Quantcast
Αλλαγές έρχονται στην αγορά αυτοκινήτων - 7 ερωτήσεις και απαντήσεις - enikonomia.gr
share

Αλλαγές έρχονται στην αγορά αυτοκινήτων – 7 ερωτήσεις και απαντήσεις

δημοσιεύτηκε:

Έναν χρήσιμο οδηγό με 7 ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τις αλλαγές που έρχονται στην αγορά αυτοκινήτου δημοσιεύει η εφημερίδα ” ΤΑ ΝΕΑ” .

Αναλυτικά:


1.Πόσο θα μειωθούν οι τιμές των ΙΧ βενζίνης ή πετρελαίου μετά την εξαγγελία των αλλαγών το 2030
Με γνώμονα ότι υπάρχει έναν επαρκής χρονικός ορίζοντας 8 ετών όπου θα απαγορευτεί η πώληση μοντέλων με κίνητρα βενζίνης ή πετρελαίου, τα μεταχειριζόμενα μοντέλα με κίνητρα εσωτερικής καύσης (και με το γεγονός ότι το 90% των πωλήσεων στη χώρα μας εξαρτάται από τα αυτοκίνητα βενζίνης ή ντίζελ) δεν αναμένεται να απαξιωθούν τα επόμενα τρία – πέντε χρόνια. Όμως από το 2025 που οι αυτοκινητοβιομηχανίες υπόσχονται ότι σχεδόν το 40% -50% των πωλήσεων θα προέρχεται από αυτοκίνητα εξηλεκτρισμένα ( υβριδικά, plug -in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά) αυτομάτως θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο πάρκο μεταχειρισμένων μοντέλων, ξεπερασμένης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας όπου οι τιμές τους θα μειωθούν σημαντικά.
Τα μοντέλα που θα γνωρίσουν τη μεγαλύτερη απαξίωση θα είναι μεγάλα πολυτελή, τα πρώτης γενιάς SUV πολλών κυβικών, όπου οι ρύποι και τα δυσβάσταχτα τέλη κυκλοφορίας -αλλά και το υψηλό κόστος συντήρησης τους- θα αναγκάζουν τους ιδιοκτήτες τους να τα πωλούν ή και να τα ανταλλάσσουν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές, εφόσον υπάρχει και η προοπτική αγοράς ενός καινούργιου.
2. Θα γίνουν τα επόμενα χρόνια μοντέλα βενζίνης και ντίζελ πιο ακριβά
Δεν είναι πλέον ουτοπία ότι σχεδόν έχει επέλθει το τέλος των φθηνών μοντέλων.
Η γενιά των μικρών αυτοκινήτων πόλης της τάξεως των 10-11 χιλιάδων ευρώ έχει εξαφανιστεί από τους τιμοκαταλόγους των αντιπροσωπειών .Ο λόγος είναι ότι oι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων της ΕΕ έχουν ανεβάσει σημαντικά το κόστος παραγωγής και εξέλιξης των νέων καθαρότερων κινήτρων, ενώ ένας ακόμη λόγος που έχουν αυξηθεί σημαντικά οι τιμές των μικρών μοντέλων είναι ότι υποχρεωτικά φέρουν στάνταρ συστήματα ασφάλειας υποβοήθησης.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα μικρό μοντέλο που πριν από μερικά χρόνια κόστιζε 11-12 χιλιάδες ευρώ, σήμερα η βασική του έκδοση να ξεκινά από τις 14-15 χιλιάδες ευρώ. Επίσης για λόγους ανταγωνισμού και μάρκετινγκ, οι κατασκευαστές έχουν επιλέξει την κατάργηση των λιτών σε εξοπλισμό βασικών εκδόσεων σε κάθε μοντέλο τους, δίνοντας έμφαση στις πιο πλούσια εξοπλισμένες και συνεπώς πιο ακριβώς εκδόσεις.
3. Ποιες εταιρείες έχουν καταργήσει τους κινητήρες πετρελαίου
Σήμερα, αρκετές εταιρείες, η μία μετά την άλλη καταργούν τις ντίζελ εκδόσεις σε αρκετά δημοφιλή μοντέλα τους, ακόμη και σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα όπως είναι τα SUV.

