Quantcast
Σούπερ μάρκετ: Οι ανατιμήσεις των προϊόντων έφεραν άνοδο του τζίρου τον Ιανουάριο - enikonomia.gr
share

Σούπερ μάρκετ: Οι ανατιμήσεις των προϊόντων έφεραν άνοδο του τζίρου τον Ιανουάριο

δημοσιεύτηκε:

Οι ανατιμήσεις των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ λόγω πληθωρισμού έφεραν άνοδο του τζίρου στις επιχειρήσεις του κλάδου τον Ιανουάριο του 2023.

Αυτό συνέβη παρόλο που οι καταναλωτές μείωσαν τις ποσότητες προϊόντων στο καλάθι. Όπως έδειξαν τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών αυξήθηκε κατά 6,9%  τον Ιανουάριο του 2022 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022

Η αύξηση αυτή σχετίζεται με τις ανατιμήσεις που άγγιξαν σχεδόν το 10% και όχι με την άνοδο της ζήτησης. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις τον Ιανουάριο του 2023 διαμορφώθηκε στα 652 εκατ. ευρώ  τον Ιανουάριο του 2023 έναντι 610 εκατ. ευρώ  που ήταν τον Ιανουάριο του 2022.

Την ίδια χρονική περίοδο η αξία των πωλήσεων ήταν αυξημένη κατά 7% σε σύγκριση με τον  Ιανουάριο του 2022  ενώ  καταγράφηκε μείωση του  όγκου πωλήσεων κατά 2,5%. Σημειώνεται ότι η πτώση στους όγκους τον Ιανουάριο «συγκρατήθηκε» από το γεγονός ότι τον ίδιο μήνα του 2022  δεν υπήρξαν  έντονες χιονοπτώσεις που είχαν οδηγήσει (λόγω των αντικειμενικών συνθηκών) σε μειωμένες αγορές για κάποιες ημέρες.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Τη δυναμική τους πορεία  εξακολουθούν να έχουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Συγκεκριμένα το μερίδιο των PL τον Ιανουάριο διαμορφώθηκε στο 17,7%, με τη συγκεκριμένη κατηγορία να «τρέχει» με 21,3%. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η κατηγορία των PL προϊόντων έκλεισε το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης 16,4%. Αντίστοιχα, οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων αυξήθηκαν κατά 24,1%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 29,1% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά κατά 22,3%.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (σ.σ. εξαιρείται η Lidl), από τα στοιχεία της IRI προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων τον Ιανουάριο αυξήθηκε κατά 5,7%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 12,3% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 11,9%. Ωστόσο, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα είναι μειωμένος κατά 2,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς αυξημένος 1,2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά μειωμένος κατά 2,3%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων:

  • στα μη αλκοολούχα ποτά (2,4%),
  • στα αλκοολούχα ποτά (1,9%),
  • στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,2%)
  • και στα είδη ατομικής υγιεινής (1,3%).

Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε:

  • στα συσκευασμένα τρόφιμα (3,2%),
  • στα σνακς (0,3%),
  • στα γαλακτοκομικά (6,7%),
  • στα κατεψυγμένα τρόφιμα ( 8,2%),
  • στα καθαριστικά σπιτιού/απορρυπαντικά (1,3%)
  • και στα άλλα είδη νοικοκυριού (3,2%).

Οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα υπερμάρκετ

Τα στοιχεία του Ιανουαρίου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα υπερμάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται η μεγαλύτερη αύξηση τζίρου τον πρώτο μήνα του έτους (11%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται σε 15,1%. Στα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.) καταγράφεται αύξηση τζίρου 10,5% με το μερίδιό τους να βρίσκεται στο 13,9%.

Αυξήθηκε κατά 6,4% ο τζίρος στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,4%.

Επίσης αύξηση της τάξεως του 5% σημειώθηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 37,6% του συνολικού τζίρου.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.