Quantcast
ΥΠΟΙΚ: Έρχονται οι «αδιάφθοροι» - Πώς θα λειτουργεί η νέα ομάδα κρούσης κατά της διαφθοράς, ποιοι βρίσκονται στο στόχαστρο - enikonomia.gr
share

ΥΠΟΙΚ: Έρχονται οι «αδιάφθοροι» – Πώς θα λειτουργεί η νέα ομάδα κρούσης κατά της διαφθοράς, ποιοι βρίσκονται στο στόχαστρο

δημοσιεύτηκε:

Οι «αδιάφθοροι» της νέας μονάδας εσωτερικού ελέγχου του υπουργείου Οικονομικών πιάνουν δουλειά.

Πρόκειται για το Α΄τμήμα Σχεδιασμού και Διενέργειας εσωτερικών ελέγχων της Μονάδας Εσωτερικών Ελέγχων του υπουργείου Οικονομικών (ΜΕΕ) το οποίο ερευνά υποθέσεις απάτης και διαφθοράς, ενώ στο στόχαστρο της βάζει και υπαλλήλους που υπηρετούν στο υπουργείο και τους εποπτευόμενους φορείς.

Παράλληλα στην απόφαση του υπουργείου Οικονομικών επισημαίνεται ότι “στο μάτι” της μονάδας  «θα είναι οποιαδήποτε πράξη ή παράλειψη από πρόσωπα ή υπηρεσίες ή νομικά πρόσωπα ή φορείς, που χαρακτηρίζεται από δόλο, απόκρυψη ή κατάχρηση εμπιστοσύνης, σκόπιμη αλλοίωση των πραγματικών δεδομένων και/η σημαντικών πληροφοριών, με σκοπό την απόκτηση αθέμιτων ή παράνομων οικονομικών οφελών, χρημάτων, περιουσιακών στοιχείων ή παροχής υπηρεσιών, την αποφυγή πληρωμής ή την άρνηση παροχής υπηρεσίας ή τη διασφάλιση ατομικού ή επιχειρηματικού πλεονεκτήματος».

H απόφαση του ΥΠΟΙΚ

Τι αναφέρει η απόφαση για τη νέα μονάδα εσωτερικού ελέγχου του υπουργείου Οικονομικών που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ.

Οι ορισμοί

Απάτη (Fraud) και διαφθορά (Corruption): οποιαδήποτε πράξη ή παράλειψη από πρόσωπα ή ομάδες προσώπων ή υπηρεσία/υπηρεσίες ή νομικά πρόσωπα ή φορείς, που χαρακτηρίζεται από δόλο, απόκρυψη ή κατάχρηση εμπιστοσύνης, σκόπιμη αλλοίωση των πραγματικών δεδομένων και/η σημαντικών πληροφοριών, με σκοπό την απόκτηση αθέμιτων ή παράνομων οικονομικών οφελών, χρημάτων, περιουσιακών στοιχείων ή παροχής υπηρεσιών, την αποφυγή πληρωμής ή την άρνηση παροχής υπηρεσίας ή τη διασφάλιση ατομικού ή επιχειρηματικού πλεονεκτήματος.

Μπορεί να είναι εσωτερική, π.χ. να προέρχεται από το εσωτερικό του Υπουργείου ή εξωτερική, π.χ. να αναμειγνύονται τρίτα πρόσωπα.

Σε περίπτωση εντοπισμού ενδείξεων απάτης κατά τη διενέργεια ενός ελέγχου, η διερεύνηση της συγκεκριμένης υπόθεσης δε διενεργείται από τους εσωτερικούς ελεγκτές στο πλαίσιο του εν λόγω ελεγκτικού τους έργου. Στην περίπτωση αυτή, οι εσωτερικοί ελεγκτές θέτουν υπόψη του Υπουργού και του Προϊσταμένου της Μ.Ε.Ε. τα στοιχεία περί απάτης που προκύπτουν κατά τη διεξαγωγή των ελέγχων, προκειμένου να αναληφθούν οι ενέργειες από τα αρμόδια όργανα που προβλέπονται από τις οικείες διατάξεις και τον παρόντα Κανονισμό.

Πεδίο εφαρμογής των αρμοδιοτήτων και του έργου της Μ.Ε.Ε.

