Quantcast
Στον «αέρα» τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας! - enikonomia.gr
share

Στον «αέρα» τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας!

δημοσιεύτηκε:

Tων Γιώργου Κ. Ανδρή και Τάσου Δασόπουλου

 

Στον «αέρα» βρίσκονται και επίσημα πλέον τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας καθώς ο υπουργός Οικονομικών σε συνάντηση που είχε με τους διαπιστευμένους συντάκτες ανέφερε μεταξύ άλλων ξεκάθαρα πως: «Το θέμα των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας θα τεθεί σε διαβούλευση!».

Επίσης κατά τη διάρκεια της συνάντησή του με τους δημοσιογράφους ανέφερε επίσης πως δεν εξετάζεται καμία αύξηση στη φορολογία καυσίμων οπότε το Diesel κίνησης θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα.

Οσον αφορά στον συντελεστή ΦΠΑ που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται να αλλάξει αφήνοντας ωστόσο να εννοηθεί πως μπορεί να μειωθεί κατά μία μονάδα που ούτως ή άλλως δεν επιφέρει δραματικές αλλαγές στην αξία πώλησης.

Για τον νέο τρόπο φορολόγησης των αυτοκινήτων με βάση την Αξία Λιανικής και όχι με τον κυβισμό του κινητήρα ο κ. Βαρουφάκης επισήμανε πως ο τρόπος που υπολογίζεται η φορολογία σήμερα στα αυτοκίνητα είναι παρωχημένος και θα αλλάξει.

Αλλωστε με την μετάβαση της φορολογίας στην Αξία Λιανικής θα πληρώσουν όσοι έχουν αποκτήσει ακριβά αυτοκίνητα αλλά εξαιτίας του χαμηλού κυβισμού του κινητήρα τους εξαιρούνταν από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης και βρίσκονταν αντιμέτωποι με πολύ χαμηλά τεκμήρια.

Αντίθετα οι ιδιοκτήτες δίλιτρων και άνω αυτοκινήτων είχαν επιβαρυνθεί με υπέρογκους φόρους ενώ στην πραγματικότητα τα αυτοκίνητά τους δεν έχουν καμία αξία.

Επίσης ο υπουργός Οικονομικών κ. Βαρουφάκης προανήγγειλε «μπόνους» για όσους έχουν τοποθετήσει ή αποκτήσει κάποιο αυτοκίνητο με «διπλό καύσιμο» εννοώντας την υγραεριοκίνηση ή την αεριοκίνηση.

‘Ελλειμμα 471 εκατ. ευρώ από τα Τέλη στην 5ετία!

Το έλλειμμα 634 εκατ. ευρώ που έχει καταγραφεί στα Δημόσια έσοδα από τα αυτοκίνητα την τελευταία πενταετία ήταν αρκετό για να ενεργοποιήσει τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου για ριζικές αλλαγές στη φορολόγηση των αυτοκινήτων μεταξύ των οποίων και τα Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας τα οποία βρίσκονται στο «στόχαστρο» του ΥΠΟΙΚ για τουλάχιστον 2 χρόνια.

Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως τα περισσότερα καινούρια αυτοκίνητα με εκπομπές Co2 κάτω των 100 γρ. που πωλούνται τα τελευταία χρόνια έχουν Μηδενικά Τέλη Κυκλοφορίας δημιουργώντας μεγάλο έλλειμμα στον Προϋπολογισμό.

Μάλιστα τα κρατικά έσοδα έχουν καταγράψει απώλειες 471 εκατ. ευρώ στην τελευταία πενταετία καθώς το 2010 ανήλθαν σε 1,59 δις. ευρώ ενώ το 2014 μόλις που άγγιξαν το 1,19 δις. ευρώ.

Επίσης σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΓΓΔΕ στις αρχές του τρέχοντος έτους πάνω από 560.000 ΙΧ βρίσκονταν σε φορολογική ακινησία (κατατεθειμένες πινακίδες) και στην τελευταία τριετία έχουν εξαχθεί περισσότερα από 55.000 αυτοκίνητα.

Από την άλλη μεριά ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης απέφερε έσοδα 91,1 εκατ. ευρώ το 2014 ωστόσο το κράτος έχασε 95 εκατ. ευρώ από τις καταθέσεις των πινακίδων κυκλοφορίας και από τις εξαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ.

Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε και τα οχήματα που οδηγήθηκαν σε κάποιο Κέντρο Ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ τα οποία μόνο για το 2014 υπολογίζονται σε πάνω από 78.000 αυτοκίνητα.

Ο προϋπολογισμός ανέφερε αύξηση στα Τέλη Κυκλοφορίας

Αυξημένα κατά 37 εκατ. ευρώ εμφανίζονται στον Προϋπολογισμό του 2015 τα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας σε σχέση με το 2014.

Ειδικότερα για φέτος το οικονομικό επιτελείο εκτιμά πως θα αντλήσει 1,119 δισ. ευρώ ενώ για το 2015 τα αντίστοιχα έσοδα ανέρχονται σε 1,156 δισ. ευρώ.

Η διαφορά των 37 εκατ. ευρώ σύμφωνα με στελέχη της αγοράς είναι πολύ πιθανό να προέλθει από την επιβολή Τελών σε αυτοκίνητα που εκπέμπουν CO2 λιγότερο από 100 γρ. ανά χλμ. καθώς από τη μία μεριά ο στόλος των κυκλοφορούντων οχημάτων συνεχώς μειώνεται ενώ από την άλλη τα καινούρια οχήματα που ταξινομούνται δεν καταβάλλουν Τέλη Κυκλοφορίας εξαιτίας των χαμηλών εκπομπών ρύπων.

 

Δείτε αναλυτικά τα κρατικά έσοδα από Τέλη Κυκλοφορίας και Τέλος Ταξινόμησης 2004-2015:

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.