Quantcast
Σούπερ μάρκετ: Τονώθηκε ο τζίρος στο δεκάμηνο λόγω πληθωρισμού - Οι "πρωταθλητές" των ανατιμήσεων - enikonomia.gr
share

Σούπερ μάρκετ: Τονώθηκε ο τζίρος στο δεκάμηνο λόγω πληθωρισμού – Οι “πρωταθλητές” των ανατιμήσεων

δημοσιεύτηκε:

Τονώθηκε ο τζίρος των σουπερ μάρκετ της χώρας μας στο δεκάμηνο 2023 ( Ιανουαρίου – Οκτωβρίου) λόγω πληθωρισμού, όπως έδειξαν τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI). Δηλαδή η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων αυξήθηκε κατά 9,5% και ανήλθε στα 7,446 δισ. ευρώ στο 10μηνο έναντι 6,821 δισ. ευρώ του αντίστοιχου διαστήματος. Και από αυτά τα 5,689 δισ. ευρώ αφορούσαν την κατηγορία των τροφίμων. Επίσης ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1,7% το ίδιο χρονικό διάστημα σε σχέση με το αντίστοιχο του 2022. Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές κάνουν φθηνότερες επιλογές και στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Επίσης τα στοιχεία της έρευνας έδειξαν τα εξής:

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Την δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των PL σε αξία συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,2% το δεκάμηνο 2023 ( Ιανουαρίου – Οκτωβρίου)  από 25,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,9%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,7%.

Τα τρόφιμα

Στα τρόφιμα το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ήταν ελαφρώς υψηλότερο στο 26,7% από 26,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σουπερμάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού. Στην πρώτη κατηγορία λόγω της μείωσης τιμών το ποσοστό τού τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε από 21,3% σε 24,9% και στη δεύτερη από 21,7% σε 25,6%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε από 21,9% που ήταν το 2022 σε 25,1% το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,5%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 9,1% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 9,1%. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 1,8%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 1,3% ενώ στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειώθηκε κατά 0,2%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το δεκάμηνο Ιανουαρίου Οκτωβρίου 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε έξι και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (4,4%), στα αλκοολούχα ποτά (4,3%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,1%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,6%), στα σνακς (4,4%), στα γαλακτοκομικά (2,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,1%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,1%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (0,9%), στα υλικά μαγειρικής (2,5%) και στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (0,5%).

Πρωταθλητές των ανατιμήσεων

Πρωταθλητές των ανατιμήσεων στα ράφια των σούπερ μάρκετ  στο δεκάμηνο αναδείχθηκαν  τα απορρυπαντικά και καθαριστικά καθώς οι αυξήσεις τιμών έφτασαν το 12%. Ακολούθησαν  τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 10%, τα γαλακτοκομικά με αυξήσεις τιμών 9%, τα σνακ με αυξήσεις τιμών 8,9% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 8,7%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του δεκαμήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,6%).

Επίσης τα ίδια στοιχεία της έρευνας έδειξαν πως  οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφηκε αύξηση τζίρου (14,8%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώθηκε  11,6%. Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφηκε αύξηση τζίρου 13,6% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,4% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 9,9% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,5%.
Αύξηση 6,8%  σημειώθηκε στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου

share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.