Quantcast
Αναγνωστόπουλος: Το καλάθι του νοικοκυριού δημιουργεί ανταγωνισμό - Τι είπε για τις ανατιμήσεις - enikonomia.gr
share

Αναγνωστόπουλος: Το καλάθι του νοικοκυριού δημιουργεί ανταγωνισμό – Τι είπε για τις ανατιμήσεις

δημοσιεύτηκε:

Για το θέμα των ανατιμήσεων στα τρόφιμα, αλλά και για το καλάθι του νοικοκυριού μίλησε σήμερα μεταξύ άλλων ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος στην τηλεοπτική εκπομπή του Open “Ανοιχτή επικοινωνία”.

«Οι τιμές στα τρόφιμα θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν, αλλά με πιο λελογισμένο τρόπο μέχρι να φτάσουν σε ένα σημείο πλήρους αποκλιμάκωσης. Δηλαδή δεν θα μπορούν να αυξηθούν περαιτέρω οι τιμές και ο πληθωρισμός ουσιαστικά θα αποσυρθεί και θα έχουμε κάποιες περιορισμένες μειώσεις τιμών στα τρόφιμα αλλά αυτό θα αφορά μια πολιτική περίοδο αρκετών μηνών από σήμερα και εφόσον πηγαίνουν τα πράγματα όπως πάνε σήμερα», σημείωσε.

Στην συνέχεια ρωτήθηκε πώς θα αντιμετωπιστεί η ακρίβεια αυτή. «Η κυβέρνηση όπως και οι υπόλοιπες κυβερνήσεις στον κόσμο αντιμετωπίζουν την κατάσταση αυτή προσπαθώντας να φροντίσει πρωτίστως αυτούς που έχουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες. Δεν υπάρχει κανένα οικονομικό μέτρο, δημοσιονομικό μέτρο στη διάθεση των κρατών της Ένωσης, αλλά κανένα κράτος ούτε και η Ελλάδα μπορεί να μηδενίσει τον πληθωρισμό ή να τον περιορίσει απόλυτα. Μπορεί όμως να βοηθήσει τους πιο αδύναμους καταναλωτές, αυτούς που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη και πλήττονται από τις ανατιμήσεις», απάντησε.

«Για αυτό η κυβέρνηση έχει επιδοτήσει τους λογαριασμούς ρεύματoς όπου χρειαζόταν και όπου χρειάζεται ακόμα. Υπάρχει το market pass το οποίο επίσης θα ξεκινήσει από τον Φεβρουάριο, δηλαδή επιδότηση λογαριασμών στα σούπερ μάρκετ και παράλληλα υπάρχουν δημοσιονομικά μέτρα  όπως το καλάθι του νοικοκυριού», συμπλήρωσε.

Το καλάθι του νοικοκυριού δημιουργεί ανταγωνισμό

«Το καλάθι του νοικοκυριού είναι ένα σύστημα ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων και δεν αφορά μόνο τα προϊόντα που βρίσκονται μέσα στο καλάθι», ισχυρίστηκε και πρόσθεσε πως «το καλάθι δημιουργεί ανταγωνισμό. Οπότε αυτοί που είναι εκτός καλαθιού, σε πολλές περιπτώσεις για να μην χάσουν μερίδιο αγοράς  προσπαθούν να ανταγωνιστούν τα προϊόντα εντός καλαθιού. Αυτό ουσιαστικά οδηγεί σε ορισμένες περιπτώσεις να έχουν και χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα .Όμως  αυτό δεν είναι κάτι κακό για τον καταναλωτή», είπε.

Για το θέμα του καλαθιού του νοικοκυριού μίλησε και ο Πρόεδρος ένωσης εργαζομένων καταναλωτών Ελλάδος της ΓΣΕΕ, Απόστολος Ραυτόπουλος  στην τηλεοπτική εκπομπή του Open “Ανοιχτή επικοινωνία“.  Υπάρχουν προϊόντα που δεν είναι στο καλάθι του νοικοκυριού και είναι πιο φθηνά από αυτά που είναι σε αυτό, είπε και ανέφερε πως «ο Ιανουάριος είναι ο 19 μήνας  των ανατιμήσεων των τροφίμων. Αυτό το οποίο υπάρχει είναι πως σε περίπου 538 προϊόντα έχει μειωθεί το περιεχόμενο. «Πρόκειται για προϊόντα διατροφής, για προϊόντα πρώτης ανάγκης, για σκόνες πλυντηρίων, για σαμπουάν, για σαπούνια, για αφρόλουτρα, για ψωμί του τοστ, για πάρα πολλά προϊόντα τα οποία μπαίνουν στην καθημερινότητα του κάθε νοικοκυριού»,  τόνισε και ανέφερε σε ποια προϊόντα έγιναν ανατιμήσεις τους δύο τελευταίους μήνες του 2022.

«Τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο του 2022 υπήρξαν ανατιμήσεις από 4,5% έως και 24% στα προϊόντα τα οποία στην συντριπτική τους  πλειοψηφία βρίσκονται στο καλάθι του νοικοκυριού. Για παράδειγμα τα προϊόντα ντομάτας αυξήθηκαν 15%, το ελαιόλαδο 9%, ο στιγμιαίος καφές 24 %, τα δημητριακά 8%, το ρύζι  6%, οι ζωοτροφές 6%, ο καφές ελληνικός 11% ,το ζαμπόν 14 %, προϊόντα βρώμης 10%, τα ζυμαρικά 10 %. Αυτά είναι προϊόντα που αυξήθηκαν κατά τη διαδικασία του καλαθιού του νοικοκυριού.

Πρώτα μειώθηκε το περιεχόμενο αυτών των προϊόντων προκειμένου να συγκρατηθούν οι τιμές και μετά έγιναν οι ανατιμήσεις. Οι αλυσίδες που συμμετέχουν στο καλάθι του νοικοκυριού είχαν αυξήσεις στα προϊόντα τους  την τελευταία εβδομάδα του έτους, 28 Δεκεμβρίου 2022 έως και τις 3 Ιανουαρίου , 4 Ιανουαρίου έως και 10 Ιανουαρίου. Αλλά αυξήσεις υπάρχουν στα προϊόντα  και αυτήν την εβδομάδα που διανύουμε, από τις 11 Ιανουαρίου έως και τις 17 Ιανουαρίου», επεσήμανε.

Σούπερ μάρκετ: Σε ποια προϊόντα θα γίνουν ανατιμήσεις το Σάββατο

Σε νέες ανατιμήσεις προϊόντων θα προχωρήσει το Σάββατο αλυσίδα καταστημάτων, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του Alpha. Αναλυτικά:

  • Συσκευασία εμφιαλωμένου νερού οικογενειακής συσκευασίας: Θα αυξηθεί η τιμή κατά  8,6%
  • Παρθένο ελαιόλαδο: Θα σημειώσει μια αύξηση της τάξεως του 20,4%
  • Αναψυκτικά: Σε ορισμένα θα γίνει μια αύξηση της τάξεως του 8,6%
  • Οινοπνευματώδη, κρασιά, ουίσκι, βότκα: Θα αυξηθούν οι τιμές τους έως και 15%

Επίσης το ίδιο ρεπορτάζ αναφέρει πως νέες αυξημένες τιμές στα προϊόντα θα δουν οι καταναλωτές:

  • σε τυποποιημένο ψωμί
  • σε πραλίνα
  • σε κρασί
  • σε μπύρα
  • σε ξηρούς καρπούς
  • και σε αλκοολούχα ποτά

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.