Στο πεδίο εφαρμογής των αρμοδιοτήτων της Μ.Ε.Ε. και αντικείμενο του εσωτερικού ελέγχου στο Υπουργείο Οικονομικών είναι:

  •  Οι Υπηρεσίες (Κεντρικές, Αποκεντρωμένες και Περιφερειακές).
  • Οι εποπτευόμενοι φορείς που δεν διαθέτουν Μ.Ε.Ε.
  • Οι επιχειρησιακές, επιτελικές και υποστηρικτικές λειτουργίες και διαδικασίες του.
  • Τα συλλογικά διοικητικά όργανα, αποφασιστικά ή γνωμοδοτικά.
  • Τα πληροφοριακά συστήματα ως προς την ορθή, αποτελεσματική και ασφαλή διαχείριση και χρήση τους, επί των λειτουργιών και διαδικασιών που υποστηρίζουν. Εξετάζεται, επίσης, εάν η διακυβέρνηση των πληροφοριακών συστημάτων υποστηρίζει και συμβάλλει στην επίτευξη των στρατηγικών και αντικειμενικών σκοπών του οργανισμού

Στόχοι και αρμοδιότητες της Μ.Ε.Ε. (ως προς την λειτουργία του Εσωτερικού Ελέγχου)

Η Μ.Ε.Ε. είναι Υπηρεσία επιπέδου Διεύθυνσης υπαγόμενη απ’ ευθείας στον Υπουργό Οικονομικών, αρμόδια για το Υπουργείο Οικονομικών και τους εποπτευόμενους φορείς και έχει τους ακόλουθους επιχειρησιακούς στόχους:

  •  τον έλεγχο των συστημάτων διακυβέρνησης και λειτουργίας και την παροχή διαβεβαίωσης περί της επάρκειας αυτών, με σκοπό την υποστήριξη του Υπουργείου Οικονομικών για την επίτευξη των στρατηγικών του στόχων και για τη λήψη μέτρων, όπου απαιτείται (εσωτερικοί έλεγχοι),
  • τον έλεγχο επίδοσης των υπηρεσιών, των συστημάτων, των προγραμμάτων κ.λπ. προκειμένου να διαπιστωθεί εάν λειτουργούν σύμφωνα με τις αρχές της οικονομικότητας, της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας και κατά πόσο υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης,
  • την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, είτε ως αρωγή προς την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών, είτε στο πλαίσιο του ετήσιου προγράμματος εργασιών, με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του Υπουργείου,
  • την διασφάλιση της ορθής, αποτελεσματικής και ασφαλούς διαχείρισης και χρήσης των πληροφοριακών συστημάτων,
  • την αξιολόγηση της λειτουργίας, των δραστηριοτήτων και των προγραμμάτων του Υπουργείου βάσει των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης,
  • την παροχή αξιοπιστίας και εγκυρότητας της πληροφόρησης των δικλίδων ελέγχου αυτού,
  • την αξιολόγηση της λειτουργίας του Υπουργείου και των δραστηριοτήτων των υπηρεσιών του βάσει των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης,
  • την συμμόρφωση σε νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις εθνικού, ενωσιακού και διεθνούς δικαίου,
  • τον τρόπο με τον οποίο το Υπουργείο διαχειρίζεται τον κίνδυνο απάτης

Διαχείριση Κινδύνου

Η διαχείριση κινδύνων πραγματοποιείται από την πρώτη και τη δεύτερη γραμμή ρόλων, όπως αυτοί αναλύονται στις διατάξεις του άρθρου 6 του ν. 4795/2021.

Η Μ.Ε.Ε., ως τρίτη γραμμή ρόλων, παρέχει εύλογη διαβεβαίωση σχετικά με την επάρκεια και την αποτελεσματικότητα αυτής, συνεργαζόμενη στενά με την Μονάδα Διαχείρισης Κινδύνων, και τους διαχειριστές κινδύνων, που είναι υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση της πολιτικής και του πλαισίου διαχείρισης κινδύνων.

Στο πλαίσιο του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου, οι Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων φορέων, υποχρεούνται να διαχειρίζονται τους κινδύνους που επηρεάζουν την υλοποίηση των στρατηγικών και επιχειρησιακών τους στόχων, καθώς και την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητά τους.

