Quantcast
Τέλη κυκλοφορίας: Έρχονται αλλαγές στον υπολογισμό τους - Τι προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή - enikonomia.gr
share

Τέλη κυκλοφορίας: Έρχονται αλλαγές στον υπολογισμό τους – Τι προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή

δημοσιεύτηκε:

Aναπροσαρμόζονται
τα τέλη κυκλοφορίας για επιβατικά
αυτοκίνητα, ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε
κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης/Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (Ε.Ε./Ε.Ο.Χ.) από
την 1η Ιανουαρίου του 2021 κι εφεξής, με βάση τις τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα
(γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο), όπως αναφέρεται σε διάταξη του νέου νομοσχέδιο
του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στη Βουλή.
Πρόκειται για το Σχέδιο
Νόμου του υπουργείου που φέρει τον τίτλο
«Περιστολή του λαθρεμπορίου –Κύρωση του Πρωτοκόλλου για την εξάλειψη του
παράνομου εμπορίου καπνού, διατάξεις περί κοινωφελών περιουσιών και σχολαζουσών
κληρονομιών, διατάξεις για τα τέλη κυκλοφορίας και τα τέλη ταξινόμησης, κίνητρα
για την προσέλκυση φορολογικών κατοίκων» και στο οποίο επισημαίνονται τα εξής:
Υπολογισμός τελών
κυκλοφορίας και τέλους ταξινόμησης αυτοκινήτων

Υπολογισμός τελών κυκλοφορίας με βάση την ευρωπαϊκή και την
παγκόσμια μέθοδο μέτρησης εκπομπών ρύπων CO2 – Τροποποίηση του άρθρου 20 του ν.
2948/2001
1. Στην παρ. 1 του άρθρου 20 του ν. 2948/2001 (Α’ 242)
επέρχονται οι εξής τροποποιήσεις:
Α. Πριν από τον πίνακα της υποπερ. β) της περ. Α’ της παρ. 1
προστίθεται τίτλος «Πίνακας I».
Β. Μετά την υποπερ. β) της περ. Α’ της παρ. 1, προστίθενται
υποπερ. β.1) και β.2) ως εξής:
«β. 1) Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, για επιβατικά
αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ε.Ε./ΕΟΧ, από
1.11.2010 μέχρι την 31.12.2020, με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα
(γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο) σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης
(New European Driving Cycle) όπως αναγράφονται στην άδεια του οχή ματος,
και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται
στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο
τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού τελών ταξινόμησης, σύμφωνα με τα
οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν.
2960/2001, Α’ 265). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν, λαμβάνονται υπόψη
οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο
δικαιολογητικό που προσκομίσθηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο
υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με τον Πίνακα I της υποπερ. β’.
β.2) Για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά
σε κράτος μέλος της Ε.Ε./ΕΟΧ από την 1η.1.2021 κι εφεξής, με βάση τις τιμές
εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο) σύμφωνα με
την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων
(Worldwide Light Test Procedure), όπως αναγράφονται στην άδεια του
οχήματος, και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές
που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που
προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού τελών ταξινόμησης,
σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού
Κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν,
λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό
Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που προσκομίσθηκε στο τελωνείο κατά
τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται με βάση τον Πίνακα II.


Γ. Στον πίνακα της υποπερ. β) της περ. Β’ της παρ. 1
προστίθεται τίτλος «Πίνακας III»
Δ. Μετά την υποπερ. β) της περ. Β της παρ. 1 του άρθρου 20,
προστίθενται υποπερ. β. 1) και β.2) ως εξής:
«β. 1) Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, για επιβατικά
αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ε.Ε./ΕΟΧ, από την
1η.11.2010 μέχρι την 31.12.2020, με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο) σύμφωνα
με τον Νέο
Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle),
όπως αναγράφονται στην
άδεια του οχήματος, και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο
Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις
ανάγκες υπολογισμού τελών ταξινόμησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του
Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν,
λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το
έτερο δικαιολογητικό που προσκομίσθηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται
σύμφωνα με τον Πίνακα III
της υποπερ. β’.
β.2) Για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά
σε κράτος μέλος της Ε.Ε./ΕΟΧ από την 1η .1.2021 και εφεξής, με βάση τις τιμές
εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια
CO2 ανά χιλιόμετρο)
σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure), όπως αναγράφονται
στην άδεια του
οχήματος, και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο
Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες
υπολογισμού τελών ταξινόμησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του
Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν
λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το
έτερο δικαιολογητικό που προσκομίσθηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός
γίνεται με βάση τον ΠΙΝΑΚΑ IV.



