό σύστημα κίνησης. Η κορυφαία και φιλική προς το χρήστη
τεχνολογία της Toyota προσφέρει εξαιρετική κατανάλωση και τις χαμηλότερες
εκπομπές ρύπων στην κατηγορία (από 75 g/km CO2). Κατά την εξέλιξη του νέου Yaris, οι μηχανικοί της Toyota έλαβαν υπόψη την άποψη των πελατών για να κατανοήσουν
πού έπρεπε να γίνουν βελτιώσεις που θα διασφάλιζαν μία ακόμα πιο αθόρυβη και
άνετη εμπειρία με καλύτερη οδική συμπεριφορά και ακρίβεια διεύθυνσης.



Τα πραγματικά οφέλη της υβριδικής κίνησης


Η Toyota χρησιμοποιεί ένα έξυπνο εργαλείο συλλογής δεδομένων για
να βοηθήσει τους Ευρωπαίους εμπόρους να δείξουν στους πελάτες πώς λειτουργεί η
υβριδική τεχνολογία και τα πραγματικά οφέλη που μπορεί να αποφέρει.



Το Driveco box ήδη
χρησιμοποιείται σε επτά Ευρωπαϊκές αγορές για Υβριδικά μοντέλα όπως το Yaris Hybrid και προορίζεται για πιλοτικές δοκιμές σε εννέα ακόμα.
Σαν ένα αυτόματο σύστημα καταγραφής δεδομένων οδηγού, συλλέγει δεδομένα για τις
αποστάσεις των δοκιμαστικών διαδρομών, τους χρόνους και τις μέσες ταχύτητες,
και επιπλέον την αναλογία του ταξιδιού στην οποία το αυτοκίνητο λειτουργεί σε
πλήρως ηλεκτρικό πρόγραμμα (EV mode), με μηδενική
κατανάλωση καυσίμου και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Ο χρήστης μπορεί να κατεβάζει
και να βλέπει τις πληροφορίες χρησιμοποιώντας ένα smartphone ή μία εφαρμογή tablet, μαζί με συγκρίσεις από προηγούμενες επιδόσεις και με τα
επίπεδα που έχουν πετύχει άλλοι οδηγοί.



Το Driveco έχει ήδη καταγράψει δεδομένα από 900 Yaris Hybrid και πάνω από μισό εκατομμύρια χιλιόμετρα οδήγησης σε
όλων των ειδών τα περιβάλλοντα, από κέντρα πόλεων μέχρι ορεινές διαδρομές. Τα
συνδυασμένα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα αυτοκίνητα έχουν λειτουργήσει σε EV mode για πάνω από το 54% του χρόνου, επιτυγχάνοντας μέση
κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες 5,0 l/100 km.



Ακόμα πιο αθόρυβη οδήγηση-Οδηγική άνεση και οδική
συμπεριφορά


Αν και τα υβριδικά μοντέλα Toyota φημίζονται για
τον αθόρυβο χαρακτήρα τους, οι μηχανικοί του νέου Yaris έκαναν μία
σχολαστική διερεύνηση, προκειμένου να διαπιστώσουν που θα μπορούσαν να γίνουν
βελτιώσεις στα επίπεδα θορύβων και κραδασμών για μείωση των θορύβων από το χώρο
του κινητήρα κατά την επιτάχυνση.



Αποτέλεσμα, μία ολοκληρωμένη σειρά
μέτρων, όπως: ανασχεδιασμένες βάσεις κινητήρα, μεγαλύτερος αποσβεστήρας περιστροφής κινητήρα, νέα εμπρός ημιαξόνια,
εμπρός υποπλαίσιο, αλλά και τροποποιημένο σύστημα εισαγωγής στο
φιλτροκούτι. Επιπλέον, το σύστημα
εξαγωγής έχει προσαρμοστεί με ένα νέο μεσαίο σιλανσιέ.



Οι ανασχεδιασμένες βάσεις του κινητήρα αυξάνουν την
οδηγική άνεση, περιορίζοντας τους κραδασμούς κατά την οδήγηση σε ανώμαλα
οδοστρώματα. Αλλαγές έχουν γίνει και
στις δυνάμεις απόσβεσης των αμορτισέρ και το σχέδιο των βαλβίδων με σκοπό τη
βελτίωση της άνεσης και τη διατήρηση της αξιόπιστης συμπεριφοράς.



Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση έχει
επανα-χαρτογραφηθεί για λιγότερη αίσθηση ‘τριβής’ και πιο ομαλή απόκριση στις
εντολές του οδηγού. Η κατευθυντικότητα στις στροφές έχει βελτιωθεί με καλύτερη
απόκριση του οχήματος στις εντολές του οδηγού.



