Quantcast
Αυτοκινητοβιομηχανίες: Με διαφορετικές... ταχύτητες οι επενδύσεις στην τεχνολογία υδρογόνου - enikonomia.gr
share

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Με διαφορετικές… ταχύτητες οι επενδύσεις στην τεχνολογία υδρογόνου

δημοσιεύτηκε:

Στην τεχνολογία υδρογόνου εξακολουθούν να επενδύουν κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες,  ενώ κάποιες άλλες βρίσκονται στο στάδιο της ανάπτυξης. Άλλες έχουν απορρίψει την ιδέα του υδρογόνου, ενώ αρκετές περιμένουν τις εξελίξεις. Το σίγουρο είναι ότι οι κυψέλες υδρογόνου στα αυτοκίνητα θα απασχολήσουν τους πολίτες στο μέλλον σε μεγάλο βαθμό.

Προβληματισμένη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA)

Το ζήτημα σίγουρα απασχολεί την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA)  αλλά και τον οργανισμό Hydrogen Europe που  εξέφρασαν πρόσφατα την ανησυχία τους για την υλοποίηση των στόχων που αφορά την ανάπτυξη των σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο και σημείων φόρτισης ηλεκτρικής ενέργειας για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.

Οι δύο πλευρές επισήμαναν ότι θα πρέπει να υπάρχει ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου κάθε 100 χιλιόμετρα, τουλάχιστον ένας διανομέας 700 bar σε κάθε σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου, ένας σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου με υγρό υδρογόνο κάθε 400 χιλιόμετρα και ένας τουλάχιστον σταθμός ανεφοδιασμού υδρογόνου σε κάθε πόλη.

Από την άλλη πρόσφατες ανακοινώσεις από διάφορους κατασκευαστές οχημάτων δείχνουν ότι περίπου 50.000 υδρογονοκίνητα βαρέα επαγγελματικά οχήματα θα είναι σε λειτουργία στην Ευρώπη μέχρι το τέλος της δεκαετίας, εάν υπάρξουν οι συνθήκες πλαισίου και οι υποδομές ανεφοδιασμού. Την ίδια στιγμή προβλέπονται πολλαπλάσια επιβατικά αυτοκίνητα, τα οποία θα φέρουν την τεχνολογία των κυψελών υδρογόνου.

Ποια αυτοκίνητα υδρογόνου πωλούνται επίσημα

Αυτή τη στιγμή, τα μοναδικά αυτοκίνητα υδρογόνου που πωλούνται επίσημα από τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo. Οι δύο εταιρείες έχουν επενδύσει πολύ στο υδρογόνο, παραμένοντας δυναμικά και στην ηλεκτροκίνηση. Πριν χρόνια η Honda πουλούσε το Clarity με υδρογόνο, όμως τελικά το μοντέλο αποσύρθηκε. Σε αυτή την προσπάθεια θα πρέπει να επισημάνουμε και την εξέλιξη μοντέλου υδρογόνου από την BMW. Η Daimler από την άλλη, ανήκει στους κατασκευαστές που είχαν επενδύσει πολλά χρήματα στην υδρογονοκίνηση, όμως σταμάτησαν και συγκεντρώθηκαν αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση.

Όλα τα μοντέλα παραγωγής διαθέτουν μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες. Σήμερα είναι διαθέσιμα σε συγκεκριμένες αγορές που υπάρχει δίκτυο ανεφοδιασμού με υδρογόνο τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ.

Υπενθυμίζεται δε πως ο Elon Musk (CEO της Tesla) και ο Herbert Diess (CEO του Volkswagen Group) είχαν δηλώσει  πως το υδρογόνο δεν έχει μέλλον. Σε αντίθεση με την Τoyota που πιστεύει στο υδρογόνο και έχει επενδύσει σε αυτό σε μεγάλο βαθμό. Και η επιμονή της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αβάσιμη. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει και η ανάπτυξη του υδρογόνου θα είναι τέτοια που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά, καταλαμβάνοντας και αυτή ένα μεγάλο ποσοστό από τις πωλήσεις.

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.