Quantcast
Ρεύμα-Κορονοϊός: Αλλάζει ο τρόπος αποζημίωσης για τους καταναλωτές - enikonomia.gr
share

Ρεύμα-Κορονοϊός: Αλλάζει ο τρόπος αποζημίωσης για τους καταναλωτές

δημοσιεύτηκε:

Αλλαγές στις αποζημιώσεις για ζημιές σε ηλεκτρικές συσκευές λόγω
τυχαίων διακοπών ρεύματος προβλέπονται από την 1η Ιουλίου στις
εγγυημένες υπηρεσίες που θα παρέχει ο ΔΕΔΔΗΕ στους καταναλωτές.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα του “Ελεύθερου Τύπου”, οι πολίτες
θα δικαιούνται 600 ευρώ για
περιπτώσεις στις οποίες
καταστράφηκαν οι ηλεκτρικές τους συσκευές,
ενώ για αθέτηση προθεσμιών η ποινή θα
ανέρχεται περί τα 800 ευρώ. Πρόκειται για συγκεκριμένες 17 εγγυημένες
υπηρεσίες οι οποίες συνοδεύονται, στην περίπτωση της εκπρόθεσμης παροχής τους, με την υποχρέωση του Διαχειριστή να αποζημιώνει τους πελάτες του και οι οποίες πήραν πράσινο φως από τη Ρυθμιστική Αρχή
Ενέργειας.


Οι
κατηγορίες


Συγκεκριμένα, κατηγοριοποιούνται ως εξής:


-Εξυπηρέτηση
νέων συνδέσεων


-Τεχνικές
υπηρεσίες σε υφιστάμενους καταναλωτές


-Μετρητές


-Ποιότητα
επικοινωνίας και εξυπηρέτησης πελατών


“Η ΡΑΕ σε συνέχεια της δημόσιας διαβούλευσης για τη δεύτερη περίοδο
εφαρμογής του προγράμματος “Εγγυημένες Υπηρεσίες του Διαχειριστή
Δικτύου “ και έχοντας ως βασικό στόχο
την ποιοτική βελτίωση των υπηρεσιών
του Διαχειριστή και τη
δίκαιη αποζημίωση των καταναλωτών σε
περίπτωση προβλημάτων στην
ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών , αποφάσισε την έγκριση
επικαιροποιημένου σχετικού προγράμματος εγγυημένων υπηρεσιών” σημειώνεται χαρακτηριστικά στη σχετική απόφαση.


Τι
προβλέπει η απόφαση


Τα κυριότερα σημεία της απόφασης της Αρχής είναι τα
εξής:


1. Αυξάνεται
η καταβαλλόμενη ρήτρα αποζημίωσης
από τον Διαχειριστή προς τους πελάτες
χαμηλής τάσης στα 20 ευρώ
και προς τους πελάτες μεσαίας
τάσης στα 40 ευρώ, σε περίπτωση προβλημάτων στην ποιότητα των παρεχόμενων
υπηρεσιών, από το ποσό των 15 ευρώ
που προβλέπονταν στο προηγούμενο
πρόγραμμα.


2.Προβλέπεται
κλιμάκωση του καταβαλλόμενου
ποσού αποζημίωσης των καταναλωτών από τον Διαχειριστή ( έως και
4 πλάσιο του βασικού)σε
περίπτωση σημαντικής υπέρβασης
του εγγυημένου χρόνου
εξυπηρέτησης για τις υπηρεσίες
εξυπηρέτησης νέων συνδέσεων, αποκατάστασης, διακοπών τροφοδότησης , διερεύνησης αναφορών σε
σχέση με την ποιότητα τάσης και επανασύνδεσης μετά από την απενεργοποίηση λόγω χρέους
ή κατόπιν αιτήματος του πελάτη. Για την υπέρβαση των χρόνων εξυπηρέτησης στις προαναφερόμενες υπηρεσίες η αποζημίωση
π.χ για πελάτες χαμηλής τάσης μπορεί να
φτάσει ακόμη και στα 80 ευρώ και για εκείνους της μέσης
στα 160 ευρώ. Παράλληλα, εάν ξεπεράσει τις
12 ώρες η αποκατάσταση τροφοδότησης
καταναλωτή μέσης τάσης μετά από διακοπή
λόγω βλάβης δικτύου ή προγραμματισμένων εργασιών τότε
η βασική ρήτρα αποζημίωσης είναι τα 150 ευρώ.


3.Προστίθενται
νέες εγγυημένες υπηρεσίες που σχετίζονται με την κατασκευή
νέων συνδέσεων με μεγάλη επέκταση
δικτύου και με την
αντικατάσταση απλού μετρητή πολλαπλού τιμολογίου (νυχτερινό) ή
ηλεκτρονικό μετρητή .Επαναφέρεται η εγγυημένη
υπηρεσία για την τήρηση συμφωνημένης συνάντησης για εργασίες
σε ακίνητα πελατών.


Ηλεκτρονικές συσκευές


Αναφορικά με τη διαδικασία που έχει
καθιερωθεί από το 2011, βάσει της
οποίας ο Διαχειριστής Δικτύου χορηγεί
χρηματική αποζημίωση σε
καταναλωτές των οποίων οι ηλεκτρονικές συσκευές έχουν υποστεί βλάβη εξαιτίας τυχαίας διακοπής του ουδέτερου
αγωγού του δικτύου, με την
απόφαση αναθεωρούνται τα εξής:


-Αυξάνεται το
μέγιστο ύψος της αποζημίωσης και
ορίζεται στο ποσό των 600 ευρώ, ανεξαρτήτως τύπου παροχής (από 300 ευρώ για μονοφασική και 400 ευρώ
για τριφασική παροχή που ισχύουν
σήμερα).


-Το χρονικό όριο
για την υποβολή σχετικών αιτημάτων
αποζημίωσης από τους καταναλωτές στον
Διαχειριστή ορίζεται σε 10 εργάσιμες ημέρες από το συμβάν( αντί 4
εργάσιμων ημερών που είναι σήμερα).







share
Σχόλια Αναγνωστών
Ροή
Οικονομία
Επιχειρήσεις
Επικαιρότητα

Ενημερωθείτε πρώτοι με τον τρόπο που θέλετε.