Η πολιτική διαχείρισης κινδύνων περιλαμβάνει τον τρόπο διαχείρισης κινδύνων ανά σκοπό και στόχο, τη διάθεση ανάληψης και το επίπεδο ανοχής κινδύνου, καθώς και τους ρόλους και τις αρμοδιότητες των κατάλληλων επιπέδων διοίκησης αναφορικά με τον σχεδιασμό, την παρακολούθηση και την εφαρμογή του πλαισίου διαχείρισης κινδύνων. Το πλαίσιο διαχείρισης κινδύνων περιλαμβάνει τις κατευθύνσεις και τις οργανωτικές ρυθμίσεις που αφορούν στον σχεδιασμό, την εφαρμογή, την αξιολόγηση και τη διαρκή βελτίωση της διαχείρισης κινδύνων του Υπουργείου Οικονομικών, καθώς και τη μεθοδολογία για τη διενέργεια της διαδικασίας διαχείρισης κινδύνων. Η διαδικασία διαχείρισης κινδύνων διενεργείται λαμβάνοντας υπόψη τα διεθνώς αποδεκτά πρότυπα και περιλαμβάνει την αναγνώριση, εκτίμηση και αντιμετώπιση των κινδύνων, καθώς και την παρακολούθηση και επικαιροποίησή τους.

Στο Μητρώο Κινδύνων, η υποχρέωση τήρησης του οποίου προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις, καταγράφονται από τις Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων φορέων οι αναγνωρισμένοι κίνδυνοι των Υπηρεσιών, το επίπεδο αξιολόγησής τους, οι υφιστάμενες δικλίδες ελέγχου, πρόσθετες δικλίδες ελέγχου για την αντιμετώπιση των κινδύνων, καθώς και οι υπεύθυνοι διαχείρισής τους. Στο Μητρώο Κινδύνων καταγράφονται και οι κίνδυνοι διαφθοράς και απάτης για τους οποίους ενημερώνουν το Κεντρικό Αποθετήριο Κινδύνων Διαφθοράς, το οποίο τηρείται από τη Γενική Διεύθυνση Ακεραιότητας και Λογοδοσίας της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας.

Η Μ.Ε.Ε., στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της όσον αφορά στη λειτουργία του Εσωτερικού Ελέγχου, αξιολογεί την αποτελεσματικότητα των διαδικασιών διαχείρισης κινδύνου και συμβάλλει στη βελτίωση τους.

Οι Εσωτερικοί Ελεγκτές της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου, κατά την εκτέλεση των ανατιθέμενων σε αυτούς έργων, συγκεντρώνουν πληροφορίες σχετικά με τη διαχείριση κινδύνων όπως αυτή υλοποιείται από την ελεγχόμενη Υπηρεσία, προκειμένου να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητά της στο μετριασμό αυτών. Περαιτέρω, κατά τη διάρκεια των συμβουλευτικών έργων, τα στελέχη της Μ.Ε.Ε. εντοπίζουν τον κίνδυνο που συνδέεται με τους αντικειμενικούς σκοπούς του έργου και αναζητούν σε συνεχή βάση την τυχόν ύπαρξη και άλλων, επίσης, σημαντικών κινδύνων.

Αναφορικά με τη διαχείριση των κινδύνων που απειλούν τη λειτουργία του ίδιου του εσωτερικού ελέγχου, η Μ.Ε.Ε. μεριμνά, ιδιαιτέρως, για την εξάλειψη των κινδύνων δυσφήμισης, ψευδούς βεβαίωσης και αστοχίας ελέγχου.

Στόχοι και αρμοδιότητες του Τμήματος Α’ Σχεδιασμού και Διενέργειας Εσωτερικών Ελέγχων

Το Α’ Τμήμα της Μ.Ε.Ε., στα πλαίσια άσκησης των αρμοδιοτήτων του, διενεργεί εσωτερικούς ελέγχους (διαβεβαιωτικές δραστηριότητες ως προς την επάρκεια των συστημάτων διακυβέρνησης και λειτουργίας του Υπουργείου Οικονομικών) και ελέγχους επίδοσης. Επίσης παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες στην ηγεσία του για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών διαχείρισης κινδύνου και των διαδικασιών ενδογενούς ελέγχου (internal control).

