http://www.enikonomia.gr/economy/190744,apo-to-2020-i-polisi-gia-ti-depa-ypodomon.html http://media.enikonomia.gr/data/photos/resized/125_190744_a8598df82b-97fb3af9f088501c.jpg Στα χέρια της επόμενης κυβέρνησης μεταφέρεται όπως όλα δείχνουν η υπόθεση πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών. 6/19/2018 9:57:21 AM

Από το 2020 η πώληση για τη ΔΕΠΑ Υποδομών

Από το 2020  η πώληση για τη ΔΕΠΑ Υποδομών

Στα χέρια της επόμενης κυβέρνησης μεταφέρεται όπως όλα δείχνουν η υπόθεση πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομων, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα του επικαιροποιημένου πλάνου του ΤΑΙΠΕΔ, δίχως να αποκλείεται και η παραπομπή της συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης στις ελληνικές καλένδες.

Σε αυτό το σενάριο οδηγούν τα χρονικά πλαίσια που περιγράφονται στο νέο στρατηγικό σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ. Σύμφωνα με αυτά, τον Νοέμβριο του 2018 θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός πώλησης του 50,1% του εμπορικού σκέλους της ΔΕΠΑ, δηλαδή της ΔΕΠΑ Εμπορίας, και μόνο όταν αυτή θα έχει ολοκληρωθεί, τότε μόνο θα πάρει μπροστά και η διαδικασία πώλησης του μειοψηφικού ποσοστού της άλλης θυγατρικής. Δηλαδή του 14% της ΔΕΠΑ Υποδομών (ή 49% αν πουλήσουν και τα ΕΛΠΕ το ποσοστό τους 35%), της έτερης εταιρείας που δημιουργείται στο πλαίσιο της ιδιωτικοποίησης.

Στην πράξη αυτή αλληλουχία κινήσεων μεταφράζεται στο εξής :Εστω ότι ο διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας προκηρύσσεται το Νοέμβριο του 2018, και τρέχει με διαδικασίες fast track, ακόμη και έτσι θα απαιτηθούν δύο τουλάχιστον μήνες από την εκδήλωση ενδιαφέροντος προκειμένου να αξιολογηθούν οι φάκελοι, και να ανακοινωθούν οι προεπιλεγέντες για τη δεύτερη φάση (Ιανουάριος 2019).

Ενας με δύο μήνες θα χρειαστούν έως ότου έρθει η ημέρα υποβολής δεσμευτικών προσφορών (Μάρτιος 2019), που σημαίνει ότι ακόμη και αν ανακηρυχτεί προτιμητέος επενδυτής (π.χ. Μάιο), η συμφωνία μεταβίβασης δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το φθινόπωρο του 2019, καθώς θα πρέπει να εγκριθεί πρώτα από το Ελεγκτικό Συνέδριο, τις εγχώριες και ευρωπαικές αρχές ανταγωνισμού, κ.ό.κ.

Τάιμινγκ που συμπίπτει με τη διενέργεια των εθνικών εκλογών. Επειδή είναι πρακτικά αδύνατο, να προκηρυχθεί τότε ο διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ Υποδομών, προφανώς και θα παγώσει, δηλαδή θα μετατεθεί για κάποια στιγμή προς τα τέλη του 2019 ή στις αρχές του 2020. Κι αυτό φυσικά, εφόσον η κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές, δεν επαναδιαπραγματευθεί εξ αρχής τη συμφωνία με τους θεσμούς για τη ΔΕΠΑ.

Δίχως χρονοδιάγραμμα για 17% ΔΕΗ

Σε αντίθεση με τη ΔΕΠΑ, τομκείμενο του ΤΑΙΠΕΔ δεν κάνει τη παραμικρή αναφορά σε χρονοδιάγραμμα σχετικά με την πώληση του 17% της ΔEH. Απλώς επισημαίνεται ότι γίνεται «αξιολόγηση από το ΤΑΙΠΕΔ των εναλλακτικών στρατηγικών επιλογών αξιοποίησης».

Κοινό μυστικό εδώ και καιρό είναι ότι αναζητείται μια ισοδύναμη λύση (σ.σ. το 17% δεν αναμένεται να αποφέρει παρά ελάχιστα έσοδα) και τα πάντα θα εξαρτηθούν από την πορεία πώλησης των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ, καθώς μεθαύριο εκπνέει η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον σχετικό διαγωνισμό.

Ενώ πάντως κάποτε το ζήτημα του 17% της ΔΕΗ προκαλούσε έως και ενδοκυβερνητικές τριβές ανάμεσα στον τότε ΥΠΕΝ Π.Σκουρλέτη και τον επικεφαλής της επιχείρησης Μ. Παναγιωτάκη, πλέον αυτό δεν απασχολεί κανένα. Εχει γίνει στους πάντες σαφές ότι η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση δεν εξυπηρετεί τίποτα στην ουσία, γι’ αυτό και έχει μετατεθεί για το 2019 και βλέπουμε.

"Η παραμονή του στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, έχει περισσότερο τη λογική μιας μόνιμης απειλής για τη κυβέρνηση, προκειμένου να μην υπαναχωρήσει στο θέμα της ΔΕΗ και των μονάδων της, παρά την οποιαδήποτε ουσία", λέει άνθρωπος με γνώση των διεργασιών στο "Energypress".

Τα οφέλη από κάθε άποψη θα είναι μηδαμινά. Τόσο σε οικονομικό επίπεδο, αφού με βάση τη χθεσινή κεφαλαιοποίηση της ΔΕΗ, το 17%, ισούνταν με 75 εκατ ευρώ, όσο και ευρύτερα.

Πηγή: energypress

Σχόλια Αναγνωστών

σχολίασε και εσύ