Quantcast
Seat Leon Cupra: «Αντίδοτο» στην κρίση - enikonomia.gr
share

Seat Leon Cupra: «Αντίδοτο» στην κρίση

δημοσιεύτηκε:

Του Γιώργου Κ. Ανδρή
[email protected]



Το λογότυπο Cupra κοσμεί για πάνω από 20 χρόνια τα μοντέλα της Seat και
αφορά στις κορυφαίες σπορ εκδόσεις αυτοκινήτων με αξιοζήλευτες επιδόσεις που
διατίθονται σε άκρως δελεαστικές τιμές.


Με τιμή πέριξ των 27.000 ευρώ, 300 ίππους, κορυφαίος
εσωτερικός διάκοσμος, εξωτερική σχεδίαση που προκαλεί και γερμανική ποιότητα το
Seat Leon Cupra ρίχνει
το γάντι στους ανταγωνιστές!


Μάλιστα πέραν της άκρως δελεαστικής τιμής θα πρέπει να
συμπληρώσουμε τα χαμηλά ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας που ανέρχονται σε 292,3 ευρώ
για δίλιτρο αυτοκίνητο αλλά να επισημάνουμε πως ο κινητήρας επιφέρει και Φόρο
Πολυτελούς Διαβίωσης ο οποίος για τα πρώτα 5 χρόνια ανέρχεται σε 440 ευρώ το
έτος!


Ωστόσο οι 300 ίπποι που αποδίδει ο κινητήρας, ο μπάσος ήχος
και οι κορυφαίες επιδόσεις σε κάνουν να… ξεχνάς όλα τα παραπάνω ενώ παράλληλα το ισπανικό μοντέλο εμφανίζεται και ως «αντίδοτο» στην κρίση καθώς σου ανεβάζει τη διάθεση και την ψυχολογία όπως ο κινητήρας τους δείκτες του ταχύμετρου και στροφόμετρου.



Άγριες διαθέσεις


Το Seat Leon Cupra αποτελεί την κορυφαία έκδοση του ισπανικού μοντέλου ωστόσο
οι σχεδιαστές έχουν καταφέρει να δώσουν ένα «άγριο» παρουσιαστικό στην
συγκεκριμένη εκδοχή χωρίς ακρότητες και υπερβολές.


Στο εμπρόσθιο μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα με LED τα οποία δένουν αρμονικά με τον προφυλακτήρα
και τη μάσκα.


Από το πλάι το Cupra ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις
από τα τεράστια φρένα που έχουν τοποθετηθεί μέσα από τις μεγάλες ζάντες και τα
ελαστικά χαμηλού προφίλ.


Στο πίσω μέρος κυριαρχούν οι απολήξεις των εξατμίσεων, η
αεροτομή, τα φωτιστικά σώματα αλλά και η ένδειξη 300 η οποία προειδοποιεί τους…
περίεργους.



Σπορ εσωτερικό


Η καμπίνα επιβατών του νέου Leon Cupra είναι
προσανατολισμένη επίσης στις επιδόσεις του αυτοκινήτου χωρίς να υπάρχουν
ακρότητες.


Αρχικά τα καθίσματα του οδηγού και συνοδηγού διαθέτουν την
σωστή πλευρική στήριξη αλλά και άνεση ενώ ο πίνακας οργάνων του αυτοκινήτου
είναι προσανατολισμένος στις διαθέσεις του ισπανικού μοντέλου. Άλλωστε όταν
κανείς αντικρίζει ταχύμετρο με ένδειξη 300 χλμ./ώρα σίγουρα δεν περιμένει κάτι…
λίγο από το συγκεκριμένο μοντέλο.


Ωστόσο την παράσταση κλέβει η οθόνη πολυμέσων στο κέντρο του
ταμπλό όπου υπάρχει και η ρύθμιση του κινητήρα μέσω της ένδειξης Cupra.


Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε πολύ καλά
επίπεδα ωστόσο υπάρχουν κάποια πλαστικά μέρη που φαίνεται ότι είναι φθηνά…


Σε επίπεδο εξοπλισμού το Seat Leon Cupra διαθέτει τα πάντα και η καμπίνα
φιλοξενεί άνετα 5 επιβάτες χωρίς να επηρεάζονται καθόλου οι επιδόσεις του
αυτοκινήτου.