Ήδη τα ντίζελ μοντέλα αποτελούν το 15 % -20% των πωλήσεων, με τα μοντέλα βενζίνης να κυριαρχούν σε όλες τις κατηγορίες. Η συρρίκνωση των πωλήσεων πετρελαιοκίνητων μοντέλων θα αναγκάσει και άλλες εταιρείες να ξεμπερδέψουν με τους κινητήρες πετρελαίου.
4.Πόσα ηλεκτρικά μοντέλα προσφέρονται σήμερα στην Ελλάδα
Η αγορά των ηλεκτρικών μοντέλων ολοένα και περισσότερο εμπλουτίζεται με νέες προτάσεις .Τόσο η μικρή και η μικρομεσαία κατηγορία όσο και η πολυτελής κατηγορία προσφέρουν προτάσεις με μοντέλα που κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά.
Ειδικότερα, στην κατηγορία των μικρών μοντέλων οι προτάσεις κοστίζουν από 20.000 ευρώ έως 25.000 ευρώ με το όφελος της κρατικής επιδότησης. Στα μεσαία μοντέλα η αγορά των ηλεκτρικών μοντέλων αγγίζει κατά μέσο όρο τις 30-50 χιλιάδες, ενώ τα πολυτελή ξεπερνούν τις 70-80 χιλιάδες ευρώ.
Συνολικά στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών, οι προτάσεις στη χώρα μας ξεπερνούν τα 30 νέα μοντέλα , σχεδόν διπλάσια από ότι πριν από έναν χρόνο.
5.Να επιλέξω ένα plug -in υβριδικό ή ένα υβριδικό
Οι νέες τεχνολογίες εμπλουτίζονται αδιαλείπτως με μοντέλα με υβριδικό σύστημα ή plug -in υβριδικό. Η διαφορά εστιάζεται στο γεγονός ότι τα υβριδικά μοντέλα κινούνται συνδυαστικά από έναν κίνητρα βενζίνης (ή και πετρελαίου) και έναν ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα plug -in υβριδικά διαθέτουν και αυτά για την κίνηση τους ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά μπορούν επίσης να φορτίζονται με αποτέλεσμα να έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν και αμιγώς ηλεκτρικά. Η αυτονομία της αμιγούς ηλεκτροκίνησης, εκτός από την αυτονομία που προσφέρει ο κινητήρας βενζίνης για τα plug -in κυμαίνεται από 50 έως 60 χιλιόμετρα ,ενώ πρόσφατα η συγκεκριμένη υποκατηγορία εμπλουτίστηκε με μοντέλα με ηλεκτρική αυτονομία 100 χλμ.
6. Πότε θα γίνουν πιο φθηνά τα ηλεκτρικά
Οι προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια αναφέρουν ότι η ηλεκτροκίνηση θα γίνει πιο προσιτή και περισσότερος κόσμος θα έχει πρόσβαση σε αυτή.
Υπολογίζεται ότι μετά το 2024 σταδιακά οι τιμές των ηλεκτρικών θα γίνονται πιο φθηνές σε σχέση με τα συμβατικά. Από τον επόμενο χρόνο αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα αρκετά ηλεκτρικά μοντέλα θα αρχίσουν να φτάνουν στο ίδιο επίπεδο με τα μοντέλα βενζίνης – όπως τα μικρομεσαία – ενώ έως το 2030 ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα κοστίζει λιγότερο από το αντίστοιχο μοτέρ εσωτερικής καύσης.
7.Υπάρχουν επαρκείς δημόσιοι ταχυφορτιστε΄ς
Η Ελλάδα παραμένει στα σπαργάνα στη επέκταση του δικτύου δημοσίων υπαλλήλων ταχυφορτιστών. Σήμερα ο όγκος ταχυφορτιστών μπορεί να εξυπηρετήσει τα 2.000 -2.500 ηλεκτρικά μοντέλα που κυκλοφορούν στη χώρα μας. Όμως αν οι πωλήσεις τους αυξηθούν σημαντικά τότε θα πρέπει να υπάρχει ένα επαρκές δίκτυο φόρτισης, τόσο στις πόλεις όσο και στους αυτοκινητοδρόμους.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.