2. Το πρώτο εδάφιο της περ. α’ της παρ. 2 του άρθρου 20 του
ν. 2948/2001 αντικαθίσταται και
η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:
«2.α) Τα τέλη κυκλοφορίας για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης
οχήματα, για τις δίκυκλες τρίκυκλες μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης, καθώς και
για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα) είναι
αδιαίρετα και οφείλονται για ολόκληρο
το έτος ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα που κυκλοφόρησαν εντός του έτους. Τα οχήματα αυτά
θεωρείται ότι κυκλοφόρησαν για ολόκληρο το έτος εφόσον δεν τεθούν σε ακινησία κατά τις
διατάξεις των παρ. 1 έως και 6 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 (Α’ 82) για ολόκληρο το έτος.
β) Τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας για τα λοιπά οχήματα, με
εξαίρεση τα οχήματα που περιγράφονται στις περ. Ε και Π της παρ. 1,
περιορίζονται κατά πενήντα τοις εκατό (50%), εφόσον τα οχήματα αυτά δεν κυκλοφόρησαν για ολόκληρο
ημερολογιακό εξάμηνο λόγω διαγραφής
τους κατά το πρώτο ημερολογιακό εξάμηνο, θέσης σε κυκλοφορία τους κατά το δεύτερο ημερολογιακό
εξάμηνο ή θέσης σε ακινησία για ολόκληρο ημερολογιακό εξάμηνο.
γ) Σε περίπτωση συνιδίοκτησίας, για τα τέλη κυκλοφορίας και
το τυχόν πρόστιμο ευθύνονται εις ολόκληρο όλοι οι συνιδιοκτήτες.».
3. Στο άρθρο 20 του ν. 2948/2001, όπου αναφέρονται οι φράσεις
«… στην Ελλάδα ή σε χώρα της
Ε.Ε./ΕΟΧ…» και «…στη χώρα μας ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ…», αντικαθίστανται με
τη φράση «…σε
κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης/ΕΟΧ».
Άρθρο 20. Τέλη κυκλοφορίας – ενσωμάτωση σε αυτά εισφορών
Τ.Σ.Α. και τελών χαρτοσήμου.

1. Τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται στα
αυτοκίνητα οχήματα, με την επιφύλαξη των διατάξεων του παρόντος άρθρου με τις
οποίες ορίζεται διαφορετικά και λαμβανομένων υπόψη και των διατάξεων της
Οδηγίας 1999/62/ΕΚ ως προς τα βαρέα φορτηγά οχήματα, ορίζονται ως εξής:
Α. Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης
α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά
σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης/ΕΟΧ, έως τις 31.10.2010 και δίκυκλες και
τρίκυκλες μοτοσικλέτες, ανεξαρτήτως της ημερομηνίας της πρώτης ταξινόμησής τους
στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών,
ως εξής:





β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε
κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης/ΕΟΧ, από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με
βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανα χιλιόμετρο).
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως
αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
Πίνακας I

Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα):
140 ευρώ.
Στα ανωτέρω αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά
ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των
εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα με βάση του α.ν.
89/1967 (Α’ 132). Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το
χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών,
β.1) Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, για επιβατικά
αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη
φορά σε κράτος μέλος της Ε.Ε./ΕΟΧ, από 1.11.2010 μέχριτην 31.12.2020, με βάση
τις εκπομπές
διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο) σύμφωνα με τον Νέο Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle) όπως αναγράφονται στην
άδεια του
οχήματος, και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συ μφωνοόν με αυτές που αναγράφονται
στο Πιστοποιητικό
Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις ανάγκες υπολογισμού
τελών ταξινόμησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του Εθνικού Τελωνειακού
Κώδικα (ν. 2960/2001, Α’ 265). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν, λαμβάνονται
υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το έτερο δικαιολογητικό που
προσκομίσθηκε στο τελωνείο κατά
τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός γίνεται σύμφωνα με τον Πίνακα I της υποπερ. β’.
β.2) Για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά
σε κράτος μέλος της Ε.Ε./ΕΟΧ από την 1η.1.2021 κι εφεξής, με βάση τις τιμές
εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια
CO2 ανά χιλιόμετρο)
σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure), όπως αναγράφονται
στην άδεια του
οχήματος, και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο
Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις
ανάγκες υπολογισμού τελών ταξινόμησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του
Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν,
λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το
έτερο δικαιολογητικό που προσκομίσθηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός
γίνεται με βάση τον Πίνακα II.




