share

Υπέρ του Grexit τάσσεται ο πρόεδρος των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών

δημοσιεύτηκε:

«Σοκ» προκαλούν οι δηλώσεις του προέδρου της Ενωσης γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) κ. Μatthias Wissmann στο Automotive News Europe σύμφωνα με τις οποίες μια ελληνική έξοδος από το ευρώ και είναι πιθανό να συμβάλει στην σταθεροποίηση της εύθραυστης ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων αλλά και της ευρωζώνης.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρακολουθούν στενά τις δυνητικές επιπτώσεις στις αγορές και των συναλλαγματικών ισοτιμιών αν η Ελλάδα φύγει από το ευρώ.

«Λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα εξέλιξη στην Ελλάδα, το BMW Group συνεχίζει να στηρίζει μια πολιτική λύση, η οποία έχει ως μικρό αντίκτυπο στο σύνολο των συνθηκών των κεφαλαιαγορών» ανέφερε χαρακτηριστικά σε ανακοίνωσή της η γερμανική εταιρεία.

Ο πρόεδρος της ‘Ενωσης των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) κ. Μatthias Wissmann, δήλωσε πως: «Το Grexit δεν θα πρέπει πλέον να αποτελεί ταμπού και θα μπορούσε να συμβάλει στη σταθεροποίηση εντός της ζώνης του ευρώ.».

Μάλιστα τόνισε με έμφαση πως μια αποδυνάμωση των όρων διάσωσης της Ελλάδας θα μπορούσε να ενισχύσει τους πολέμιους της λιτότητας σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ισπανία που έχουν πραγματοποιήσει επώδυνες μεταρρυθμίσεις, ανέφερε ο κ. Wissmann.

«Οι χώρες της ΕΕ που είχαν το θάρρος να αναλάβει σκληρές μεταρρυθμίσεις έπρεπε να πάει κάτω από ένα μονοπάτι που ήταν σκληρό και βραχώδες, αλλά απέδωσε και σήμερα είναι και πάλι στην πορεία για την ανάπτυξη», δήλωσε ο Wissmann.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν 1,4 τοις εκατό σε 1,15 εκατομμύρια οχήματα το Μάιο, σύμφωνα με τον ACEA.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκαν 22% τον Μάιο με 9.070 μονάδες ενώ στο πεντάμηνο το ποσοστό αύξησης ανήλθε σε 16% με 34.142 ταξινομήσεις, σύμφωνα με την ACEA.

Σύμκφωνα με πληροφορίες η αύξηση οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση που καταγράφεται από πολίτες που θέλουν να επενδύσουν σε πάγια περιουσιακά στοιχεία όπως είναι τα αυτοκίνητα αναφέρει το Automotive News Europe.

 

Στασιμότητα στην ελληνική αγορά

H Ελλάδα δεν κατέβαλε τη δόση 1,5 δισ. ευρώ προς το ΔΝΤ και η χώρα βρίσκεται πολύ κοντά σε έξοδο από το ευρώ.

Η κυβέρνηση ζητά από τους πολίτες της να απορρίψουν τις προτάσεις των μεταρρυθμίσεων που προτείνουν οι δανειστές με δημοψήφισμα που θα διεξαχθεί στις 5 Ιουλίου.

Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχουν σταματήσει καθώς η κυβέρνηση έχει επιβάλει capital controls.

Εκπρόσωπος της BMW δήλωσε στο Autonews Europe πως δεν έχουν φθάσει παραγγελίες καινούριων αυτοκινήτων από τους αντιπροσώπους της γερμανικής εταιρείας στα κεντρικά γραφεία στο Σάλτσμπουργκ όπου η θυγατρική εκεί είναι υπεύθυνη για την υποθυγατρική της Ελλάδας.

«Θεωρητικά ο πελάτης εξακολουθεί να μπορεί να αγοράσει αυτοκίνητο από το δίκτυο αντιπροσώπων αλλά πρέπει να πληρώσει με μετρητά κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά δύσκολο. Τα πάντα έχουν έρθει σε αδιέξοδο».

Η Seat, θυγατρική του ομίλου VW, προβλέπει μικρό αντίκτυπο στις δραστηριότητές του από την κατάρρευση των πωλήσεων νέων ΙΧ στην Ελλάδα. «Είναι μια μικρή αγορά για εμάς, με αποτέλεσμα οι επιπτώσεις να είναι πολύ μικρές» δήλωσε ο CEO της Seat κ. Juergen Stackmann στο Automotive News Europe. Η Seat πούλησε 2.228 αυτοκίνητα στην Ελλάδα τον περασμένο χρόνο σε μια συνολική αγορά των περίπου 75.000, ανέφερε χαρακτηριστικά…

Η Volkswagen Financial Services, θυγατρική του ομίλου VW στην Ελλάδα, δήλωσε ότι δεν είναι σε θέση να προσφέρουν πακέτα χρηματοδότησης στις ελληνικές αντιπροσωπείες της VW, λόγω των οικονομικών ελέγχων της κυβέρνησης.

Η VW Financial Services διαθέτει ένα άνοιγμα Ελλάδα περίπου 165 εκατ. ευρώ σε πιστωτικούς κινδύνους από ενοίκια και δάνεια αυτοκινήτων, εκ των οποίων ήδη κάνει κράτηση αποσβέσεων ύψους 136.000.000 σε κεντρικό επίπεδο, καθώς και ένα επιπλέον ποσό 27 εκατ. ευρώ σε τοπικό επίπεδο.

«Αυτό αφήνει περίπου 2% υπόλοιπα, αλλά είμαστε περισσότερο από ό, τι καλύπτεται από το σχήμα αυτό δεν περιλαμβάνει εξασφαλίσεις, οι οποίες είναι τα ίδια τα αυτοκίνητα. Μέχρι να εξοφληθούν πλήρως, τα οχήματα αυτά παραμένουν στην ιδιοκτησία μας», δήλωσε ο εκπρόσωπος. «Γι ‘αυτό και δεν χρειάζεται να λάβουμε περαιτέρω απομειώσεις.»…

Ο όμιλος PSA / Peugeot-Citroen ανακοίνωσε ότι δεν μπορούσε να σχολιάσει τις ελληνικές δραστηριότητές της, όπως εκπροσωπείται στη χώρα από ανεξάρτητους διανομείς…

Γιώργος Κ. Ανδρής

Παρακολουθήστε όλες τις εξελίξεις από το Liveblog του Enikonomia.gr

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.