Quantcast
ΑΑΔΕ: Ο αλγόριθμος που... αποκαλύπτει τους φοροφυγάδες - Από "κόσκινο" οι κινήσεις influencer και celebrities στα social media - enikonomia.gr
share

ΑΑΔΕ: Ο αλγόριθμος που… αποκαλύπτει τους φοροφυγάδες – Από “κόσκινο” οι κινήσεις influencer και celebrities στα social media

δημοσιεύτηκε:

Από “κόσκινο” περνούν οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ φορολογικές υποθέσεις που αφορούν μεταξύ άλλων σε influencers, celebrities, μοντέλα αλλά και όσους πωλούν προϊόντα και υπηρεσίες μέσω των λογαριασμών τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (όπως στο Facebook, στο TikTok) προκειμένου να εντοπιστούν περιπτώσεις που δεν εκδίδουν νόμιμα παραστατικά, δηλαδή αποδείξεις λιανικών πωλήσεων ή τιμολόγια.

Ο έλεγχος γίνεται μέσω ενός ειδικού αλγόριθμου της Εφορίας ο οποίος κάνει αυτοματοποιημένες  διασταυρώσεις αναφορικά με την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας, τα εισοδήματα που δηλώνονται ή τα τεκμήρια διαβίωσης.

Επίσης επισημαίνεται πως με τη βοήθεια αυτού του λογισμικού ο φοροελεγκτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ μπορεί να προχωρήσει  στο «σάρωμα» των κινήσεων των τραπεζικών λογαριασμών των φυσικών προσώπων και να ξεχωρίσει τις περιπτώσεις εκείνες όπου τα ποσά των πρωταρχικών καταθέσεων είναι πολύ  υψηλότερα σε σχέση με τα εισοδήματα που έχουν συμπεριλάβει οι  πολίτες αυτοί στις φορολογικές δηλώσεις των ιδίων ετών.

Ουσιαστικά η Εφορία ελέγχει τον κάθε «προωθητή» ως φυσικό πρόσωπο αλλά και για το εάν έχει στην κατοχή του κάποια ατομική επιχείρηση ή εάν έχει μερίδιο  σε κάποια άλλη εταιρία .

Συνήθως, τα κρυμμένα έσοδα συνδέονται με ύπαρξη ηλεκτρονικού καταστήματος, όπου ελέγχονται διάφορα στοιχεία, όπως έσοδα, οι παραδόσεις αντικειμένων ή υπηρεσιών κλπ. 

Η μέθοδος  

Ο φοροελεγκτικός μηχανισμός της ΑΑΔΕ για να εντοπίσει τους ψηφιακούς φοροφυγάδες χρησιμοποιεί την παρακάτω μέθοδο. Αναλυτικά, η ΑΑΔΕ:

  • Ελέγχει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυρίων των προσώπων που έχουν εκατοντάδες χιλιάδες followers σε Instagram, Facebook και Tik Tok και που διαφημίζουν μεταξύ άλλων όπως ρούχα, παπούτσια κλπ.
  • Ερευνά εάν οι influencers έχουν συνεργασίες με επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ή είναι μέτοχοι σε αυτές και αναλαμβάνουν την προώθηση και την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών.
  • Ελέγχει κάθε επιχειρηματική , εμπορική πράξη που συντελείται μέσω διαδικτύου.

Πάντως μια  από τις πιο συνηθισμένες πρακτικές  που εφαρμόζουν οι παραβάτες είναι ότι δηλώνουν μόνο ένα τηλέφωνο , δέχονται μόνο ηλεκτρονικές παραγγελίες και δεν αναφέρουν φυσική διεύθυνση στο site ή στον λογαριασμό τους στα social media.

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.