γ) Φορτηγά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες:


Για τα ρυμουλκά (τράκτορ): 300 ευρώ.
δ) Λεωφορεία:
ε) Αυτοκίνητα που δεν ανήκουν στις πιο πάνω κατηγορίες: 535
ευρώ.
Ασθενοφόρα και νεκροφόρες: 300 ευρώ.
στ) Ειδικά, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας τωνιδιωτικής χρήσης
επιβατικών οχημάτων που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε
χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ και
τελούν στο ανασταλτικό τελωνειακό καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής, όπως
ισχύει, υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, όπως
ορίζεται από τις διατάξεις της υποπερίπτωσης α’. Με τον ίδιο τρόπο
υπολογίζονται τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας των ιδιωτικής χρήσης επιβατικών
οχημάτων που προέρχονται από τρίτες χώρες και τελούν στο ανασταλτικό τελωνειακό
καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής, λαμβάνοντας, όμως, ως κριτήριο για την
κατάταξη στον ανάλογο πίνακα, την ημερομηνία υπαγωγής του οχήματος στο καθεστώς
προσωρινής εισαγωγής στην Ελλάδα. Οι κάτοχοι – δικαιούχοι των οχημάτων αυτών,
για κάθε μήνα ή τμήμα μηνός πέραν του χρονικού διαστήματος κατά το οποίο
προβλέπεται απαλλαγή, υποχρεούνται να καταβάλουν το 1/12 των οριζομένων ως
ανωτέρω τελών κυκλοφορίας.
ζ) Στα εκποιούμενα από το Δημόσιο ή τον Οργανισμό
Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού (Ο.Δ.Δ.Υ. Α.Ε.) επιβατικά αυτοκίνητα οχήματα, τα
οποία τίθενται από τους αγοραστές σε κυκλοφορία, ως ιδιωτικής χρήσης, τα τέλη
κυκλοφορίας υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα
αυτών, σύμφωνα με τον τρίτο πίνακα της υποπερίπτωσης α’.
Ειδικά, υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες
και τρίκυκλες μοτοσικλέτες, που εμπίπτουν στις διατάξεις του προηγούμενου
εδαφίου, έως 1549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης
στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.
Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής από 1549 κ.εκ. και άνω,
τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των
αντίστοιχων συμβατικών.
Ειδικά, προκειμένου για ηλεκτροκίνητα και υδρογόνου
αυτοκίνητα οχήματα και ηλεκτροκίνητες και υδρογόνου δίκυκλες και τρίκυκλες
μοτοσικλέτες, της πιο πάνω κατηγορίας, αυτά απαλλάσσονται των τελών
κυκλοφορίας.
η) Για τα καινούργια ή μεταχειρισμένα επιβατικά ιδιωτικής
χρήσης αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και θωρακισμένα επιβατικά οχήματα, επειδή
εξαιρούνται από τη μέτρηση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τα τέλη κυκλοφορίας
για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής υπολογίζονται με βάση τον κυλινδρισμό του
κινητήρα αυτών.
θ) Για τα μεταχειρισμένα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης
αυτοκίνητα, με πρώτο έτος κυκλοφορίας στη διεθνή αγορά πριν από την 1.1.2002, ανεξάρτητα
του χρόνου της πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, επειδή για
τα οχήματα αυτά δεν ήταν υποχρεωτική η μέτρηση των εκπομπών διοξειδίου του
άνθρακα, τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής, υπολογίζονται
με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών.
ι) Για τα επιβατικά αυτοκίνητα δημόσιας χρήσης που
αποχαρακτηρίζονται και τίθενται σε κυκλοφορία, ως ιδιωτικής χρήσης, ως
ημερομηνία για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας, νοείται η ημερομηνία της
πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ.
ια) Για τα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης που είχαν
ταξινομηθεί στη χώρα μας και μετά τη διαγραφή τους από το Μητρώο του Υπουργείου
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, επαναταξινομούνται στη χώρα, ως ημερομηνία
πρώτης ταξινόμησής τους, νοείται η ημερομηνία της πρώτης άδειας κυκλοφορίας σε
κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης/ΕΟΧ, πριν από τη διαγραφή τους.
Β. Αυτοκίνητα οχήματα δημόσιας χρήσης.
α) Επιβατικά (με ή χωρίς μετρητή) που έχουν ταξινομηθεί για
πρώτη φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, έως την 31.10.2010: 290 ευρώ.
β) Επιβατικά (με ή χωρίς μετρητή) ταξινομούμενα για πρώτη
φορά στην Ελλάδα ή σε χώρα της ΕΕ/ΕΟΧ, από την 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά
με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια ΟΟ2 ανά χιλιόμετρο).
Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως
αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:
Πίνακας III
β. 1) Από την έναρξη ισχύος της παρούσας, για επιβατικά
αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ε.Ε./ΕΟΧ, από την
1η.11.2010 μέχρι την 31.12.2020, με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο) σύμφωνα
με τον Νέο
Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης (New European Driving Cycle),
όπως αναγράφονται στην
άδεια του οχήματος, και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο
Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις
ανάγκες υπολογισμού τελών ταξινόμησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του
Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν,
λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το
έτερο δικαιολογητικό που προσκομίσθηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός
γίνεται σύμφωνα με τον Πίνακα III
της υποπερ. β’.
β.2) Για επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά
σε κράτος μέλος της Ε.Ε./ΕΟΧ από την 1η .1.2021 και εφεξής, με βάση τις τιμές
εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια
CO2 ανά χιλιόμετρο)
σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Worldwide Light Test Procedure), όπως αναγράφονται
στην άδεια του
οχήματος, και μόνον εφόσον οι τιμές αυτές συμφωνούν με αυτές που αναγράφονται στο
Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή άλλο δικαιολογητικό που προσκομίζεται στο τελωνείο για τις
ανάγκες υπολογισμού τελών ταξινόμησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 121 του
Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα (ν. 2960/2001). Σε περίπτωση που οι τιμές δεν συμφωνούν
λαμβάνονται υπόψη οι τιμές ρύπων που αναγράφονται στο Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης ή το
έτερο δικαιολογητικό που προσκομίσθηκε στο τελωνείο κατά τα ανωτέρω. Ο υπολογισμός
γίνεται με βάση τον ΠΙΝΑΚΑ IV.