To εν λόγω Τμήμα έχει την ευθύνη για την άσκηση του έργου του εσωτερικού ελέγχου, βάσει των αρμοδιοτήτων που του έχουν κατανεμηθεί με την υπό στοιχεία 2523 ΕΞ 2021/11-1-2021 κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας «Προσδιορισμός της δομής, των αρμοδιοτήτων και του χρόνου έναρξης λειτουργίας της Μ.Ε.Ε. του Υπουργείου Οικονομικών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 39 του ν. 4622/2019 (Α’ 133)» (Β’ 76).

Η ως άνω κοινή απόφαση παραμένει σε ισχύ και μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του ν. 4795/2022, δυνάμει της παρ. 7 του άρθρου 81 του νόμου αυτού.

Το Α’ Τμήμα Σχεδιασμού και Διενέργειας Εσωτερικών Ελέγχων ασκεί τις παρακάτω αρμοδιότητες:

  •  αναπτύσσει και βελτιώνει διαρκώς τη μεθοδολογία και τα εργαλεία του εσωτερικού ελέγχου, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα,
  • συντάσσει και αναθεωρεί το Εγχειρίδιο Εσωτερικών Ελέγχων, το οποίο εγκρίνεται από τον Υπουργό Οικονομικών,
  • συντάσσει και αναθεωρεί τον Κανονισμό Λειτουργίας του Εσωτερικού Ελέγχου,
  • καταρτίζει Ετήσιο ή Πολυετές Πρόγραμμα Εργασιών, λαμβανομένων υπόψη των στρατηγικών και επιχειρησιακών προτεραιοτήτων του Υπουργείου, καθώς και της αξιολόγησης των κινδύνων και των ευκαιριών,
  • σχεδιάζει και διενεργεί προγραμματισμένους και έκτακτους ελέγχους επί των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, των λειτουργιών, των συλλογικών οργάνων αυτού, των διαδικασιών του, των εκτελούμενων έργων, καθώς και των πληροφοριακών του συστημάτων, όπως αυτά εντοπίζονται μέσω της διαδικασίας αξιολόγησης και ιεράρχησης των κινδύνων που απειλούν τη λειτουργία τους, σύμφωνα με τις πιθανότητες εκδήλωσης του κινδύνου και τις ενδεχόμενες συνέπειές του,
  • παρέχει συμβουλευτικά έργα επί του συνόλου των υπηρεσιών του Υπουργείου, των λειτουργιών, των συλλογικών οργάνων αυτού, των διαδικασιών του, των εκτελούμενων έργων, καθώς και των πληροφοριακών του συστημάτων,
  • ελέγχει και παρέχει διαβεβαίωση περί της επάρκειας του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου του Υπουργείου και εισηγείται σχετικές βελτιωτικές προτάσεις,
  • αξιολογεί τη λειτουργία του Υπουργείου βάσει των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης,
  • ελέγχει την ορθή εφαρμογή των διαδικασιών εκτέλεσης του προϋπολογισμού, σύνταξης και αποστολής στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών καθώς και της διενέργειας των δαπανών και διαχείρισης της περιουσίας του για τον εντοπισμό τυχόν ενδείξεων φαινομένων κακοδιοίκησης, κακοδιαχείρισης, κατάχρησης, σπατάλης ή απάτης, καθώς και εάν το Υπουργείο αναπτύσσει κατάλληλες δικλίδες για την αποτροπή τους στο μέλλον,
  • ελέγχει και αξιολογεί τις διαδικασίες κατάρτισης των οικονομικών και μη αναφορών του Υπουργείου,
  • αξιολογεί τις διαδικασίες σχεδιασμού και εκτέλεσης των λειτουργιών και των προγραμμάτων του Υπουργείου Οικονομικών,
  • ελέγχει τη συμμόρφωση των Υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών προς την ισχύουσα νομοθεσία, τους κανονισμούς και τις πολιτικές που διέπουν τη λειτουργία του,
  • ελέγχει τα πληροφοριακά συστήματα ως προς την αποτελεσματικότητά τους για την επίτευξη των στόχων του Υπουργείου Οικονομικών,
  • παρακολουθεί, αξιολογεί και επιβεβαιώνει τις διορθωτικές ή βελτιωτικές ενέργειες που πραγματοποιούνται από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών σε συμμόρφωση με τις προτάσεις του εσωτερικού ελέγχου, μέχρι την οριστική υλοποίησή τους,
  • συγκεντρώνει και συστηματοποιεί τα στοιχεία για την κατάρτιση της Ετήσιας Έκθεσης,
  • γνωστοποιεί αμελλητί στις αρμόδιες υπηρεσίες και στον πειθαρχικό Προϊστάμενο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, τυχόν ενδείξεις απάτης ή έλλειψης ακεραιότητας ή πειθαρχικής ευθύνης υπαλλήλων και
  • μεριμνά για την εκπαίδευση και την επιμόρφωση σε θέματα εσωτερικού ελέγχου.

