share

Εφιάλτης η γραφειοκρατία για τις ελληνικές επιχειρήσεις

δημοσιεύτηκε:

Της Αργυρώς Μαυρούλη

Αντιμέτωπες με το τέρας της γραφειοκρατίας εξακολουθούν να βρίσκονται ακόμη και σήμερα οι ελληνικές επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να χάνουν πολύτιμες εργατοώρες από την περαιτέρω ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα τους. 

 

Η αξιολόγηση

Όπως προκύπτει από την έρευνα του 4hr.gr, οι υπηρεσίες των εφοριών, του υπουργείου Εργασίας, του  ΙΚΑ, του ΟΑΕΔ και του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας αξιολογήθηκαν από 4,9 έως 5,4 με άριστα το 10.

Οι Επιθεωρήσεις Εργασίας αξιολογούνται με θετικότερα σχόλια σε σχέση με την επάρκεια των γνώσεων και το ζήλο των υπαλλήλων τους ενώ ακολουθούν το ΙΚΑ και ο ΟΑΕΔ.

Οι Έλληνες επιχειρηματίες διαπιστώνουν ότι οι καθημερινές συναλλαγές τους με δημοσίους οργανισμούς αποτελούν τροχοπέδη για την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων τους σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την οικονομία και το επιχειρείν.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 15 μέχρι τις 30 Ιουνίου 2014 με τη μορφή ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου που στάλθηκε σε επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 35 άτομα. Συμμετείχαν 250 στελέχη ανθρώπινου δυναμικού από τον ιδιωτικό τομέα κυρίως από τις περιοχές Αττικής και Θεσσαλονίκης.

 

Οι εφορίες «πρωταθλήτριες»

Οι αρνητικές αξιολογήσεις  κυμαίνονται σε πολύ υψηλά ποσοστά, μεταξύ 59% και 73% και πρωταθλητές αναδεικνύονται οι υπάλληλοι στις Εφορίες (73%) και τις Επιθεωρήσεις Εργασίας (70%).

Η εφορία αναδείχθηκε ως η πλέον χρονοβόρα για τις επιχειρήσεις, καθώς δαπανώνται οι περισσότερες ανρθωποημέρες ανά μήνα από τις επιχειρήσεις. Με μικρή απόσταση ακολουθεί το ΙΚΑ.

Οι υπάλληλοι των εφοριών  συγκέντρωσαν το  73% των αρνητικών κρίσεων, ως προς την αντικειμενικότητα έναντι των επιχειρήσεων.

Οι θετικές κρίσεις ότι η εφορία έχει βελτιώσει τις υπηρεσίες της έναντι του παρελθόντος υπερτερούν κατά 2% των αρνητικών κρίσεων.

Όμως η γενική εικόνα ελαφράς  βελτίωσης δεν επιβεβαιώνεται από τις επιχειρήσεις με 50 – 99 εργαζόμενους, καθώς οι  αρνητικές κρίσεις στην κατηγορία αυτή υπερτερούν κατά 12% των θετικών κρίσεων.

 

«Βάση» για το υπουργείο Εργασίας

Το υπουργείο Εργασίας αξιολογείται κατά μέσο όρο με το βαθμό 5, δηλαδή υπερέχει μόνο της Εφορίας και οι αρνητικές αξιολογήσεις είναι σημαντικά περισσότερες από τις θετικές σε σχέση με τους άλλους οργανισμούς.

Οι υπάλληλοι του συγκεντρώνουν επίσης τη χαμηλότερη βαθμολογία κατά μέσο όρο 5,3 – μαζί με τους υπαλλήλους της Εφορίας.

Κάτω από τη βάση του 5 αξιολογούνται το επίπεδο οργάνωσης του υπουργείου Εργασίας (4,8) και η ταχύτητα εξυπηρέτησης (4,7).

Οι αρνητικές αξιολογήσεις ανέρχονται στο 56%. Η επάρκεια γνώσεων των υπαλλήλων του βαθμολογείται με 5,7 ενώ ο ζήλος των υπαλλήλων με 4,8.

Οι αρνητικές αξιολογήσεις ως προς το ζήλο φθάνουν το 52%.

 

Πάνω από τη «βάση» το ΙΚΑ

Το ΙΚΑ αξιολογήθηκε με 5,2, με τις  αρνητικές αξιολογήσεις του επιπέδου οργάνωσης του ΙΚΑ και του ζήλου των υπαλλήλων να φθάνουν το 52%.

Περισσότερες θετικές αξιολογήσεις συγκεντρώνει η επάρκεια γνώσεων των υπαλλήλων (34%) και το επίπεδο εξυπηρέτησης (29%).

Η μέση αξιολόγηση του ΙΚΑ με 5,2 τον κατατάσσει μετά τις Επιθεωρήσεις Εργασίας (5,4) και τον ΟΑΕΔ (5,3).

Οι θετικές κρίσεις για τη βελτίωση των υπηρεσιών του ΙΚΑ έναντι του παρελθόντος υπερτερούν κατά 7% των αρνητικών, όμως η γενική εικόνα βελτίωσης αναιρείται για τις επιχειρήσεις που απασχολούν έως 50 εργαζόμενους.

Το 63% αυτών των επιχειρήσεων δηλώνουν ότι οι υπηρεσίες του ΙΚΑ χειροτέρεψαν έναντι του παρελθόντος.

 

Στη δεύτερη θέση ο ΟΑΕΔ

Οι υπηρεσίες του ΟΑΕΔ με 5,3  κατατάσσονται στη δεύτερη θέση μεταξύ των οργανισμών που αξιολογήθηκαν. 

Τις περισσότερες θετικές αξιολογήσεις συγκεντρώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης (31%) και η επάρκεια γνώσεων των υπαλλήλων (27%).

Τις περισσότερες αρνητικές αξιολογήσεις συγκεντρώνουν το επίπεδο οργάνωσης (50%), ο ζήλος των υπαλλήλων (49%) και η ταχύτητα εξυπηρέτησης (45%).

Οι υπάλληλοι του ΟΑΕΔ αξιολογούνται συνολικά θετικότερα από τους υπαλλήλους των άλλων οργανισμών.

 

Υψηλή βαθμολογία στις Επιθεωρήσεις Εργασίας

Οι Επιθεωρήσεις Εργασίας συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολόγηση και ως υπηρεσίες με 5,4 και ως υπάλληλοι με 5,7.

Οι σχετικά καλύτερες αξιολογήσεις αφορούν την επάρκεια γνώσεων (6,1) και το επίπεδο εξυπηρέτησης (5,9), ενώ οι σχετικά χειρότερες  αφορούν το επίπεδο οργάνωσης (5,0), την ταχύτητα εξυπηρέτησης (5,3) και το ζήλο (5,3).

 

Ο σκοπός της έρευνας
«Σκοπός της έρευνας ήταν να αποτυπωθεί η γνώμη που έχουν τα στελέχη διεύθυνσης ανθρώπινου δυναμικού για την ωφελιμότητα, την ταχύτητα, την αντικειμενικότητα, την επάρκεια των δημόσιων Υπηρεσιών και των υπαλλήλων με τους οποίους έχουν συχνή επαφή.

Επιθυμούμε να εντοπίσουμε προβληματικά σημεία αλλά και σημεία προόδου ώστε, αν υπάρχει βούληση, να αντιμετωπισθούν τα προβληματικά σημεία και να ενισχυθούν τα θετικά» δήλωσε ο Επιστημονικός Διευθυντής του 4hr.gr, Διδάκτωρ του Εργατικού Δικαίου, Γιάννης Τουτζιαράκης.

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.