Quantcast
Αυτοκίνητο: Νέος τρόπος για να μειώσετε την κατανάλωση καυσίμου μέχρι και 15% - enikonomia.gr
share

Αυτοκίνητο: Νέος τρόπος για να μειώσετε την κατανάλωση καυσίμου μέχρι και 15%

δημοσιεύτηκε:

Μέχρι και κατά 15%  μπορεί να μειώσει 0 σωστός τρόπος οδήγησης  την κατανάλωση καυσίμου στο αυτοκίνητο.

Για να γίνει αυτό οι πολίτες θα πρέπει να κάνουν τα εξής:

  •  Αρχικά θα πρέπει να επιλέξουν τη σωστή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων που βελτιστοποιεί την κατανάλωση. Αν και μερικές φορές μπορεί να χρειαστεί να διατηρήσει σταθερή ταχύτητα, εν τούτοις οι χαμηλές στροφές βοηθούν στην οικονομία. Με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων θα  πρέπει να επιλέγεται η μεγαλύτερη ταχύτητα.
  • Εάν το αυτοκίνητο έχει ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων, τότε θα  πρέπει να διατηρηθεί η μεγαλύτερη δυνατή σχέση με τις λιγότερες δυνατές στροφές του κινητήρα. Όταν ο κινητήρας λειτουργεί σε χαμηλές στροφές καταναλώνει λιγότερο, ακόμη και αν δίνει την εντύπωση ότι ζορίζεται.
  • Ο οδηγός θα πρέπει να χρησιμοποιεί το πεντάλ του γκαζιού με ηρεμία  και να επιλέξει την καταλληλότερη για τη συγκεκριμένη στιγμή, σχέση μετάδοσης. Στα 50 χλμ./ώρα η οδήγηση με 5η και όχι με 3η ταχύτητα επιφέρει μείωση της κατανάλωσης που κυμαίνεται από 20% έως και 25%. Όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο, π.χ. σε ένα φανάρι ο οδηγός θα πρέπει να έχει νεκρά. Εάν το αυτοκίνητό  του οδηγού είναι εφοδιασμένο με σύστημα Stop & Start,  τότε ο κινητήρας θα σβήσει αυτόματα. Η λειτουργία αυτή  θα προσφέρει σημαντική εξοικονόμηση καυσίμων κυρίως μέσα στην πόλη.

Σε ποιες περιπτώσεις αυξάνεται η κατανάλωση

Νευρική ή επιθετική οδήγηση, με απότομες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, αυξάνουν δραματικά και χωρίς λόγο την κατανάλωση. Η οδήγηση πολύ κοντά στο μπροστινό αυτοκίνητο κουράζει τόσο τον κινητήρα όσο και τα φρένα.

Στο ταξίδι αν το αυτοκίνητο έχει cruise control ή περιοριστή ταχύτητας, καλό είναι ο οδηγός να το χρησιμοποιήσει για  να διατηρήσει μια σταθερή ταχύτητα. Επίσης το φρενάρισμα δεν θα πρέπει να  είναι της τελευταίας στιγμής καθώς η  επιβράδυνση να γίνεται με τον κινητήρα. Όταν το αυτοκίνητο «ρολάρει» με ταχύτητα στο κιβώτιο, τότε θα έχει μηδενική κατανάλωση.

Όσο βαρύτερο είναι το αυτοκίνητο τόσο πιο δύσκολο είναι το έργο του κινητήρα και τόσο πιο πολύ αυξάνεται η κατανάλωση. Πράγματα και αντικείμενα που δεν είναι απαραίτητα πρέπει να βγαίνουν από το αυτοκίνητο. Το φόρτωμα στην οροφή έχει αρνητικές επιπτώσεις στην αεροδυναμική, καθώς και στην κατανάλωση καυσίμου. Ακόμα και οι μπάρες στην οροφή αυξάνουν την αεροδυναμική αντίσταση, άρα και την κατανάλωση.