γ) Φορτηγά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες:


Για τα ρυμουλκά (τράκτορ): 300 ευρώ.
δ)
Λεωφορεία:



Γ. Για τα αλλοδαπά φορτηγά αυτοκίνητα, για κάθε ταξίδι,
εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από τις σχετικές διακρατικές συμβάσεις: 100 ευρώ.
Δ. Για τη χορήγηση προσωρινής άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτων
οχημάτων και μοτοσικλετών: 10 ευρώ ανά ημέρα για τα αυτοκίνητα οχήματα και 3
ευρώ ανά ημέρα για τις μοτοσικλέτες.
Ε. Για τη δοκιμαστική κυκλοφορία των αυτοκινήτων οχημάτων:
α) Για μοτοσικλέτες: 30 ευρώ.
β) Για λοιπά οχήματα: 150 ευρώ.
ΣΤ. Τα τέλη κυκλοφορίας των δίτροχων, τρίτροχων
μοτοποδηλάτων ορίζονται σε 12 ευρώ.
2.α) Τα τέλη κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα οχήματα που
περιγράφονται στην περίπτωση Α.α της παραγράφου 1 είναι αδιαίρετα και οφείλονται
για ολόκληρο το έτος ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα που κυκλοφόρησαν εντός
του έτους. Τα οχήματα αυτά θεωρείται ότι κυκλοφόρησαν για ολόκληρο το έτος
εφόσον δεν τεθούν σε ακινησία κατά τις διατάξεις των παραγράφων 1 έως και 6 του
άρθρου 22 του Ν. 2367/1953 (ΦΕΚ 82 Α’) για ολόκληρο το έτος.
β) Τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας για τα λοιπά οχήματα, με
εξαίρεση τα οχήματα που περιγράφονται στις περιπτώσεις Ε και ΣΤ της παραγράφου
1, περιορίζονται κατά 50%, εφόσον τα οχήματα αυτά δεν κυκλοφόρησαν για ολόκληρο
ημερολογιακό εξάμηνο λόγω διαγραφής τους κατά το πρώτο ημερολογιακό εξάμηνο,
θέσης σε κυκλοφορία τους κατά το δεύτερο ημερολογιακό εξάμηνο ή θέσης σε
ακινησία για ολόκληρο ημερολογιακό εξάμηνο.
γ) Σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, για τα τέλη κυκλοφορίας και
το τυχόν πρόστιμο ευθύνονται εις ολόκληρο όλοι οι συνιδιοκτήτες.
2.α) Τα τέλη κυκλοφορίας για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης
οχήματα, για τις δίκυκλες τρίκυκλες μοτοσυκλέτες ιδιωτικής χρήσης, καθώς και
για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα) είναι
αδιαίρετα και οφείλονται για ολόκληρο
το έτος ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα που κυκλοφόρησαν εντός του έτους. Τα οχήματα αυτά
θεωρείται ότι κυκλοφόρησαν για ολόκληρο το έτος εφόσον δεν τεθούν σε ακινησία κατά τις διατάξεις
των παρ. 1 έως και 6 του άρθρου 22 του ν. 2367/1953 (Α’ 82) για ολόκληρο το έτος.
β) Τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας για τα λοιπά οχήματα, με
εξαίρεση τα οχήματα που περιγράφονται στις περ. Ε και Π της παρ. 1,
