Quantcast
ΦΠΑ στα τρόφιμα: Γιατί η Ελλάδα δεν μπορεί να εφαρμόσει το μοντέλο της Ισπανίας - Το παράδειγμα του Σταϊκούρα - enikonomia.gr
share

ΦΠΑ στα τρόφιμα: Γιατί η Ελλάδα δεν μπορεί να εφαρμόσει το μοντέλο της Ισπανίας – Το παράδειγμα του Σταϊκούρα

δημοσιεύτηκε:

Για το εάν η Ελλάδα πιέζεται να μειώσει ή να μηδενίσει τον ΦΠΑ στα  βασικά καταναλωτικά αγαθά, όπως έχει κάνει η Ισπανία ρωτήθηκε σήμερα κατά τη συνέντευξη που παραχώρησε στο MEGA ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.

«Όχι, καθόλου» ,απάντησε ο κ. Σταϊκούρας και εξήγησε γιατί δεν μπορεί να γίνει αυτό. «Η οικονομική πολιτική δεν γίνεται με ένα μέτρο, αλλά γίνεται με συνδυασμό πολλών μέτρων. Η Ελλάδα μειώνει φόρους, κατήργησε την εισφορά αλληλεγγύης. Τις τελευταίες ημέρες ήρθα σε επαφή με δημοσίους υπαλλήλους που για πρώτη φορά είδαν μόνιμη αύξηση των απολαβών τους, στο εξωτερικό αυτό δεν έγινε. Είχαμε και έχουμε τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, 4 ποσοστιαίες μονάδες, αυτό στο εξωτερικό δεν έγινε. Έχουμε την επιδότηση και το επίδομα του πετρελαίου θέρμανσης. Αυτές τις ημέρες 190 εκατ. ευρώ πιστώθηκαν σε 1 εκατ. συμπατριώτες μας, αυτά τα μέτρα δεν έγιναν στο εξωτερικό», σημείωσε.

Γιατί δεν μειώνεται ή δεν μηδενίζεται ο ΦΠΑ στο λάδι, στο ψωμί και στο γάλα

Στη συνέχεια ρωτήθηκε γιατί δεν μειώνεται/ μηδενίζεται ο ΦΠΑ στο λάδι, στο ψωμί και στο γάλα. «Η παροχή βοήθειας στους πολίτες είναι συνδυασμός πολλών μέτρων και βάζω σε αυτά και την επιδότηση του ρεύματος που είναι υψηλότερη στην Ελλάδα σε σχέση με την Ισπανία. Άρα όταν βοηθάς έναν πολίτη το αξιολογείς αυτό ως κυβέρνηση στο σύνολο των μέτρων και όχι σε ένα μέτρο» απάντησε και αναφέρθηκε στο θέμα των τροφίμων.

«Στα τρόφιμα έχει κάνει μία επιλογή η κυβέρνηση. Η επιλογή αυτή είναι να φορολογήσει τα διυλιστήρια και το ποσό αυτό τα 650 εκατομμύρια, να δοθούν στους καταναλωτές, στο πορτοφόλι των πολιτών. Έτσι μία τετραμελής οικογένεια θα παίρνει 52 ευρώ το μήνα. Εάν μειώναμε τον ΦΠΑ κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες η ωφέλεια θα ήταν 36 ευρώ, θα ήταν μικρότερη βοήθεια και δεν θα ήταν βέβαιο ότι θα κατέληγε στον καταναλωτή, καθώς μπορεί να χανόταν στην εφοδιαστική αλυσίδα. Συνεπώς η βοήθεια που δίνεται είναι στοχευμένη:

  • Πρώτον, σε αυτούς που έχουν περισσότερη ανάγκη – όχι οριζόντια και σε αυτούς που έχουν μικρότερη ανάγκη.
  • Δεύτερον, καταλήγει στον καταναλωτή -γιατί μπαίνει στο πορτοφόλι του πολίτη. Σας θυμίζω ότι πρόσφατα μειώσαμε τον ΦΠΑ στην εστίαση. Είδατε κάποια διαφορά εσείς;
  • Εις γνώση μας αυτό χάθηκε στην εφοδιαστική αλυσίδα, για να στηρίξουμε τις μικρομεσαίες και τις μικρές επιχειρήσεις στην εστίαση στην περίοδο του κορονοϊού», σημείωσε και ανέφερε ένα σχετικό παράδειγμα: μειώθηκε ο ΦΠΑ στον καφέ, ωστόσο η μείωση αυτή χάθηκε στην εφοδιαστική αλυσίδα.
  • Και τρίτον, το δημοσιονομικό κόστος των μέτρων που εισηγείται η αξιωματική αντιπολίτευση (καύσιμα, μείωση του ειδικού φόρου στα κατώτατα όρια και το ΦΠΑ κατά 7 ποσοστιαίες  μονάδες είναι 3,5 δισ. ευρώ το έτος που σημαίνει ότι η Ελλάδα το 2023 θα επιστρέψει σε σημαντικά πρωτογενή ελλείματα που πρέπει να το αποφύγουμε».

Γιατί δεν μειώνεται ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στα καύσιμα

Στην ερώτηση γιατί δεν μειώνεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στα καύσιμα, ο υπουργός είπε:  «Θα μπορούσαμε να κάνουμε πολλά διαφορετικά. Το θέμα είναι τι δημοσιονομικό περιθώριο έχεις και τι επιλογές έχεις  κάνει ως κυβέρνηση για να στηρίξεις τον πολίτη. Στα καύσιμα για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα δίναμε το fuel pass 1, fuel pass 2, δίναμε επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης και δίνουμε πολύ γενναία επιδότηση στο πετρέλαιο θέρμανσης».

Δείτε παρακάτω το σχετικό ΒΙΝΤΕΟ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.