Σε ότι αφορά το υπόλοιπο αυτοκίνητο, διατηρεί το DCC (το
ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό εμπρός) ενώ έχουν προστεθεί όλες οι
αναβαθμίσεις από την υπόλοιπη γκάμα του μοντέλου, συμπεριλαμβανομένου του
σύστηματος Προστασίας Πεζών, το Emergency Assist, το Traffic Jam Assist.



300 ίπποι


Κάτω από το καπό του Seat Leon Cupra της δοκιμής είχε τοποθετηθεί το
γνωστό 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο βενζίνης το οποίο αποδίδει 300 ίππους
στις 6.200 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 38 χλγρ. στις 1.800 σ.α.λ.


Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς μέσω ενός
6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου που διαθέτει σωστή κλιμάκωση και αίσθηση.


Ωστόσο το άκρως εντυπωσιακό στοιχείο του κινητήρα πέραν της
ροπής και της ιπποδύναμης αφορά στον ήχο που παράγει και πως απελευθερώνεται
από τις απολήξεις των εξατμίσεων και όπως χαρακτηριστικά μας ανέφερε κάποιος:
«Μοιάζει με συγχορδία μπάσων οργάνων!».


Στην πράξη ο κινητήρα
είναι απίστευτα πρόθυμος να «εκτοξεύσει» το αμάξωμα του leon Cupra ακόμη
και από στάση στα πρώτα 100 χλμ. σε μόλις 5,8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του
ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.


Στον τομέα της κατανάλωσης το Seat Leon Cupra μπορεί
να κινηθεί άκρως οικονομικά με την μέση κατανάλωση να κυμαίνεται σε 6,9 λίτρα
για κάθε 100 χλμ. αλλά επειδή ο οδηγός του σπάνια θα κινείται στα όρια του
Κ.Ο.Κ. η κατανάλωση κυμαίνεται στα 8 λίτρα για κάθε 100 χλμ.




Γερμανική υπεροχή


Στο δρόμο το νέο Leon Cupra με τους 300 ίππους μένει αξέχαστο για τον τρόπο με τον
οποίο περνάει όλη αυτή τη δύναμη στο δρόμο, χωρίς απώλειες.


Ωστόσο η πολύ γρήγορη εκκίνηση προκαλεί την άσχημη αντίδραση
της ανάρτησης που «κοπανάει» όταν οι τροχοί σπινιάρουν.


Το Leon Cupra στο εθνικό οδικό δίκτυο αποδείχθηκε πως είναι απόλυτα
ευθύβολο, ασφαλές και τάχιστο κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες ενώ αν ο οδηγός
κινείται στα όρια του Κ.Ο.Κ. είναι και οικονομικό. Μόλις όμως ο οδηγός
αποφασίσει να κινηθεί γρήγορα η βελόνα του ταχύμετρου ξεπερνά τα 250 χλμ. χωρίς
κανένα δισταγμό!


Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Cupra ξεδιπλώνει
τις αρετές του και απέδειξε ότι διαθέτει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης! Ωστόσο
η ανάρτηση επίσης «κοπανάει» κυρίως στα ανηφορικά κομμάτια του δρόμου όπου οι
τροχοί σπινάρουν.


Μέσα στην πόλη το Seat Leon Cupra μαγνητίζει τα βλέμματα των
περαστικών είτε κινείται είτε βρίσκεται σταθμευμένο και αποδείχθηκε ότι είναι
ευκολοοδήγητο.


Η ύπαρξη αισθητήρων παρκαρίσματος κάνει τη διαδικασία
εισόδου και εξόδου στη θέση στάθμευσης παιχνιδάκι ακόμη και για έναν άπειρο
οδηγό.


Ωστόσο χρειάζεται προσοχή στις λακκούβες καθώς τα ελαστικά
χαμηλού προφίλ «τραυματίζονται» εύκολα και η αντικατάστασή τους κοστίζει…



ΥΠΕΡ


Σχεδίαση


Δύναμη


Εξοπλισμός


Τιμή



ΚΑΤΑ


Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης







share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.