Quantcast
Βενιάμης: Η φορολογία της εληνικής ναυτιλίας δεν συνιστά κρατική ενίσχυση - enikonomia.gr
share

Βενιάμης: Η φορολογία της εληνικής ναυτιλίας δεν συνιστά κρατική ενίσχυση

δημοσιεύτηκε:

Για
την πορεία των επαφών της ελληνικής κυβέρνησης με την ΕΕ για το φορολογικό
σύστημα της ναυτιλίας ενημερώνει, με εγκύκλιό του που έδωσε σήμερα στη
δημοσιότητα, τα μέλη της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ο πρόεδρός της Θεόδωρος
Βενιάμης.



Ο
πρόεδρος της ΕΕΕ τονίζει ότι στις 21/04/2016 η ελληνική κυβέρνηση απέστειλε
επισήμως την απάντησή της στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στην οποία επισύναψε ως
αναπόσπαστο τμήμα αυτής το σχετικό υπόμνημα της ΕΕΕ στο οποίο γίνεται λόγο για
εσφαλμένη ερμηνεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναφορικά με το φορολογικό πλαίσιο
λειτουργίας της ελληνικής ναυτιλίας, ενώ τονίζεται ότι η χορήγηση των
φορολογικών πλεονεκτημάτων δεν συνιστά κρατική ενίσχυση, αλλά ούτε από αυτή
νοθεύεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των κρατών μελών.



Επίσης
στο υπόμνημα αναφέρεται ότι ακόμη και αν θεωρηθεί ότι υφίσταται κρατική
ενίσχυση, η χορήγηση των φορολογικών πλεονεκτημάτων συνιστά συμβατή ενίσχυση με
το ευρωπαϊκό δίκαιο και τις κατευθυντήριες γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις.



Ειδικότερα
στην εγκύκλιο του προέδρου των εφοπλιστών αναφέρεται ότι από τον Αύγουστο του
2012 η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Competition) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
είχε ξεκινήσει έρευνα περί της συμβατότητας του ελληνικού συστήματος του φόρου
χωρητικότητας πλοίων (tonnage tax) και του ευρύτερου θεσμικού ναυτιλιακού
πλαισίου, με βάση τις Κατευθυντήριες Γραμμές για τις Κρατικές Ενισχύσεις στην
Ναυτιλία (Maritime State Aid Guidelines).



Επισημαίνεται
ότι οι εν λόγω Κατευθυντήριες Γραμμές υιοθετήθηκαν πριν από 25 χρόνια περίπου,
στοχεύοντας, και επιτυγχάνοντας, την ανάσχεση της φυγής πλοίων και επιχειρήσεων
από τα κοινοτικά νηολόγια και την ΕΕ, καθώς και στην αντιμετώπιση του σφοδρού
διεθνούς ανταγωνισμού παρέχοντας στα κράτη-μέλη ένα ευέλικτο πλαίσιο
ενισχύοντας και αναγνωρίζοντας τον διεθνή χαρακτήρα της ναυτιλιακής
βιομηχανίας.



Ανάλογες
έρευνες, σημειώνεται, διεξάγονται ή έχουν διεξαχθεί και για άλλα κράτη-μέλη με
ναυτιλιακή δραστηριότητα (λ.χ. Μάλτα, Γαλλία, Ολλανδία, Βέλγιο), όμως η εξέταση
του ελληνικού ζητήματος είναι η πιο διευρυμένη, έντονη και αυστηρή.


share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.