Οι διαβεβαιωτικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες του εσωτερικού ελέγχου, καθώς και οι έλεγχοι επίδοσης εκτελούνται κυρίως από:

1. τους Οικονομικούς Επιθεωρητές που υπηρετούν στη Μ.Ε.Ε.

2. τους υπαλλήλους του Υπουργείου Οικονομικών κατηγοριών ΠΕ ή ΤΕ, που έχουν τοποθετηθεί στη Μ.Ε.Ε.

3. τους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ ή ΤΕ, που είναι αποσπασμένοι από άλλες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και της Α.Α.Δ.Ε. με την προϋπόθεση ότι έχουν λάβει και αυτοί οι υπάλληλοι την προβλεπόμενη από τις ισχύουσες διατάξεις πιστοποίηση εσωτερικού ελεγκτή.

Στην περίπτωση που κρίνεται απαραίτητη για την αποτελεσματική λειτουργία του Α’ Τμήματος η συνδρομή επαγγελματιών με τεχνογνωσία και δεξιότητες, εφαρμόζονται τα οριζόμενα στις περ. 2.12), 2.13) και 2.14) του άρθρου 14 του παρόντος Κανονισμού.

Ο όρος «Εσωτερικός Ελεγκτής» στο Υπουργείο Οικονομικών δεν ταυτίζεται με κάποιον θεσπισμένο κλάδο ή ειδικότητα του Υπουργείου Οικονομικών, αλλά αποτελεί την άτυπη περιγραφή ενός διακριτού ρόλου. Η χρήση του όρου είναι απαραίτητη, διότι ο ρόλος αυτός αποτελεί διεθνώς αναγνωρίσιμη ιδιότητα.

Ανεξαρτησία της λειτουργίας του Εσωτερικού Ελέγχου

1. Η ανεξαρτησία του έργου του Εσωτερικού Ελέγχου που επιτελείται από το Α’ Τμήμα της Μ.Ε.Ε. προάγεται με:

  •  τη διευκόλυνση των ελεγκτικών εργασιών του Τμήματος,
  • την ελεύθερη πρόσβαση, κατά την εκτέλεση αυτού, στα ηλεκτρονικά και φυσικά αρχεία των Υπηρεσιών του Υπουργείου και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων στους οποίους δε λειτουργεί Μ.Ε.Ε., σε στοιχεία που αφορούν στο ανθρώπινο δυναμικό, σε περιουσιακά στοιχεία και στα πληροφοριακά συστήματα αυτού,
  • τη μη ύπαρξη περιορισμών στους αναγκαίους πόρους, οι οποίοι θέτουν σε κίνδυνο την επίτευξη του προγραμματισμένου ή έκτακτου έργου του Τμήματος,
  • τη λειτουργία της Επιτροπής Ελέγχου, η οποία υφίσταται δυνάμει του άρθρου 8 του ν. 4795/2021, σε συνδυασμό με την υπό στοιχεία ΓΓΑΔΔΤ 437/11638/2022 (Β’ 3816) κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εσωτερικών, με την οποία ορίστηκαν οι διατάξεις που διέπουν τη σύσταση τριμελούς Επιτροπής Ελέγχου στα Υπουργεία σύμφωνα και καθορίστηκαν οι ιδιότητες των μελών της, και οι διαδικασίες επιλογής τους, καθώς και κάθε άλλη λεπτομέρεια,