Νέος βενζινοκινητήρας 1.5L


Το νέο Yaris σηματοδοτεί το λανσάρισμα ενός νέου τετρακύλινδρου
βενζινοκινητήρα 1.5-L στη γκάμα που αντικαθιστά την τρέχουσα μονάδα 1.33-L. Ο νέος κινητήρας εξελίχθηκε με γνώμονα τα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών
ρύπων Euro 6c και τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου RDE (Real Driving Emission), ενώ την παραγωγή του έχει αναλάβει η Toyota Motor Industries Poland.



Ο κινητήρας είναι μέλος της
οικογένειας Toyota ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency), και υιοθετεί νέα τεχνικά χαρακτηριστικά για καλύτερες επιδόσεις και πιο
απολαυστική οδήγηση, με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης έως 12% *, σύμφωνα με
τις τρέχουσες παραμέτρους δοκιμών NEDC.



Στο νέο Yaris, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1.496 cm3 αποδίδει μέγιστη
ισχύ 111 DIN hp/82 kW και μέγιστη ροπή 136 Nm στις 4.400 rpm. Η άμεση
απόκρισή του υπόσχεται οδηγική άνεση στην πόλη αλλά και στον ανοιχτό δρόμο.
Συγκριτικά με τον 1.33-L, είναι 0,8 δεύτερα ταχύτερος στην επιτάχυνση 0 – 100 km/h (11,0 έναντι 11,8), ενώ στην ταχύτητα προσπέρασης με 5η
σχέση η βελτίωση είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο, πετυχαίνοντας το 80 – 120 km/h σε 17,6 συγκριτικά με τα 18,8.



Η παγκόσμια εμπειρία της Toyota στην τεχνολογία
υβριδικής κίνησης έχει αποδειχτεί πολύτιμη στην αντιμετώπιση των προκλήσεων που
απορρέουν από την ισχύ του νέου προτύπου Euro 6c και του κύκλου RDE, όπως επιβεβαιώνεται από την 38,5% θερμική απόδοση του
νέου κινητήρα, τιμή που τον κατατάσσει ανάμεσα στους καλύτερους της αγορές.
Αυτό έγινε εφικτό με τη χρήση μιας υψηλής αναλογίας συμπίεσης 13.5:1, την
υιοθέτηση ενός συστήματος ανακυκλοφορίας καυσαερίων με ψυγείο (EGR) και την επέκταση της λειτουργίας μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων, ώστε ο
κινητήρας να μπορεί να αλλάζει από κύκλο Otto σε Atkinson για βέλτιστη απόδοση σε διαφορετικές οδηγικές συνθήκες.



Η υψηλότερη αναλογία συμπίεσης είναι αποτέλεσμα σχεδίασης
του θαλάμου καύσης και των νέων εμβόλων, που συμβάλλουν σε ένα ομοιογενές μίγμα
αέρα / βενζίνης και στην ταχεία καύση. Το σύστημα EGR με ψυγείο
μειώνει τη θερμοκρασία καύσης και συμβάλλει στην αποφυγή της κρουστικής καύσης.
Επιπλέον, η ποσότητα των ανακυκλωμένων καυσαερίων επιτρέπει μία μείωση στις ροϊκές απώλειες σε χαμηλά και
μεσαία φορτία, βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση του κινητήρα.



Η υιοθέτηση ενός νέου συστήματος μεταβλητού χρονισμού
βαλβίδων εισαγωγής – VVT-iE** – επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει από Otto σε κύκλο Atkinson (και το αντίστροφο) σε κλάσμα του δευτερολέπτου.
Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, το κλείσιμο των βαλβίδων εισαγωγής καθυστερεί,
μειώνοντας τη φάση συμπίεσης, συμβάλλοντας περαιτέρω στη μείωση των ροϊκών
απωλειών (κύκλος Atkinson), και επιτρέποντας ταχεία επιστροφή στον κύκλο Otto για καλύτερες επιδόσεις υπό υψηλά φορτία. Η αλλαγή φάσης του εκκεντροφόρου
εξαγωγής είναι υδραυλικά ελεγχόμενη.



