Quantcast
Θεσσαλονίκη: 'Ετοιμο το master plan του ΟΛΘ - enikonomia.gr
share

Θεσσαλονίκη: ‘Ετοιμο το master plan του ΟΛΘ

δημοσιεύτηκε:

Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2016 αναμένεται να εγκριθεί το master plan του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας, Δημήτρη Μακρή, που προέκυψε από τη συνάντηση που είχε με τους φορείς της συμπρωτεύουσας.

Τον Ιανουάριο 2016 προβλέπεται να κατατεθεί ο φάκελος του 25ετούς προγραμματικού σχεδίου ανάπτυξης προς έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας.

Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Μακρής ανέφερε ότι «Στο master plan προσδιορίζονται οι χρήσεις και οι όροι δόμησης εντός λιμενικής ζώνης. Ενώ ο λιμένας της Θεσσαλονίκης είναι το πρώτο μεγάλο λιμάνι που προετοιμάζεται να υποβάλει προς έγκριση master plan με βάση το νόμο 4150/2013».

«Στο πρώτο στάδιο έγινε πλήρης καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και αποτύπωση του σχεδίου ανάπτυξης του λιμένος, στην οποία ελήφθησαν υπόψη οι απόψεις φορέων και πελατών της ΟΛΘ ΑΕ. Με την ολοκλήρωση της διαβούλευσης με τους φορείς και τις δημόσιες υπηρεσίες, ο φάκελος του master plan θα υποβληθεί τον Ιανουάριο στις αρμόδιες υπηρεσίες […] Παράλληλα, εξάλλου, εκπονείται και το business plan, το οποίο θα εξειδικεύει το ύψος των επενδύσεων για την πενταετία 2016 – 2020», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Η μελετητική ομάδα που έχει αναλάβει το master plan της ΟΛΘ ΑΕ  περιλαμβάνει τις ακόλουθες βασικές στρατηγικές επενδύσεις:

Επέκταση του κρηπιδώματος 26 του 6ου προβλήτα για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων μεγαλύτερου βάθους -16m και για την αύξηση της δυναμικότητας του ΣΕΜΠΟ, ώστε να εξυπηρετεί το προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο περίπου 1,4 εκατ. TEUs.

Επέκταση του κρηπιδώματος 24 της 6ης προβλήτας για τη δημιουργία κρηπιδωμάτων μεγαλύτερου βάθους -16m και την ανάπτυξη νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, ώστε να εξυπηρετεί την προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση ξηρού χύδην φορτίου περίπου 8 εκατ. τόνων.

Διαμόρφωση της προβλήτας 2 ως σύγχρονης τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας, για υπηρεσίες λιμένα αφετηρίας (Home Port) και για υπηρεσίες διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων (Transit), με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 150.000 επιβατών ετησίως.

Ενοποίηση των προβλητών 4 και 5 για τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου σε έκταση προβλήτας, που θα διαθέτει στο μέτωπο νέο κρηπίδωμα μεγαλύτερου βάθους -15m. Η νέα προβλήτα θα λειτουργεί ως Πολυχρηστικός Τερματικός Σταθμός (Multipurpose Terminal) με κυριότερη δραστηριότητα την εξυπηρέτηση Γενικού Φορτίου (steel products, κ.α.). Θα μπορεί να εξυπηρετεί προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση γενικού φορτίου μεγαλύτερη των 1 εκατ. τόνων.

Αξιοποίηση της λιμενολεκάνης μεταξύ της 1ης και 2ης προβλήτας για τη δημιουργία υδατοδρομίου και τουριστικού καταφυγίου μεγάλων τουριστικών σκαφών (mega yachts).

Ανακαίνιση του διατηρητέου κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού (πρώην Τελωνείου) του Λιμένα Θεσσαλονίκης και αξιοποίησή του ως χώρου πολλαπλών χρήσεων συνδεδεμένων με την επιβατική και τουριστική δραστηριότητα του Λιμένα, καθώς και με τις πολιτιστικές και κοινωνικές δραστηριότητες της πόλης.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.