2. Σε περίπτωση που πλήττεται η ανεξαρτησία του έργου του Α’ Τμήματος της Μ.Ε.Ε. σε σχέση με τα ανωτέρω, ο Προϊστάμενος αυτής ενεργεί αμέσως, ενημερώνοντας σχετικά την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών,

3. Οι Εσωτερικοί Ελεγκτές δεν εμπλέκονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο στη διοίκηση του Υπουργείου ούτε αναλαμβάνουν επιχειρησιακά καθήκοντα που σχετίζονται με αυτή

 Είδη Εσωτερικών Ελέγχων

Οι έλεγχοι στις υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων φορέων αυτού, διακρίνονται σε διάφορα είδη, ανάλογα με το αντικείμενο, το σκοπό τους και τα θέματα που ανακύπτουν προς διερεύνηση, ως εξής:

  •  Οι έλεγχοι των συστημάτων εσωτερικού ελέγχου εξετάζουν την επάρκεια και αποτελεσματικότητα αυτών, καθώς και την προσαρμογή τους στο περιβάλλον του οργανισμού, καθώς και τα σημαντικά κενά τους.
  • Οι οικονομικοί έλεγχοι εξετάζουν την οικονομική διαχείριση (κατάρτιση και εκτέλεση προϋπολογισμού, λογιστική παρακολούθηση και αναφορά, προμήθειες υλικών και υπηρεσιών κ.λπ) των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων, βάσει των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης.
  • Οι λειτουργικοί έλεγχοι ερευνούν τις επιχειρησιακές δραστηριότητες καθαυτές.
  • Οι έλεγχοι συμμόρφωσης εξετάζουν αν τηρούνται οι κανόνες (νομοθεσία, κανονιστικές πράξεις, εγκύκλιοι, οδηγίες, διαταγές κ.λπ) που διέπουν τη λειτουργία των ελεγχόμενων συστημάτων. Οι έλεγχοι συμμόρφωσης αποτελούν μέρος των λειτουργικών ελέγχων.
  • Οι διοικητικοί έλεγχοι εξετάζουν και αξιολογούν την διοικητική αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών, καθώς και τις υποστηρικτικές λειτουργίες: σχεδιασμό και παρακολούθηση ενός έργου ή μιας διαδικασίας, διοίκηση ανθρώπινων πόρων, αποτελεσματικότητα οργάνωσης, συνεργασίας και επικοινωνίας των διοικητικών εμπλεκόμενων υπηρεσιών, τεχνική υποστήριξη κ.λπ.
  • Οι έλεγχοι αποδοτικότητας εξετάζουν αν τα ελεγχόμενα συστήματα λειτουργούν αποτελεσματικά και αποδοτικά, δηλαδή αν παράγουν υψηλής ποιότητας και επαρκούς όγκου έργο χρησιμοποιώντας κατά βέλτιστο τρόπο τους πόρους τους, καθώς και αν επιτυγχάνουν τους στόχους που έχουν τεθεί για αυτά.
  • Οι έλεγχοι συστημάτων πληροφορικής εξετάζουν την επάρκεια, την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων, την επεξεργασία των δεδομένων και τα αποτελέσματα αυτής, την ασφάλεια των αρχείων και του εξοπλισμού, τις εφαρμογές, την αξιοπιστία των αναφορών-εκτυπώσεων κ.λπ.
  • Οι έλεγχοι της διακυβέρνησης εξετάζουν τις διαδικασίες που εφαρμόζονται στο πλαίσιο της διαμόρφωσης, της καθοδήγησης, της διαχείρισης και της παρακολούθησης των δραστηριοτήτων των υπηρεσιών, για την επίτευξη των στόχων του Υπουργείου και την εν γένει βελτίωση του πλαισίου διακυβέρνησής του, περιλαμβανομένου του Κώδικα Ηθικής και Δεοντολογίας.
  • Οι έλεγχοι παρακολούθησης (follow up) εξετάζουν την εφαρμογή των διορθωτικών/βελτιωτικών ενεργειών της Διοίκησης, ως απόρροια των εκθέσεων εσωτερικού ελέγχου προγενέστερης περιόδου.

 

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.