Quantcast
Τράπεζες: «Γράμμα» σε 2 εκατ. δανειολήπτες για ρύθμιση δανείων - enikonomia.gr
share

Τράπεζες: «Γράμμα» σε 2 εκατ. δανειολήπτες για ρύθμιση δανείων

δημοσιεύτηκε:

Επιστολή από τις τράπεζες θα λέβουν περίπου 2 εκατ. δανειολήπτες το αμέσως επόμενο διάστημα η οποία θα περιλαμβάνει εναλλακτικές λύσεις διευθέτησης ή ρύθμισης των «κόκκινων» δανείων.

Σύμφωνα με την Καθημερινή πρόκειται για δανειολήπτες στεγαστικών, καταναλωτικών, αλλά και επαγγελματικών ή μικρών επιχειρηματικών δανείων, οι οποίοι είναι σε καθυστέρηση για χρονικό διάστημα άνω των 30 ημερών.

Μεταξύ τους επίσης οφειλέτες που έχουν δάνεια με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, όσοι είναι εγγυητές σε δάνεια, οφειλές από κατάπτωση εγγυητικών επιστολών, αλλά και δάνεια που έχουν χορηγηθεί από τις τράπεζες στους υπαλλήλους τους,

 

Εξαιρούνται όσοι έχουν υπαχθεί στο νόμο Κατσέλη

Εξαίρεση από τις διατάξεις του κώδικα σύμφωνα με εγκύκλιο της ΤτΕ, αποτελούν όσοι έχουν υποβάλει αίτηση υπαγωγής στο νόμο Κατσέλη αλλά και όσοι επαγγελματίες ή μικροεπιχειρηματίες κάνουν χρήση του πρόσφατου νόμου 4307, που επιτρέπει τη ρύθμιση των επιχειρηματικών οφειλών.

 

Ξεκαθάρισμα
Από τη διαδικασία της ενημέρωσης αναμένεται να ξεκαθαρισθεί το ποιοι από τους οφειλέτες θα χαρακτηριστούν συνεργάσιμοι και ποιοι όχι. Η διάκριση αυτή σε συνδυασμό με την οικονομική κατάσταση του δανειολήπτη και τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης θα αποτελέσει κριτήριο για την εφαρμογή των λύσεων ρύθμισης του δανείου ή οριστικής διευθέτησης της οφειλής, που μπορεί να οδηγήσει και στο «κούρεμα».

 

Τι κερδίζουν οι συνεργάσιμοι οφειλέτες
Προκειμένου να χαρακτηριστεί συνεργάσιμος ένας οφειλέτης, υποχρεούται σε γνωστοποίηση όλων των πληροφοριών που αφορούν την οικονομική του κατάσταση ή την οποιαδήποτε μεταβολή της. Ο οφειλέτης θα πρέπει να ανταποκρίνεται «με ειλικρίνεια και σαφήνεια σε κλήσεις και επιστολές του δανειστή εντός 15 εργάσιμων ημερών».

Εάν ο δανειολήπτης επιδείξει συνεργάσιμη συμπεριφορά, η τράπεζα οφείλει να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο, δηλαδή να συγκεντρώσει τις αναγκαίες οικονομικές πληροφορίες για τον οφειλέτη, να αξιολογήσει την οικονομική του κατάσταση και να προτείνει αιτιολογημένα και εγγράφως την κατάλληλη λύση για τη ρύθμιση ή την οριστική διευθέτηση της οφειλής, στη βάση των λύσεων που προβλέπονται για τα φυσικά πρόσωπα ή τις επιχειρήσεις αντίστοιχα.
 
Μεταξύ των λύσεων που μπορούν να επιλεγούν για τη διευθέτηση μιας οφειλής, είτε αυτή είναι ληξιπρόθεσμη είτε όχι, είναι οι παραδοσιακοί τρόποι όπως η ρύθμιση του δανείου με καταβολή μικρότερης δόσης, η πληρωμή μόνο τόκων, το πάγωμα της οφειλής, ή η διαγραφή μέρους του δανείου, αλλά και λύσεις όπως η εθελοντική παράδοση του ακινήτου στην τράπεζα ή η μετατροπή του δανείου σε χρηματοδοτική μίσθωση και η δυνατότητα του δανειολήπτη να μείνει στο ακίνητο έναντι ενοικίου, κ.ά.

 

Πηγή: Καθημερινή

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.