Quantcast
ΚΤΕΟ: Τα SOS που πρέπει να γνωρίζετε για τον έλεγχο του αυτοκινήτου σας - enikonomia.gr
share

ΚΤΕΟ: Τα SOS που πρέπει να γνωρίζετε για τον έλεγχο του αυτοκινήτου σας

δημοσιεύτηκε:

Τους λόγους για τους οποίους πρέπει οι οδηγοί να ελέγχουν τα αυτοκίνητα τους στα ΚΤΕΟ εξήγησε ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Κώστας Βήκας μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή της ΕΡΤ.

«Ο τεχνικός έλεγχος ΚΤΕΟ θεσπίστηκε στη χώρα μας με σκοπό να εξασφαλίζονται τα μίνιμουμ τα οποία προασπίζουν την οδική ασφάλεια όλων μας. Επιπρόσθετα αφορούν και οικονομικούς λόγους.  Διότι έχει αποδειχθεί ότι ένα καλοσυντηρημένο και καλοελεγμένο όχημα κοστίζει πολύ λιγότερα στον ιδιοκτήτη σε σχέση με ένα άλλο όχημα το οποίο είναι ασυντήρητο και παρουσιάζει βλάβες» τόνισε ο κ. Βήκας  και επεσήμανε πως εν έτη 2023 συνολικά 1,8 εκατ. οχήματα είναι ανέλεγκτα.

KΤΕΟ: Σε ποια σημεία γίνεται ο έλεγχος ενός αυτοκινήτου

Στην συνέχεια ρωτήθηκε σε ποια σημεία ελέγχεται το αυτοκίνητο στο ΚΤΕΟ. «Ο έλεγχος  ΚΤΕΟ είναι ένας γενικός έλεγχος. Αυτός  ξεκινά με τη ταυτοποίηση του οχήματος, δηλαδή γίνεται ο έλεγχος  της ταυτότητας του οχήματος απευθείας στη βάση του υπουργείου Μεταφορών. Και εκεί ελέγχονται τα χιλιόμετρα και μετά  καταγράφεται η ιστορικότητα τους στο εκτυπωμένο δελτίο τεχνικού ελέγχου» απάντησε και ανέφερε εκτενώς τη διαδικασία  με την οποία γίνεται ο έλεγχος ενός οχήματος.

  • Το αυτοκίνητο μπαίνει σε μια διαδικασία ρύθμισης των στροφών του προκειμένου να μετρηθούν οι εκπεμπόμενοι ρύποι.
  • Θα ακολουθήσει το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας της ευθύγραμμης πορείας του, δηλαδή θα ελεγχθεί η σύγκλιση ή απόκλιση μεταξύ των δύο τροχών.
  • Εν συνεχεία έχουμε τον έλεγχο της απόδοσης του συστήματος ανάρτησης.
  • Αντίστοιχα το μετράμε στο σύστημα φρενομέτρησης δηλαδή τις δυνάμεις στέρησης που έχει ένα όχημα.
  • Θα μπούμε στη διαδικασία μέτρησης των φώτων. Από εκεί και πέρα στο λάκκο ακολουθούν δεκάδες τεχνικοί  -οπτικοί έλεγχοι για να διαπιστωθεί η κατάσταση του αμαξώματος εάν υπάρχουν διαρροές/ μετατροπές / βλάβες κλπ »  είπε.

Επίσης επεσήμανε πως ένα όχημα μπορεί να πιστοποιηθεί ότι βρίσκεται στη βέλτιστη κατάσταση εάν και εφόσον περάσει ΚΤΕΟ. Ουσιαστικά το δελτίο τεχνικού ελέγχου βάσει νομοθεσίας εξαντλείται σε 300 σημεία και το αποτέλεσμα είναι μια πιστοποίηση της κατάστασης του οχήματος που μετράται, πρόσθεσε.

Μεταξύ άλλων ανέφερε και πόσο τακτικά θα πρέπει να γίνεται ο έλεγχος οχήματος σε ΚΤΕΟ. « Σύμφωνα με τον νόμο, ο πρώτος έλεγχος πρέπει να σημειωθεί  με τη συμπλήρωση 4 ετών και έκτοτε το αυτοκίνητο μπαίνει σε μια περιοδικότητα κάθε 2 χρόνια » σημείωσε

Πόσο κοστίζει για να περάσουμε το αυτοκίνητο μας  ΚΤΕΟ και ποιο είναι το πρόστιμο

Τέλος ρωτήθηκε πόσο κοστίζει για να περάσει κανείς το όχημα του από ΚΤΕΟ και ποιο είναι το πρόστιμο εάν δεν το κάνει. «Το κόστος τεχνικού ελέγχου κυμαίνεται περίπου στα 50 ευρώ σε όλη την Ελλάδα για ένα ΙΧ επιβατικό. Και από εκεί και πέρα σε περίπτωση εκπρόθεσμου ελέγχου ο ιδιοκτήτης του έρχεται αντιμέτωπος με μια σειρά προστίμων  διοικητικών και οικονομικών ξεκινώντας από τη διαδικασία από το ΚΤΕΟ. Δηλαδή την ώρα που θα πάει το όχημα στο ΚΤΕΟ εφόσον διαπιστώνεται ότι το όχημα είναι εκπρόθεσμο, εκεί επιβάλλεται η πρώτη ποινή εκπροθέσμου ελέγχου. Είναι ένα παράβολο υπέρ δημοσίου το οποίο εξαντλείται περίπου στα 67,70  ευρώ για ένα όχημα το οποίο έχει παρέλθει κατά 6 μήνες  ημερομηνία τεχνικού ελέγχου » απάντησε.

 

 

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.