Quantcast
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ποια βασικά προϊόντα μπαίνουν στο στόχαστρο και γιατί - enikonomia.gr
share

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ποια βασικά προϊόντα μπαίνουν στο στόχαστρο και γιατί

δημοσιεύτηκε:

Στο μικροσκόπιο της  Επιτροπής Ανταγωνισμού φαίνεται πως μπαίνουν όχι μόνο τα πλυντήρια ρούχων, αλλά και τέσσερα βασικά προϊόντα.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα “Καθημερινή”, η Αρχή θα χαρτογραφήσει τις συνθήκες ανταγωνισμού στην αγορά αυτή, αλλά και στις αγορές του φρέσκου γάλακτος, του βρεφικού γάλακτος, του τυριού και του αγελαδινού γιαουρτιού.

Στόχος της χαρτογράφησης στα προϊόντα αυτά είναι η Επιτροπή Ανταγωνισμού να εμβαθύνει την έρευνα που ξεκίνησε σε σειρά προϊόντων κατόπιν και της σύστασης ομάδας κρούσης σούπερ μάρκετ, που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο 2021, λαμβάνοντας υπόψη και τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά, λόγω της σημαντικής αύξησης τιμών σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, της μεταβολής στις συνήθειες των καταναλωτών και των μέτρων που έχουν υιοθετηθεί από την Πολιτεία.

Η έρευνα

Αξιοσημείωτο είναι δε,  σύμφωνα με την έρευνα  αυτή και με βάση τα επικαιροποιημένα στοιχεία της, πως  στον κλάδο των απορρυπαντικών τη μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ έχουν δύο προμηθευτές, στα γιαούρτια κυρίως ένα σούπερ μάρκετ και ένας προμηθευτής, στα τυριά κυρίως ένας προμηθευτής.

Πέραν των παραπάνω, καθοριστικής σημασίας για τον εντοπισμό αντιανταγωνιστικών πρακτικών αποδεικνύεται η πλατφόρμα ανώνυμης πληροφόρησης (whistleblowing) την οποία εγκαινίασε το 2021 η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Ε.Α.).

Οι υποθέσεις

Σύμφωνα με την Ε.Α. η αύξηση των προς έναρξη υποθέσεων (68 τον Δεκέμβριο του 2022) οφείλεται κυρίως στη λειτουργία της εν λόγω πλατφόρμας. Την ίδια ώρα οι υποθέσεις που είχαν ανοίξει ήταν 15 και οι υποθέσεις που είχαν κληρωθεί σε εισηγητή 2. Σημειώνεται ότι οι κληρωμένες υποθέσεις σε εισηγητή έχουν χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσής τους, τους 5 μήνες με δυνατότητα παράτασης 2 μηνών.

Συνολικά το 39% των υποθέσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού στο τέλος του 2022 αφορούσε καταγγελίες (σε αυτές συμπεριλαμβάνονται και αυτεπάγγελτες έρευνες που ξεκίνησαν ύστερα από καταγγελίες), το 37% αυτεπάγγελτες έρευνες και έρευνες, το 7% συγκεντρώσεις, το 3% κλαδικές μελέτες και το 14% λοιπές κατηγορίες (σε αυτές συμπεριλαμβάνονται και τα μηνύματα στην πλατφόρμα ανώνυμης πληροφόρησης, καθώς και οι κανονιστικές παρεμβάσεις).

 

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.