Quantcast
Έρχονται μειώσεις τιμών σε 500 προϊόντα - enikonomia.gr
share

Έρχονται μειώσεις τιμών σε 500 προϊόντα

δημοσιεύτηκε:

Έως το τέλος Οκτωβρίου οι καταναλωτές θα έχουν δει τις πρώτες ειδικές σημάνσεις μέσα στα σούπερ μάρκετ, με «Μόνιμη μείωση τιμής» κατά τουλάχιστον 5%. Μέχρι στιγμής, σύμφωνα με πληροφορίες της Realnews, 12 βιομηχανίες τροφίμων και προμηθευτές αναμένεται να προχωρήσουν τις αμέσως επόμενες ημέρες σε μείωση των τιμών σε τουλάχιστον 500 προϊόντα για τουλάχιστον έξι μήνες.

Του Δημήτρη Χριστούλια

Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, οπότε και λήγει η προθεσμία για τη συμμετοχή των εταιρειών στη νέα πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης, αναμένεται να ακολουθήσουν, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, τουλάχιστον 40 ακόμη εταιρείες. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «R», πρόκειται για τη βιομηχανία μπισκότων Βιολάντα, την αλλαντοβιομηχανία Νίκας, τη βιομηχανία τροφίμων Γιώτης, τις βιομηχανίες αρτοσκευασμάτων Καραμολέγκος και Κατσέλης, τις γαλακτοβιομηχανίες ΔΕΛΤΑ, Oλυμπος και ΤΡΙΚΚΗ, την εταιρεία με τα ντολμαδάκια και τα έτοιμα φαγητά Παλίρροια, τη Μακεδονική με τις μαρμελάδες, την εταιρεία με βιολογικά προϊόντα Alpro και την αλευροβιομηχανία Λούλης.

Οι μειώσεις στις τιμές θα κυμαίνονται από 5% έως 7%. Αναλυτικότερα, την εβδομάδα που μας πέρασε, οι βιομηχανίες τροφίμων ενημερώθηκαν εκτενώς από στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης για το πρόγραμμα «Μόνιμη μείωση τιμής», ενώ τα σούπερ μάρκετ έχουν λίγες ημέρες προθεσμία προκειμένου να διαμορφώσουν τις ειδικές σημάνσεις, μέσα από τις οποίες θα ενημερώνονται οι καταναλωτές ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα πωλούνται με μειωμένη τιμή.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τη νέα πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης «Μόνιμη μείωση τιμής», όσες επιχειρήσεις μειώσουν τις τιμές τους σε ποσοστό 5% και για τουλάχιστον έξι μήνες θα έχουν ιδιαίτερη προβολή, με ειδική σήμανση, μέσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα προϊόντα των οποίων οι τιμές θα παραμείνουν μειωμένες για το επόμενο εξάμηνο θα ξεπεράσουν τα 1.000. Οπως έχει ήδη ανακοινώσει ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, οι βιομηχανίες τροφίμων και οι προμηθευτές, από τη στιγμή που θα συμμετάσχουν στη νέα πρωτοβουλία του υπουργείου, δεν θα μπορούν να ανακαλέσουν τις μειώσεις των τιμών, καθότι σε αυτή την περίπτωση θα έρθουν αντιμέτωπες με υψηλά πρόστιμα.

Σε ακραίες συνθήκες

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της «R», το υπουργείο Ανάπτυξης εξετάζει το ενδεχόμενο, σε περίπτωση μεγάλης αναταραχής στις διεθνείς αγορές (για παράδειγμα, στην περίπτωση σημαντικής αύξησης της τιμής του πετρελαίου εξαιτίας μιας ενδεχόμενης κλιμάκωσης των εχθροπραξιών στη Γάζα ή στην Ουκρανία), όσες επιχειρήσεις μείωσαν τις τιμές τους να έχουν τη δυνατότητα να τις αναπροσαρμόσουν. Εντούτοις, όπως ξεκαθαρίζουν γνώστες του θέματος που μίλησαν στην «R», αυτό θα επιτραπεί μόνο σε ακραίες συνθήκες, με στόχο τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Σταδιακά, λοιπόν, από τις αμέσως επόμενες ημέρες ο καταναλωτές θα βλέπουν μέσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ τις ειδικές σημάνσεις για τα προϊόντα με μειωμένες τιμές. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ονομασίες των εταιρειών που θα προχωρούν σε μειώσεις τιμών θα αναρτώνται και στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης e-katanalotis, έτσι ώστε να γνωρίζουν εκ των προτέρων οι καταναλωτές σε ποια προϊόντα έχουν «κλειδώσει» οι τιμές για έξι μήνες.

Φρούτα και λαχανικά

Σημειώνεται ότι ήδη από την περασμένη εβδομάδα έχουν αναρτηθεί στη σελίδα e-katanalotis οι ισχύουσες τιμές στα φρούτα και στα λαχανικά που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ. Με αυτόν τον τρόπο, οι καταναλωτές μπορούν να γνωρίζουν πού κυμαίνονται οι τιμές, προκειμένου να κάνουν όσο το δυνατόν πιο συμφέρουσες αγορές. Επίσης, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με τζίρο πάνω από 90 εκατ. ευρώ είναι πλέον υποχρεωμένες να αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης λίστες με τις ανατιμήσεις που γίνονται από τις βιομηχανίες τροφίμων και τους προμηθευτές, έτσι ώστε στη συνέχεια οι ελεγκτικές Αρχές να προχωρούν σε στοχευμένους ελέγχους.

Καταναλωτικές συνήθειες

Οι παρατεταμένες πληθωριστικές πιέσεις αλλά και η οικονομική κρίση των προηγούμενων ετών έχουν οδηγήσει σε αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών. Αν και οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ το διάστημα Ιανουαρίου-Αυγούστου αυξήθηκαν κατά 9,8%, οι ποσότητες των προϊόντων που πωλήθηκαν σημείωσαν οριακή άνοδο, μόλις 1%. Το στοιχείο αυτό καταδεικνύει ότι η αύξηση του τζίρου οφείλεται αποκλειστικά στις ανατιμήσεις των προϊόντων, οι οποίες, αν και με μικρότερη ένταση, θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα.

Οι ανατιμήσεις σε βασικά αγαθά έχουν οδηγήσει πολλούς καταναλωτές στην αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με το μερίδιο αγοράς τους να ανέρχεται πλέον στο 26,2%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana.

Σημειώνεται ότι το 2021 το μερίδιο αγοράς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είχε διαμορφωθεί στο 23,6%, ενώ, εάν εστιάσει κάποιος μόνο στα τρόφιμα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιο αγοράς τους ανέρχεται το επτάμηνο του 2023 στο 26,2%, έναντι 23,6% πριν από δύο χρόνια.  Αρκετοί καταναλωτές, προκειμένου να μειώσουν τις δα- πάνες τους για τρόφιμα, επιλέγουν να αγοράζουν καθημερινά φθηνότερα προϊόντα. Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), ότι από το 2010 έως σήμερα παρατηρείται μείωση της κατανάλωσης στα βοειδή κατά 31,3% και αύξηση στην κατανάλωση κοτόπουλου κατά 15,1%, που είναι φθηνότερο.

Επίσης, μειώθηκαν οι δαπάνες για γαλακτοκομικά και ιδιαίτερα για φρέσκο γάλα κατά 41%, για ελαιόλαδο κατά περίπου 30% και για φρέσκα φρούτα και λαχανικά κατά 15%.

Διαβάστε ολόκληρο το δημοσίευμα της Real news εδώ

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.