Quantcast
Οι Έλληνες δεν αγοράζουν ούτε ποδήλατα- Μειωμένες 7% οι πωλήσεις το 2015 - enikonomia.gr
share

Οι Έλληνες δεν αγοράζουν ούτε ποδήλατα- Μειωμένες 7% οι πωλήσεις το 2015

δημοσιεύτηκε:

Φθίνουσα πορεία του όγκου πωλήσεων και της εγχώριας παραγωγής παρουσίασε ο κλάδος των ποδηλάτων, όπως προκύπτει από μελέτη της Infobank Hellastat ΑΕ.

Ο Αλέξης Νικολαΐδης, Economic Research & Sectorial Studies Senior Analyst, τονίζει ότι «τα πρώτα χρόνια της οικονομικής ύφεσης ώθησαν τις πωλήσεις του κλάδου σε επίπεδα μεγαλύτερα των 300.000 τεμαχίων το έτος, ενώ η μέση χρήση ποδηλάτου αυξήθηκε σημαντικά. Ωστόσο, η παρατεταμένη επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών άρχισε να επηρεάζει και τη συγκεκριμένη αγορά, με συνέπεια η ανάπτυξη να σταματήσει και την τελευταία πενταετία να επισημαίνονται πτωτικοί ρυθμοί».

Συγκεκριμένα, από τα ευρήματα της μελέτης που παρουσιάζει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, προκύπτει ότι «το 2015, στην Ελλάδα πωλήθηκαν 185.000 ποδήλατα, αριθμός χαμηλότερος, σε σχέση με το 2014, κατά 7%. Συνολικά, κατά τη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων ετών, οι πωλήσεις υποχώρησαν σωρευτικά κατά 43%, ενώ η αγορά απώλεσε περίπου το 60% της αξίας της».

Σύμφωνα με εκπροσώπους των κατασκευαστικών εταιρειών, «τα τελευταία χρόνια, παρατηρείται στροφή στη ζήτηση των υπηρεσιών after sales service, καθώς η αύξηση της χρήσης του μέσου από τους ήδη υφιστάμενους ιδιοκτήτες προϋποθέτει τη διενέργεια των απαραίτητων δαπανών για τη σωστή συντήρηση και εύρυθμη λειτουργία του. Γι’ αυτόν τον λόγο, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων του κλάδου δίνουν περισσότερη έμφαση στις εργασίες επισκευών και στα αξεσουάρ και λιγότερη στις πωλήσεις νέων μοντέλων.

Επίσης, η εγχώρια παραγωγή ακολουθεί την προαναφερθείσα πορεία των συνολικών πωλήσεων. Οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, το 2015, παρήγαγαν 103.000 ποδήλατα, ποσότητα μειωμένη σε σχέση με το 2014 κατά 4,6% (περίπου 5.000 λιγότερα τεμάχια). Επομένως, η συμμετοχή της εγχώριας παραγωγής στη συνολική αγορά σε όρους όγκου το τελευταίο έτος βελτιώθηκε σε 56% έναντι 41%, πριν από πέντε χρόνια.

Σύμφωνα με την Αντιγόνη Αμπελακιώτη, Customer Support Manager της Infobank Hellastat, «προϋπόθεση για την ανοδική πορεία του κλάδου αποτελεί η βελτίωση των οικονομικών συνθηκών σε μόνιμη βάση, ώστε να τονωθεί η ψυχολογία των καταναλωτών και να καταστεί εκ νέου πιο ελκυστική η προοπτική απόκτησης ενός ποδηλάτου. Εξάλλου, ο κλάδος ενέχει περιθώρια μεγαλύτερης ανάπτυξης, καθώς, αν και η χρήση του ποδηλάτου έχει αυξηθεί σημαντικά, εντούτοις η διείσδυσή του είναι ακόμα χαμηλότερη σε σχέση με άλλες χώρες».

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της Infobank Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις εννέα επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

Ο συνολικός κύκλος εργασιών, το 2014, μειώθηκε κατά 9,3% σε σχέση με το 2013, στα 34,77 εκατ. ευρώ.

Τα ΚΠΤΦΑ αυξήθηκαν κατά 6%, στα 3 εκατ. ευρώ, ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε κέρδη 1,3 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 0,07 εκατ. ευρώ, το 2013.

Το περιθώριο ΚΠΤΦΑ αυξήθηκε κατά 2 μονάδες, φτάνοντας στο 7,4%. Αντιθέτως, ο αντίστοιχος δείκτης των ΚΠΦ υποχώρησε περαιτέρω στο 0,3%.

Ο δείκτης των Ξένων ως προς τα Ίδια Κεφάλαια παρέμεινε χαμηλός στο 0,5 προς 1.

Τα υψηλά αποθέματα διακινούνται διαχρονικά με αργούς ρυθμούς (περίπου 9,5 μήνες).


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.