Quantcast
Εκπτώσεις: Νέος οδηγός για τους καταναλωτές - Πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα για καταγγελίες - enikonomia.gr
share

Εκπτώσεις: Νέος οδηγός για τους καταναλωτές – Πώς θα λειτουργεί η πλατφόρμα για καταγγελίες

δημοσιεύτηκε:

Toν οδηγό για τις πραγματικές εκπτώσεις προϊόντων που πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές αλλά και τη νέα πλατφόρμα καταγγελιών παρουσίασε το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Στόχος είναι να μπει “φρένο” στα φαινόμενα πλασματικών εκπτώσεων και παραπλάνησης των καταναλωτών.

Αναλυτικά:

Α. Πραγματικές εκπτώσεις προϊόντων

Πώς γίνεται η έκπτωση ενός προϊόντος

Όπως αναφέρει η  ΠΑΡ. 2Α ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 15 ΤΟΥ Ν. 4177/2013 (ΤΡΟΠ. 4933/2022), σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από 30 ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος 10 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.  Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Τι είναι ανακοίνωση μείωσης τιμής ενός προϊόντος

  • Εκπτώσεις
  • Προσφορές
  • Προσφορές BLACK FRIDAY, CYBER MONDAY κ.ο.κ.

Τι δεν είναι ανακοίνωση μείωσης τιμής ενός προϊόντος

  • Γενικοί ισχυρισμοί εμπορικής προώθησης που συγκρίνουν την τιμή του πωλητή με την τιμή άλλων πωλητών.
  • Προγράμματα επιβράβευσης πελατών και εξατομικευμένες μειώσεις τιμών.
  • Προσφορές της μορφής «1 + 1 δώρο» ή «δύο στην τιμή του ενός» κ.ο.κ.

Β. Πλατφόρμα καταγγελιών καταναλωτών

Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται μέσω της νέας ιστοσελίδας της Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου (Τομέας Προστασίας Καταναλωτή) για τα δικαιώματα που απορρέουν από την καταναλωτική νομοθεσία που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των Αρχών και να υποβάλουν καταγγελίες.

Τα βασικά στοιχεία είναι τα εξής:

  • 7 κατηγορίες παραβάσεων κατά των συμφερόντων του καταναλωτή
  • 62 διαφορετικά είδη καταγγελιών
  • Δυνατότητα για υποβολή επώνυμων και ανώνυμων καταγγελιών σε 24 διαφορετικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς

 

 

 

Διαβάστε ολόκληρο τον οδηγό για τις πραγματικές εκπτώσεις προϊόντων αλλά και για τη νέα πλατφόρμα καταγγελιών εδώ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.