Οι μηχανικοί θέλησαν επίσης να βελτιώσουν την κατανάλωση
σε σταθερές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, κάτι που οδήγησε στη χρήση – για
πρώτη φορά σε μοντέλο Toyota – μιας υδρόψυκτης πολλαπλής εξαγωγής. Περιορίζοντας τη
θερμοκρασία των καυσαερίων, αυτό αποτρέπει τη ανάγκη για εμπλουτισμό μείγματος
με σκοπό τη μείωση της θερμοκρασίας καύσης σε οποιαδήποτε ταχύτητα στον
αυτοκινητόδρομο. Έτσι, τόσο η κατανάλωση καυσίμου όσο και οι εκπομπές ρύπων
μειώνονται.



Όπως και οι υπόλοιποι κινητήρες Toyota ESTEC, η μονάδα 1.5-L ωφελείται από τα πιο πρόσφατα μέτρα μείωσης των τριβών.



Πλήρως
βελτιωμένος 3κύλινδρος κινητήρας 1.0
L


Ο 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 L, δίνει έμφαση στη βελτίωση
των επιδόσεων, τη μείωση των εκπομπών ρύπων καθώς και των επιπέδων θορύβων και
κραδασμών. Πληροί τα πρότυπα Euro 6, και
πετυχαίνει επίπεδο θερμικής απόδοσης – το ποσοστό της ενέργειας που περιέχεται
στο καύσιμο και μετατρέπεται σε μηχανική ενέργεια – πάνω από 37%, που είναι
εξαιρετικό αποτέλεσμα για βενζινοκινητήρα μαζικής παραγωγής που κατά μέσο όρο
έχει θερμική απόδοση μεταξύ 30 και 35%. Οι εκπομπές CO2 της
έκδοσης 1.0L έχουν
μειωθεί από 110 σε 99 g/km.


Για να το πετύχουν, οι μηχανικοί επεδίωξαν πάνω από όλα να βελτιστοποιήσουν
το λόγο ισχύος/βάρους του κινητήρα. Για παράδειγμα, ο συνδυασμός
κυλινδροκεφαλής και πολλαπλής εξαγωγής έχει μειώσει το βάρος κάνοντας παράλληλα
τη διάταξη πιο συμπαγή.


Για μείωση της κατανάλωσης με διατήρηση των επιδόσεων, ο λόγος συμπίεσης
έχει αυξηθεί από 10,5 σε 11,5. Εξάλλου, μία ακόμα εξέλιξη της τεχνολογίας
μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων της Toyota επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει μεταξύ κύκλων Atkinson και Otto.


Ο κινητήρας υιοθετεί τώρα τον κύκλο Atkinson σε χαμηλά
φορτία για καλύτερη απόδοση καυσίμου στην πόλη και κατά την οδήγηση με χαμηλές
στροφές, ενώ μπορεί να επιστρέφει στον κύκλο Otto σε υψηλά
φορτία και υψηλές ταχύτητες.


Οι βαλβίδες εισαγωγής και τα έμβολα έχουν επανασχεδιαστεί για να αυξήσουν
τον κάθετο στροβιλισμό στο θάλαμο που βοηθά στην ταχύτητα καύσης. Η σάρωση και
η ψύξη του θαλάμου καύσης έχουν αυξηθεί για καθυστέρηση της αυτανάφλεξης και
χρησιμοποιείται μεγάλη ποσότητα ‘κρύων καυσαερίων’ μέσω της ανακύκλωσης για
μείωση των απωλειών ροής εισαγωγής.


Τέλος, τα επίπεδα τριβών έχουν μειωθεί με την υιοθέτηση DLC στους
ενεργοποιητές των βαλβίδων, με αλλαγές στην επεξεργασία της επιφάνειας των
εμβόλων και στο μηχανισμό της καδένας χρονισμού και με την καλύτερη διαχείριση
ψύξης του κινητήρα, κυρίως λόγω σχήματος του κάρτερ λαδιού που διασφαλίζει ότι
η βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας επιτυγχάνεται πολύ γρήγορα.


Συνδεδεμένος με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ο 3-κύλινδρος εκτός από πολύ
οικονομικός στη λειτουργία του, προσφέρει στον οδηγό του Yaris 1.0 μία
πολύ καλή αίσθηση ροπής προσαρμοσμένη κυρίως στην οδήγηση πόλης.



O καταξιωμένος
πετρελαιοκινητήρας 1.4
D-4D αποδεικνύει τις
πολιτισμένες του επιδόσεις


Ο κινητήρας 1.4 diesel ωφελείται
από δευτερεύουσες μετατροπές οι οποίες στοχεύουν στη μείωση θορύβων και
κραδασμών: πρώτον, προσφέροντας καλύτερη μόνωση για το σύστημα εξαγωγής και
δεύτερον χρησιμοποιώντας μία ανασχεδιασμένη βάσης κινητήρα τύπου ράβδου στρέψης
για την έκδοση diesel.


