Quantcast
Aνατιμήσεις προϊόντων: Γιατί ένα νέο lockdown θα μας... σώσει - enikonomia.gr
share

Aνατιμήσεις προϊόντων: Γιατί ένα νέο lockdown θα μας… σώσει

δημοσιεύτηκε:

Μια αναστολή των δραστηριοτήτων το ερχόμενο φθινόπωρο είναι αυτή που ενδεχομένως να περιορίσει τις αρνητικές συνέπειες της αύξησης του μεταφορικού κόστους, των διεθνών τιμών των πρώτων υλών και πιθανών ελλείψεων σε κάποια προϊόντα, όπως επισημαίνει ο εμπορικός κόσμος, σύμφωνα με την εφημερίδα “Καθημερινή”. Και αυτό διότι μια νέα αναστολή δραστηριοτήτων αφενός θα οδηγήσει εκ νέου σε μείωση της ζήτησης και αφετέρου σε αποκλιμάκωση των πληθωριστικών πιέσεων που παρατηρούνται σήμερα παγκοσμίως.
Η κατάσταση στην ελληνική αγορά
Για την ώρα η κατάσταση στην ελληνική αγορά θεωρείται σε γενικές γραμμές διαχειρίσιμη καθώς η μειωμένη ζήτηση σε διαρκή καταναλωτικά αγαθά το προηγούμενο διάστημα είχε ως συνέπεια την ύπαρξη επαρκών αποθεμάτων για μερικούς μήνες ακόμη .Οι θερινές εκπτώσεις που αναμένεται να ξεκινήσουν στις 12 Ιουλίου και να ολοκληρωθούν στο τέλος Αυγούστου θα δώσουν ευκαιρία για τη ρευστοποίηση αποθεμάτων που σε ορισμένους κλάδους του λιανεμπορίου όπως αυτοί της ένδυσης -υπόδησης και μεγάλων οικιακών συσκευών είναι σημαντικά. Ήδη αρκετοί λιανέμποροι και χονδρέμποροι αναζητούν ή έχουν ήδη βρει εναλλακτικούς προμηθευτές για κάποια προϊόντα.Ανάλογες κινήσεις έχουν γίνει και και από τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην εμπορία επίπλων ,ξενοδοχειακού κλάδου , ειδών νοικοκυριού όπως επισημαίνουν στην εφημερίδα Καθημερινή υψηλόβαθμα στελέχη επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους παραπάνω κλάδους καθώς και στην κατηγορία cash and carry . Βεβαίως η μη ικανοποιητική με βάση τουλάχιστον τις αρχικές προσδοκίες , πορεία του τουρισμού μειώνει σημαντικά την πιθανότητα μεγαλύτερων ελλείψεων , τουλάχιστον κατά τη θερινή περίοδο .Δεδομένου από την άλλη θεωρούνται οι ανατιμήσεις από το Σεπτέμβριο και έπειτα καθώς οι νέες παραγγελίες έχουν γίνει στην πλειονότητα τους σε αρκετά υψηλότερες τιμές
Οι αλλαγές
Στη παρούσα φάση στην ελληνική αγορά οι όποιες ελλείψεις αντιμετωπίζονται με αλλαγή του προϊόντος μείγματος των εταιρειών . Για παράδειγμα, μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών αποφάσισε να σταματήσει να εισάγει από την Κίνα κάποια ψυγεία χαμηλής τιμής καθώς το μεταφορικό κόστος καθιστούσε ασύμφορη την εν λόγω εισαγωγή. “Εάν φέρναμε τα ψυγεία αυτά που πρόκειται , μάλιστα για ογκώδη προϊόντα και επομένως καταλαμβάνουν πολύ χώρο στα κοντέινερ -δηλαδή πρέπει να πληρώσουμε πολλά κοντέινερ -στη συνέχεια δεν θα είχαμε πραγματικές επιλογές: ή θα έπρεπε να μετακυλίσουμε το αυξημένο κόστος στη λιανική , καθιστώντας στην ουσία το προϊόν μη ανταγωνιστικό ή να απορροφήσουμε το κόστος αυτό , έχοντας απώλεια εσόδων και κερδών και μάλιστα από ένα προϊόν μη ανταγωνιστικό ή να απορροφήσουμε το κόστος αυτό έχοντας απώλεια εσόδων και κερδών και μάλιστα από ένα προϊόν που δεν θεωρείται υψηλής προστιθέμενης αξίας”, δηλώνει χαρακτηριστικά ανώτατο στέλεχος της αλυσίδας.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.