Quantcast
Ψηφιακό δελτίο αποστολής και ψηφιακό πελατολόγιο: Όλες οι νεότερες πληροφορίες - enikonomia.gr
share

Ψηφιακό δελτίο αποστολής και ψηφιακό πελατολόγιο: Όλες οι νεότερες πληροφορίες

δημοσιεύτηκε:

Εντός της εβδομάδα αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο της υπουργικής απόφασης για το ψηφιακό δελτίο αποστολής προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της φοροδιαφυγής. Το εν λόγω ψηφιακό δελτίο αποστολής θα εκδίδεται μέσω της πλατφόρμας της ΑΑΔΕ” myDATA” και όλα τα στοιχεία των συναλλαγών θα διαβιβάζονται στην Αρχή  τα οποία θα έχουν στη διάθεση τους οι ελεγκτικές αρχές.

Τι είναι το ψηφιακό δελτίο αποστολής

Ουσιαστικά το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο θα παρακολουθεί τα προϊόντα που διακινούνται.  Και με αυτόν τον τρόπο οι ελεγκτές θα γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο  το είδος, τον όγκο, την αξία, τον τρόπο και τον προορισμό ενός φορτίου.  Αυτό θα αφορά κυρίως στα αγροτικά προϊόντα και στα οικοδομικά υλικά  καθώς σε αυτά εντοπίζονται εκτεταμένα κρούσματα φοροδιαφυγής. Σημειώνεται δε πως με τα χειρόγραφα δελτία είχαν εντοπισθεί περιπτώσεις όπου άλλα προϊόντα ανέγραφε το δελτίο αποστολής και άλλα μεταφέρονταν.

Το ψηφιακό πελατολόγιο

Επίσης το 2024 αναμένεται να έχει στα χέρια του  ο φοροελεγκτικός μηχανισμός το ψηφιακό πελατολόγιο. Με τον τρόπο αυτόν οι ελεγκτικές αρχές θα ανιχνεύουν τις εισπράξεις των  ελεύθερων επαγγελματιών και θα τις διασταυρώνουν με τις φορολογικές τους δηλώσεις προκειμένου να εντοπίζουν τα αδήλωτα εισοδήματα.

Μάλιστα το μέτρο αυτό θα εφαρμοστεί αρχικά από τις εταιρείες Catering και τις επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων και σε μεταγενέστερο χρόνο αυτό αναμένεται να επεκταθεί και σε ελεύθερους επαγγελματίες που τηρούσαν στο παρελθόν πρόσθετα βιβλία και τα οποία καταργήθηκαν το 2013 όπως γιατροί, φυσικοθεραπευτές-αισθητικοί, γυμναστήρια, οίκοι ευγηρίας, πάρκινγκ, συνεργεία και επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων και φροντιστήρια.

Η λειτουργία

Με το σύστημα αυτό οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα πρέπει να τηρούν το ψηφιακό πελατολόγιο το οποίο θα είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και θα συγκρίνεται με το προφίλ στην Εφορία. Ουσιαστικά αυτό είναι ένα λογιστικό πρόγραμμα το οποίο  θα είναι ανοιχτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis.

O στόχος του μέτρου είναι να μην παραβιάζονται τα δεδομένα του ελεύθερου επαγγελματία αλλά ούτε και να αλλοιώνονται. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στην πλατφόρμα του MyData. Εάν όμως  διαπιστώνεται σε μια επαγγελματική εγκατάσταση ότι  δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε  αυτό θα σημαίνει «καμπανάκι» για επιτόπιους ελέγχους.

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.