http://www.enikonomia.gr/auto/163594,toyota-aygo-auto-anesi-oikonomia-kai-axiopistia.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_163594_78709410c6-9703fd4c8bd0dcbc.jpg Το Toyota Aygo αποτελεί ένα από τους «καρπούς» της συμπαραγωγής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τον γαλλικό όμιλο PSA. 8/22/2017 12:20:43 PM

Toyota Aygo Auto: Άνεση, οικονομία και αξιοπιστία

Toyota Aygo Auto: Άνεση, οικονομία και αξιοπιστία

Του Γιώργου Κ. Ανδρή

[email protected]

Το Toyota Aygo αποτελεί ένα από τους «καρπούς» της συμπαραγωγής της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τον γαλλικό όμιλο PSA.

Η πρώτη γενιά λανσαρίστηκε το 2005 και μετά από δύο ανανεώσεις έφθασε το πλήρωμα του χρόνου για ριζικές αλλαγές.

Μάλιστα το Toyota Aygo με το γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα με ημιαυτόματο κιβώτιο αποδείχθηκε όχι μόνο οικονομικό αλλά και εξαιρετικά άνετο στις συνθήκες που ορίζουν οι μεγαλουπόλεις.

Για να αποκτήσει κανείς το «αυτόματο» Aygo θα πρέπει να καταβάλλει 12.300 ευρώ ωστόσο η εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου η οποία υπολογίζεται σε 4 λίτρα για κάθε 100 χλμ. αλλά και τα 87,3 ευρώ για τα ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας αποτελούν σημαντικά προσόντα έναντι της τιμής…




Νέα σχεδίαση

Το νέο Toyota Aygo είναι σίγουρα πιο δυναμικό από τον προκάτοχό του έχοντας έντονες καμπύλες στο αμάξωμα ενώ διάφορες χρωματικές πινελιές δίνουν μια νεανική εμφάνιση στο ιαπωνικό μοντέλο.

Στο εμπρόσθιο μέρος η μάσκα με τα «δυναμικά» φωτιστικά σώματα αλλά και τις λεπτές λωρίδες LED που αφορούν τα φωτιστικά ημέρας αποτελούν μερικά από τα δυναμικά στοιχεία του αμαξώματος.

Από το πλάι διακρίνονται τα παράθυρα στις πίσω πόρτες τα οποία δυστυχώς και σε αυτό το μοντέλο όπως και στον προκάτοχό του δεν ανοίγουν «παραδοσιακά» αλλά προς τα έξω.

Στο πίσω μέρος δεσπόζουν τα έντονα φωτιστικά σώματα που βρίσκονται δίπλα από την πόρτα του πορτ μπαγκάζ.



Νεανικό και hitech το εσωτερικό

Ριζική αλλαγή σημειώνεται στην καμπίνα επιβατών του νέου Toyota Aygo στην οποία έχουν χρησιμοποιηθεί νέα υλικά κατασκευής ενώ οι επιβάτες του θα τιμήσουν δεόντος την μεγάλη έγχρωμη οθόνη με λειτουργία αφής που βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και περιλαμβάνει τις ενδείξεις του ηχοσυστήματος, διαθέτει λειτουργία Bluetooth για το κινητό ενώ στην περίπτωση της οπισθοπορείας ή την διαδικασία παρκαρίσματος «μετατρέπεται» σε κάμερα…

Το τριάκτινο τιμόνι είναι σχετικά μικρό σε διαστάσεις πίσω από το οποίο βρίσκονται τα paddles που επιτρέπουν στον οδηγό να επιλέξει την ταχύτητα του κιβωτίου με την οποία επιθυμεί να κινείται.

Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ένα μεγάλο ταχύμετρο μέσα στο οποίο ενσωματώνεται το ψηφιακό Trip Computer ενώ το στροφόμετρο είναι ψηφιακό και έχει τοποθετηθεί στο πλάι του ταχύμετρου.

Στο ποιοτικό κομμάτι, η Toyota έχει αναβαθμίσει αισθητά τα επίπεδα στο εσωτερικό του νέου Aygo, με τη συνολική επίδοση να κρίνεται ως μια από τις κορυφαίες της κατηγορίας.

69 «ζωντανοί» ίπποι

Ο γνωστός 3κύλινδρος χιλιάρης κινητήρας κινεί το νέο Toyota Aygo με πολλές αλλαγές και βελτιώσεις με αποτέλεσμα στην πράξη να είναι ακόμη πιο «ζωντανός» σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Μάλιστα οι μηχανικοί της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας επικεντρώθηκαν στη μείωση των εσωτερικών τριβών και βελτιστοποίησαν το σύστημα εξαγωγής με αποτέλεσμα η ιπποδύναμη να αυξηθεί κατά 1 ίπποι ενώ η ροπή αυξήθηκε κατά 10 Nm αγγίζοντας πλέον τα 95 Nm έναντι 85 Nm του προκατόχου του.

Το αυτοποιημένο κιβώτιο του Aygo της δοκιμής μας έχει 5 σχέσεις με αυτόματη ή χειροκίνητη λειτουργία χωρίς συμπλέκτη φυσικά που συμβάλλει στην άνεση.

Ωστόσο αν ο οδηγός του Aygo επιθυμεί να πραγματοποιήσει γρήγορες αλλαγές θα αντιληφθεί μια καθυστέρηση αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο πόλης και όχι υψηλών επιδόσεων…


Ανεση και οικονομία

Στο δρόμο το Toyota Aygo αποδείχθηκε πως μπορεί να τα καταφέρει εξίσου καλά στο εθνικό οδικό δίκτυο, σε ανηφορικές επαρχιακές διαδρομές αλλά όλες οι αρετές του ξεδιπλώνονται μέσα στην πόλη.

Ειδικότερα το Aygo στο εθνικό οδικό δίκτυο κινείται με απόλυτη ασφάλεια και σταθερότητα ακόμη και όταν ο δείκτης του ταχύμετρου προσεγγίζει το τέλος της διαδρομής του που ορίζεται στα 170 χλμ. Βέβαια αν ο οδηγός του κινηθεί στα όρια του Κ.Ο.Κ. τότε θα οφεληθεί από την μεγάλη οικονομία στα καύσιμα που μπορεί να κυμανθούν ακόμη και κάτω από τα 3,9 λίτρα για κάθε 100 χλμ.

Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με συνεχείς στροφές το Aygo παρουσίασε υψηλά περίθώρια πρόσφυσης για τα οχήματα που ανήκουν στην συγκεκριμένη κατηγορία ενώ το τιμόνι είναι άμεσο στα καλέσματα του οδηγού. Επίσης η ύπαρξη χειροκίνητης λειτουργίας του κιβωτίου θα βοηθήσει τον οδηγό να κινηθεί «γρηγορότερα».

Μέσα στην πόλη το Aygo βρίσκεται στο «φυσικό» του περιβάλλον και ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του καθώς προσδίδει άνεση, οικονομία και βέβαια ευκολία στην χρήση.

Επίσης η ύπαρξη κάμερας κατά την οπισθοπορεία μετατρέπει τη διαδικασία παρκαρίσματος σε παιχνιδάκι.

Παράλληλα η ανάρτηση φιλτράρει σε ικανοποιητικό βαθμό τις ανωμαλίες του οδοστρώματος μειώνοντας στο ελάχιστο τους κραδασμούς που μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών.

ΥΠΕΡ

Σχεδίαση

Κόστος χρήσης

Κιβώτιο

Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ

Δεν ανοίγουν τα πίσω παράθυρα

Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