Με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, πετυχαίνει τον ιδανικό συγκερασμό μεταξύ
επιδόσεων και κατανάλωσης. Το Yaris φτάνει
στην τελική ταχύτητα των 175 km/h με κατανάλωση
μικτού κύκλου 3.5 l/100



TOYOTA SAFETY SENCE στον βασικό εξοπλισμό


Για την Toyota, η ασφάλεια αποτελεί πρωταρχική προτεραιότητα στη
δέσμευσή της να κατασκευάζει όλο και καλύτερα αυτοκίνητα, διασφαλίζοντας ότι τα
οφέλη των προηγμένων τεχνολογιών δεν περιορίζονται σε μοντέλα υψηλών
προδιαγραφών, αλλά σε όλη τη γκάμα. Πιστή σε αυτή την αξία, συμπεριέλαβε το Toyota Safety Sense στο βασικό εξοπλισμό όλων των Yaris.



Αυτό διασφαλίζει ότι κάθε αυτοκίνητο της γκάμας
εφοδιάζεται με συστήματα που μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή ενός ατυχήματος
ή να περιορίσουν τις συνέπειες του εάν είναι αναπόφευκτο. Το πακέτο
περιλαμβάνει σύστημα προ-σύγκρουσης – Pre-Collision System με αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης – Autonomous Emergency Braking, αυτόματη
ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας φώτων – Automatic High Beam, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας – Lane Departure Alert και, σε μοντέλα
πάνω από την έκδοση Live, αναγνώριση οδικής σήμανσης – Road Sign Assist.



Το Pre-Collision System χρησιμοποιεί
λέιζερ που παρακολουθεί το δρόμο μπροστά και προειδοποιεί τον οδηγό για
επικείμενη σύγκρουση, προετοιμάζοντας παράλληλα τα φρένα (προ-φόρτιση) για τη
στιγμή πίεσης του πεντάλ. Εάν ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στην προειδοποίηση, το
σύστημα θα ενεργοποιήσει το Autonomous Emergency Braking για να επιβραδύνει το όχημα και να μειώσει τις
επιπτώσεις της σύγκρουσης.



Το Automatic High Beam ανιχνεύει τους προβολείς των αντίθετα ερχόμενων οχημάτων και τα πίσω φώτα
των προπορευόμενων, και αλλάζει αυτόματα μεταξύ μεσαίας και μεγάλης σκάλας για
να μην τυφλώνει τους άλλους οδηγούς, διατηρώντας παράλληλα το βέλτιστο δυνατό
φωτισμό για νυχτερινή οδήγηση.



Το Lane Departure Alert παρακολουθεί τις σημάνσεις των λωρίδων στο οδόστρωμα και
βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων που προκαλούνται από τυχαία μετακίνηση του
οχήματος εκτός της λωρίδας του. Εάν το Yaris αρχίσει να
παρεκκλίνει από τη λωρίδα του, χωρίς χρήση των φλας, το σύστημα εκδίδει οπτικές
και ηχητικές προειδοποιήσεις για τον οδηγό.



Το Road Sign Assist συμβάλλει στην πληροφόρηση των οδηγών σχετικά με τις
οδικές προειδοποιήσεις και εντολές, ακόμα και αν έχουν περάσει κάποιο σήμα
χωρίς να το παρατηρήσουν. Το σύστημα αναγνωρίζει σήματα όπως όρια ταχύτητας και
απαγορευτικά προσπέρασης, και τα προβάλλει στην έγχρωμη οθόνη πολλαπλών πληροφοριών
TFT στον πίνακα οργάνων. Εάν ο οδηγός υπερβεί το όριο
ταχύτητας, το σύστημα θα ενεργοποιήσει μία προειδοποιητική λυχνία και ένα
ηχητικό σήμα.



Για βελτίωση της ασφάλειας των επιβατών, οι πίσω ζώνες
ασφαλείας εφοδιάζοντας τώρα με περιοριστές φορτίου και προεντατήρες. Τα
προσκέφαλα έχουν επανασχεδιαστεί για να παρέχουν καλύτερη προστασία από τους
τραυματισμούς σε μία οπίσθια σύγκρουση, όπως επίσης έχει βελτιωθεί και το σχήμα
των αερόσακων οροφής. Η τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων είναι ευκολότερη με ρυθμίσεις
στο σύστημα συγκράτησης Isofix ενώ υπάρχουν και σχετικές ετικέτες επισήμανσης.

Γιώργος Κ. Ανδρής






share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.