περιορίζονται κατά πενήντα τοις εκατό (50%), εφόσον τα οχήματα αυτά δεν κυκλοφόρησαν για ολόκληρο
ημερολογιακό εξάμηνο λόγω διαγραφής
τους κατά το πρώτο ημερολογιακό εξάμηνο, θέσης σε κυκλοφορία τους κατά το δεύτερο ημερολογιακό
εξάμηνο ή θέσης σε ακινησία για ολόκληρο ημερολογιακό εξάμηνο.
γ) Σε περίπτωση συνιδίοκτησίας, για τα τέλη κυκλοφορίας και
το τυχόν πρόστιμο ευθύνονται εις ολόκληρο όλοι οι συνιδιοκτήτες.
3. Στα ποσά που ορίζονται στην παράγραφο 1 έχουν ενσωματωθεί
και οι εισφορές υπέρ Τ.Σ.Α. που επιβάλλονται, κατά περίπτωση, με τις διατάξεις
της παραγράφου 1 του άρθρου 10 του Ν. 2556/1997 (ΦΕΚ 270 Α’) και της περίπτωσης
β’ της παραγράφου 3 του άρθρου 33 του Ν. 1759/1988 (ΦΕΚ 50 Α’), καθώς και τα
τέλη χαρτοσήμου και η επ’ αυτών εισφορά υπέρ Ο.Γ.Α. που επιβάλλονται κατά
περίπτωση στις αποδείξεις είσπραξης των εισφορών αυτών και ολόκληρα τα ποσά
εισπράττονται ως τέλη κυκλοφορίας.
4. Απαλλαγές από τέλη κυκλοφορίας που προβλέπονται από τις
κείμενες διατάξεις εξακολουθούν να ισχύουν ως προς τα τέλη κυκλοφορίας που
διαμορφώνονται μετά την κατά τα ανωτέρω ενσωμάτωση.
5. ………………..
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικών
Ασφαλίσεων και Οικονομικών καθορίζονται τα ποσά που αποδίδονται στον Οργανισμό
Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελμάτων (Ο.Α.Ε.Ε.) – Τ.Σ.Α., λόγω της ενσωμάτωσης,
κατά την παράγραφο 3, των δικαιωμάτων του στα κατά περίπτωση επιβαλλόμενα τέλη
κυκλοφορίας αυτοκινήτων οχημάτων, ο τρόπος απόδοσης των ποσών αυτών και κάθε
άλλη λεπτομέρεια. Η απόδοση στον Ο.Α.Ε.Ε. – Τ.Σ.Α. των ποσών που καθορίζονται
κατά τα οριζόμενα στο προηγούμενο εδάφιο δεν υπόκειται σε τέλη χαρτοσήμου. Τα
ποσοστά επί των τελών κυκλοφορίας, που αποδίδονται στους Δήμους, τις Κοινότητες
και Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, υπολογίζονται στα ποσά που απομένουν μετά την
αφαίρεση των ποσών που αποδίδονται στον Ο.Α.Ε.Ε. – Τ.Σ.Α., λόγω της ενσωμάτωσης
των εισφορών Τ.Σ.Α. στα τέλη κυκλοφορίας.
7. Για αυτοκίνητο που ανήκε σε θανόντα ανάπηρο, στον οποίο
είχε χορηγηθεί απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας λόγω της αναπηρίας του, οι
κληρονόμοι, στους οποίους περιέρχεται αυτό, οφείλουν τέλη κυκλοφορίας από το
επόμενο του θανάτου του κληρονομουμένου ημερολογιακό έτος.
8. Η ισχύς του άρθρου αυτού αρχίζει από 1 Ιανουαρίου 2002,
εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά σ’ αυτό.










share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.