Όταν τα ελαστικά έχουν μειωμένη πίεση, η αντίσταση κύλισης είναι υψηλότερη από το κανονικό. Ο κινητήρας έχει να επιτελέσει δυσκολότερο έργο και αυτό προκαλεί αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Το ξεφούσκωτο λάστιχο μπορεί να υπερθερμανθεί, να χειροτερέψει το κράτημα στο δρόμο και φθαρεί σε σημείο που να οδηγήσει σε κλατάρισμα. Οι αλλαγές στη θερμοκρασία του περιβάλλοντος προκαλούν διακυμάνσεις στην πίεση των ελαστικών.

Για παράδειγμα:  Όταν η πίεση πέφτει με το κρύο (μετάβαση από το καλοκαίρι σε χειμώνα) , τότε αυτή θα  πρέπει να συμβαδίζει με τις οδηγίες του κατασκευαστή, ενώ ο έλεγχος θα πρέπει να γίνει όταν τα ελαστικά είναι κρύα. Τα χειμερινά ελαστικά αυξάνουν σημαντικά την αντίσταση κύλισης σε στεγνό έδαφος. Από την άλλη συμβάλλουν στην ασφάλεια σε άσχημες καιρικές συνθήκες.

Θα πρέπει να υπάρξει σχεδιασμός της διαδρομής, ενώ καλό είναι ο οδηγός να αποφύγει την μετακίνησή του σε ώρες αιχμής. Αν το αυτοκίνητο πρέπει να σταματήσει για λίγα λεπτά, ο κινητήρας καλό είναι να σβήσει. Το ίδιο συμβαίνει όταν ο οδηγός θέλει να σταματήσει για λίγα λεπτά.

Όσο πιο κρύο είναι το αυτοκίνητο τόσο περισσότερη ενέργεια χρειάζεται για να κινηθεί. Στις σύντομες διαδρομές κατά τη χειμερινή περίοδο, η κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί έως και 50%. Όταν ο οδηγός βάζει μπροστά, δεν θα πρέπει να αφήνει τον κινητήρα στο ρελαντί για να ζεσταθεί. Αρκεί να ξεκινήσει αμέσως, αλλά οφείλει να κινηθεί με μικρή ταχύτητα μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας. Ο κινητήρας ζεσταίνεται πιο γρήγορα όταν το αυτοκίνητο κινείται.

Η οδήγηση με ταχύτητες πάνω από 50 χλμ./ώρα με ανοιχτό παράθυρο ή την ηλιοροφή αυξάνει σημαντικά την αεροδυναμική αντίσταση. Αυτό ισχύει και για τα ανοιχτά αυτοκίνητα. Όταν είναι κλειστά τα παράθυρα υπάρχει εξοικονόμηση καυσίμου. Το σύστημα κλιματισμού είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό όταν το αυτοκίνητο κινείται με μεγάλη ταχύτητα. Όλα τα ηλεκτρικά συστήματα τροφοδοτούνται από τον κινητήρα, άρα αυξάνουν την κατανάλωση καυσίμου.

Ο κλιματισμός χρησιμοποιεί ενέργεια από τον κινητήρα. Όταν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, τότε η κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί μέχρι και 25%, αν ο οδηγός προσπαθήσει και «παγώσει» το εσωτερικό.

Αν το αυτοκίνητο είναι παρκαρισμένο στον ήλιο για μεγάλο χρονικό διάστημα,  τότε θα πρέπει  αρχικά ο οδηγός  να κινηθεί με χαμηλή ταχύτητα, με όλα τα παράθυρα ανοιχτά ώστε να φύγει η «λάβρα» από την καμπίνα και  μετά να βάλει τον κλιματισμό.

Τέλος, για να κρατήσει το αυτοκίνητο τη μέγιστη αποδοτικότητά του, θα πρέπει να είναι άριστα συντηρημένο.

Για παράδειγμα, το λάδι του κινητήρα  λιπαίνει, αλλά συμβάλλει  και στην απόδοση του κινητήρα. Αυτό ισχύει για τα περισσότερα από τα αναλώσιμα που χρησιμοποιούνται στο αυτοκίνητο.

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.